Domnode toevoegen via javascript en indexing door google

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 19:32
Ik ben bezig om een widget te maken. Via javascript kan iemand dit dan op zijn eigen site plaatsen. Het idee is dat iemand een regel javascript op zijn pagina plaatst met als src een js op de server. Het script maakt dan een div aan die getoond wordt op de website. Nu zijn er twee (gebruikelijke) manieren om dit te doen, de ene is om bijvoorbeeld het volgende te doen:
JavaScript:
1
2
html = '<div></div>';
document.write(html);

het tweede (beter):
JavaScript:
1
2
var div = document.createElement('div');
document.body.appendChild(div);

Wat ik mij echter afvraag. Als in deze div (of welk element dan ook) die geplaatst wordt een link staat, zal dit dan gezien worden dor google, met andere woorden heb ik hier iets aan wat betreft linkbuilding? Zo nee, is er een manier waarbij dat wel zo is?

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dingen gegenereerd door javascript worden niet meegenomen door Google. Door expliciet de link-tag toe te voegen aan je te plaatsen code wordt hij wel meegenomen door Google.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Google parsed geen javascript, dus je link zal niet gezien worden door de google crawler. Wat je wel zou kunnen doen is een stukje HTML aanleveren met een <a href> erin die je met javascript overschrijft naar je widget. Dan ziet google die <a href> en bezoekers die javascript aan hebben staan je widget :)

Of dit helemaal volgens de regels is van Google weet ik trouwens niet.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 19:32
TheCoolGamer schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 17:38:
[..] Door expliciet de link-tag toe te voegen aan je te plaatsen code [..]
hoe bedoel je precies?

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De <link> tag is bedoeld om toegevoegd te worden in de <head> van je HTML. In de body is deze tag niet supported, dus kun je er niet van op aan dat deze überhaupt gelezen / geparsed wordt door Google.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

sdy schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 17:35:

Wat ik mij echter afvraag. Als in deze div (of welk element dan ook) die geplaatst wordt een link staat, zal dit dan gezien worden dor google, met andere woorden heb ik hier iets aan wat betreft linkbuilding? Zo nee, is er een manier waarbij dat wel zo is?
Helaas, met een pure JS oplossing zal je er voor je linkbuilding niets aan hebben.

De beste oplossing is door je widget als volgt aan te leveren:

HTML:
1
2
3
4
<!-- BEGIN Widget code, @2010 sdy, verander NIETS aan de code voor een goede werking -->
<script type="text/javascript" src="http://widget.nl/example.js"></script>
<a href="http://website.nl">Widget by sdy</a>
<!-- END Widget code -->

Door de mededeling dat er niets veranderd mag worden zal 90% van de gebruikers hier ook niets aan durven doen. Het weghalen van commentaar zien ze al als gevaarlijk ;)
Pagina: 1