• 8erberg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC waar ik ook goed op wil kunnen gamen, maar niet super high-end dus. Hierbij zit ik nu te twijfelen over de volgende paar processoren en ik ben benieuwd welke jullie mij zouden adviseren:

Phenom II X2 555
Athlon II X3 440
Athlon II X4 630

Bij deze 3 heb ik naar benchmarks gekeken en ze lijken mij redelijk gelijkwaardig.

Ik weet dat meerdere cores gunstig is voor multithreaded programma's, maar hoeveel games (niet de allernieuwste) kunnen goed met meerdere cores overweg? Maw, heeft het nut om voor meerdere cores te kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door 8erberg op 17-02-2010 17:33 ]

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Ga voor de Phenom II X2 550.
Waarom? > http://www.tomshardware.c...hlon-l3-cache,2416-6.html
Daarbij is de Phenom een Black Edition en laat die zich dus erg goed overclocken.

• 8erberg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
De link die je geeft gaat eigenlijk niet over de Phenom X2 550. Als ik dit artikel bekijk lijkt me de Athlon II X4 630 een betere keuze aangezien deze maar net iets minder presteert dan de Phenom II X4 en de Athlon X4 630 is even duur als de Phenom II X2 555.

Ik heb nog even naar mijn budget gekeken en de Phenom II X3 720 BE (120euro) en de Phenom II X4 925 (125euro) passen hier ook nog wel in. Tenminste, als ze toegevoegde waarde geven...

Overclocken heb ik trouwens nog nooit naar gekeken. Als dit erg ingewikkeld is zal mijn keuze niet van de BE afhangen.

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 17:04

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, liever een athlon x4 dan een phenom x2, die laatste vind ik eigenlijk ook te duur voor wat 'ie doet. Ja, het is zo dat oudere games nog niet goed met meerdere cores om kunnen gaan en de phenom x2 daarin dus het snelste is (immers per core het snelste), maar als games zo oud zijn draaien ze sowieso wel goed op een athlon dus ga je het verschil daarin niet merken ;) De spellen waarin je wel echt een snelle CPU nodig hebt, zoals GTA4 en toekomstige spellen, hebben meestal toch wel een goede multicore-ondersteuning. Dus ik zou voor de athlon x4 gaan als het om die prijs gaat. Phenom II x4 is nog wat mooier natuurlijk, ietsje toekomstbestendiger.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.