Backup exec 2010 icm Exchange 2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:07
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om backup exec 2010 met exchange 2010 te laten samenwerken.
All servers are server 2008 R2 with Exchange 2010.

Wij hebben 3 databases waarvan 2 in een DAG en 1 op een losse server. Als remote backup user in backup exec 2010 gebruik ik administrator.

Het werkte prima op backup exec 12.5 en nu met 2010 werkt backup van Files en van AD wel maar exchange wil hij niet doen.

Hij vind in de selectielijst de DAG en op alle servers zijn Windows agents geinstalleerd. Ook heb ik op de backup server zelf Exchange tools en de exchange agent geinstalleerd. Wat ik wel erg vaag vind is dat bij backup exec 12.5 je de exchange agent op de mail servers moest installeren en hij nu niet bij de remote agents staat. Je kan die alleen installeren onder backup exec. Oftewijl dan installeer je het programma zelf ook mee.
Ook op onze frontend servers heb ik zelfs de Windows remote agent geinstalleerd. (CAS servers)
Wanneer ik de losse database wil backuppen zegt BE 2010 dat de database 0kb is en geeft de voglende error Soms krijg ik ook de melding dat hij geen "healthy copy" heeft wat normaal is voor 1 database lijkt mij:

Backup 00020 -- The job failed with the following error: Backup Exec attempted to back up an Exchange database according to the job settings. The database was not found in the Database Availability Group (DAG), however. Update the selection list and run the job again.

Wanneer ik de DAG wil backuppen krijg ik het volgende als ik die wil selecteren:

The Directory or file could not be found, or could not be accessed

De configuratie ziet er als volgt uit voor de duidelijkheid.

Server 1: Database 1 + copy Database 2 (DAG1)
Server 2: Database 2 + copy Database 1 (DAG1)
Server 3: Database 3

Weet iemand hoe je dit kan fixen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de admin guide doorgelopen? Hier staat alles redelijk duidelijk in:

ftp://exftpp.symantec.com..._for_WindowsNT/338514.pdf

Zie ook:

http://seer.entsupport.symantec.com/docs/340865.htm

• nilisvw
1e link werkt niet.. 2e heb ik idd bekeken en ook nog andere admin guids van Symantec.
Wat ik kan vinden is dat je de exchange agent op de backup server moet installeren + exchange tools.
Daarnaast moet je de windows agent installeren op de mail servers. Dit heb ik ook allemaal gedaan.
Ik las ook over problemen met rechten daarom express administrator gepakt en dat moet dus ook geen probleem zijn.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

nilisvw schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:11:
Ik las ook over problemen met rechten daarom express administrator gepakt en dat moet dus ook geen probleem zijn.
Denk dat dat nu net je probleem is. Default heeft een administrator niet voldoende rechten.

Maak even een dedicated backup account aan met de juiste rechten. Verder zijn er nog een behoorlijk aantal randvoorwaarden. lees de admin guide dus even goed door, daar staat het allemaal wel in.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• nilisvw
Nou een system state kan ik wel maken met administrator account van de servers.
Ook heeft administrator lokaal toegang en zit hij ook in de groep van Organization management voor exchange wat ze in de Guide zeggen.

Verder zie ik niets in de Guide staan waardoor ik qua rechten nog fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bij mijn weten hebben domain administrator (ondanks dat ze in de Exchange groepen) zitten een deny op full mailbox access. Bekijk even de rechten op een mailbox om dit te controleren.

Zie ook: Granting mailbox rights
Microsoft Exchange 2000, 2003 , 2007 and 2010 Server accounts with Enterprise Administrators mailbox access rights are denied by default. This restriction is also applicable if your login account is the Administrator account or you are a member of the Domain Admins or Enterprise Admins groups. In these cases also, access to all mailboxes other than your own will be denied, even if you have full administrative rights.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
Dat klopt. Default heeft administrator geen rechten op iedereen zijn mailbox op die manier.
Dit toevoegen op de exchange server voor een hele database voor alle users heeft echter geen effect op de backup problemen.

*edit*

Ik ben weer iets verder. De dns naam "dag.test.local" wees naar de frontend servers waar de CAS rollen op staan. Deze kon de databases niet vinden. Nu ik de DNS naam omgezet heb naar 1 van de backend servers met de DAG databases aanwezig vind hij de databases wel.

Helaas geeft hij nu de melding als ik via de wizard test:
Backup exec could nog backup the exchange database because it could not find a healthy copy of the database.

Dit ook op de server die een losse database heeft die niet in de DAG staat.

[ Voor 55% gewijzigd door nilisvw op 22-02-2010 17:38 ]

Pagina: 1