[PW] Links naar shops verkeerde product

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zie hier:
pricewatch: NEC Multisync P221W

De links naar 4Launch en Salland verwijzen naar de EA231WMi, en dat is een andere monitor dan de P221W.

4Launch lijkt deze monitor niet in het assortiment te hebben. Salland wel, alleen hebben ze em een ander naampje gegeven.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Bedankt voor het melden, we kijken er even naar en gaan het oplossen.

De volgende keer mag je iets dergelijks melden via ons schitterende 'meldpunt'. Dit doe je door op het kleine icoontje te klikken wat achter de prijs verschijnt op het moment dat je met je muis hierop gaat staan.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kraan schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:35:
De volgende keer mag je iets dergelijks melden via ons schitterende 'meldpunt'. Dit doe je door op het kleine icoontje te klikken wat achter de prijs verschijnt op het moment dat je met je muis hierop gaat staan.
Dit heb ik al vaker gedaan, en elke keer komt het weer terug... Ik gok op shops die hun prijzen automatisch toevoegen o.i.d.
Als je op een willekeurige rubriek zoekt, dan sorteert op prijs, staan er altijd een paar bovenaan die er niet horen, hier bijvoorbeeld.
Omdat dit er steeds weer is, heb ik maar besloten er overheen te kijken. Toch zou het goed zijn om winkels hierop aan te spreken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

RemcoDelft schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:39:
[...]

Dit heb ik al vaker gedaan, en elke keer komt het weer terug... Ik gok op shops die hun prijzen automatisch toevoegen o.i.d.
Dat is hoe de hele Pricewatch werkt. Winkels koppelen automatisch hun prijslijst aan de productdatabase van Tweakers.net. Vaak op basis van productcode/EAN en over het algemeen gaat dat best prima. Echter zitten er soms kleine foutjes in die gegevens, bij ons of bij de shops, die tenslotte hun gegevens ook weer van leveranciers en fabrikanten krijgen en die massa's aan data niet 100% kunnen controleren natuurlijk.

Door meldingen in het meldpunt aan te maken blijkt snel genoeg of een prijs in de PW inderdaad berust op een foute koppeling, zeker als je dat er evt. nog even duidelijk bijzet. En in zo'n geval kan degene die je melding verwerkt daar actie op ondernemen door de koppeling te corrigeren door een fout in onze gegevens te fixen of te blokkeren tot de winkel een fout aan hun kant heeft opgelost :)
Als je op een willekeurige rubriek zoekt, dan sorteert op prijs, staan er altijd een paar bovenaan die er niet horen, hier bijvoorbeeld.
Omdat dit er steeds weer is, heb ik maar besloten er overheen te kijken. Toch zou het goed zijn om winkels hierop aan te spreken o.i.d.
Het is tamelijk onbegonnen werk voor de crew om bij elke update (wat er tegenwoordig aardig wat zijn per dag) de prijzen te gaan screenen op afwijkingen. In elk geval ligt daar niet de prioriteit, het up to date en volledig houden van de productdatabase is veel belangrijker. We zijn voor het corrigeren van foute prijzen/koppelingen deels dus afhankelijk van oplettende gebruikers, dus het zou erg op prijs gesteld worden als je dat soort dingen toch zou willen melden.

Mocht je het idee hebben dat er naar aanleiding van je melding geen adequate reactie wordt genomen, dan horen we dat natuurlijk graag, want dan moeten we de manier waarop meldingen worden afgehandeld verbeteren :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr