Monitor voor webdevver met goede kleuren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ben een webdeveloper en doe dat ook thuis. Naast webdevelopen doe ik ook af en toe een gamepje spelen, een anime kijken en wat mooie foto's maken/kijken.

Mijn eisen sluiten daarop aan: ik zoek een scherm dat een prima kleurweergave heeft, en onder een kleine kijkhoek goed vasthoudt. Wat ie onder grote kijkhoek doet, is van ondergeschikt belang. Mijn eerste eis is dus een PVA- of IPS-paneel.

Omdat ik ook game en anime kijk, is een beetje lage reactietijd toch wel fijn. In de FAQ las ik dat het heden ten dage geen issue meer mag zijn, maar lager is beter. Momenteel heb ik een 30ms scherm, die sneller is dan een "modern" 4ms TN-paneel. Mijn nieuwe scherm moet de ervaring (mbt tot bijv ghosting) die een dergelijke snelheid tweegbrengt natuurlijk wel minimaal kunnen evenaren.

De grootte, sja. Niet te groot :)
Ik heb nu 18,1 inch maar ik wil best naar 20-22 inch. Maar op dat formaat lijkt me dat de resolutie wel een slagje hoger dan 1680x1050 mag.

In de c't kwam ik een monitor tegen die misschien aan mijn eisen/wensen voldoet: NEC Multisync P221W. Alleen de resolutie van dat ding is wat te laag voor z'n formaat... En nee, hij is niet goedkoop voor z'n formaat, maar de prijs is voor mij niet zo belangrijk, als het maar redelijk blijft :P

Hebben jullie een monitor-advioes dat misschien nog beter is? Ik ben zelf niet meer zo thuis in de monitor-wereld, gezien mijn huidige alweer 7,5 jaar oud is.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
Ik hoor goede verhalen over de HP L2475W 24" full hd monitor:

pricewatch: HP LP2475w

maar die is mischien wat boven je budget?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Op zich idd een mooie monitor, maar hij is wel wat aan de grote kant... Prijs is nog nét ok :)
Verder zou ik heden ten dage toch een panel met LED-backlight prefereren.

日本!🎌

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
Een andere monitor (23" FULLHD) die ik nog in de pricewatch kon vinden is deze: pricewatch: NEC Multisync EA231WMi-BK

Helaas geel full led, maar ik kon geen enkele monitor vinden kleiner dan 24" en full led

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Led is er naar mijn weten alleen met een tn paneel. Je zou dan naar een tv met led moeten kijken, deze hebben meestal ips of pva. Maar dan heb je meteen een 40 inch scherm :+

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Die EA231WMi ziet er erg, uhm, prettig uit. IPS-paneel zelfs, toemaar. Dat is dacht ik zelfs nog superieur aan PVA, toch?

Maar nu komt het: hoe is de stabilieit van zo'n beeld? Ik heb op verschillende (weliswaar goedkopere) monitors gezien dat het beeld een soort van onrustig is. De pixels staan niet stil, het ziet eruit alsof ze bibberen. En als je dan heel goed kijkt, zie je een soort zweem continu van rechts naar links schuiven. Ook op DVI. Erg vermoeiend voor de ogen.

Mag je gewoon verwachten dat een dergelijk duurdere monitor zoiets niet heeft? Of is zo'n probleem alleen weggelegd voor TN-panelen? Mijn huidige monitor heeft dat probleem gelukkig niet, maar of dat ligt aan het feit dat het weleens een PVA-paneel zou kunnen zijn, of dat ie gewoon €1000 gekost heeft, dat weet ik niet :)

Ja, DUIZEND euro ja. Gekocht in de tijd dat iedereen massaal 15 inch schermpjes van €400 kocht... in november 2002 was dat

[ Voor 8% gewijzigd door _Thanatos_ op 18-02-2010 22:01 ]

日本!🎌

Pagina: 1