Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Sinds vandaag heb ik een Draytek 2710VN omdat ik wat problemen had met mijn speedtouch 780. De Draytek draaide binnen 5 minuten op KPN zakelijk ADSL na een handmatige configuratie. Tot zo ver dus geen problemen.

Nu wilde ik een aantal porten openen maar tot mijn verbazing lukt het gewoon niet. Ik heb deze gegevens ingevoerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.pandapps.com/upload/8c2f8dcf.png

Vervolgens doe ik hier een portcheck en lijkt deze gesloten te zijn. Zien jullie iets dat ik fout doe? Komt het misschien omdat ik zakelijk ADSL heb? Voorheen had ik namelijk nooit problemen. Op mijn speedtouch 780 wilde het ook niet helemaal lukken.

Ik heb ook gekeken naar de firmware op mijn Draytek. Deze staat momenteel op 3.2.6_2111112. Via de website van Draytek kwam ik versie 3.3.2. tegen maar bij het updaten via het programma (Draytek firmware update) voor de Mac krijg ik de melding dat het bestand (de firmware) niet bestaat. Ik heb ook de annex b versie geprobeerd maar het lijkt niet te werken. Gezipped of geunzipped, maakt niets uit.

Zijn er mensen die misschien weten wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Draait er wel een service, er moet namelijk iets op die poort reageren, is dat niet het geval. Dan lijkt die ook gewoon gesloten.
Tevens kan je ook kijken naar het lokale geneuzel zoals firewalls.