Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn ouders hebben in België (abo wel op NL adres anders krijg je geen Canaal Digitaal) Canaal Digitaal via de sateliet op 1 tv in de woonkamer. Nu wil ik een tweede tv aanschaffen voor ze met 2de smartcard en extra decoder dus. Nu is mijn vraag, indien ik de volgende tv pricewatch: Samsung LE32B579 aanschaf, kan ik dan enkel een 2de smartcard erbij kopen en die in de tv jassen? Moet er nog een bepaalde module bij? Of werkt dit niet met Canaal Digitaal en moet ik gewoon alsnog een decoder kopen en is een andere tv dus wellicht een betere optie? Indien iemand spoedig een antwoord weet, ben ik hem of haar eeuwig dankbaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
In principe zou het moeten werken met deze TV als je een officiële Canal Digitaal Mediaguard CAM in het CI slot van je TV steekt met je smartcard erin, dit is de normale gang van zaken voor TV's en decoders met een CI slot.

Toch nog even een edit, vraag het voor de zekerheid nog even na bij de winkel waar je die tv koopt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Okki5 op 17-02-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er een verschil tussen een losse CI module zoals deze set http://webshop.canaldigitaal.nl//article.asp?articleid=26621 en een Canaal Digitaal Mediaguard CAM? Anders vraag ik het bij Canaal Digitaal ook nog eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:10

Tazzios

..

Zou moeten werken.

Waar je nog naar moet kijken is of de TV DVB-S ondersteunt (= PAL resoluties)
DVB-S2 is namelijk alleen HDTV.

de "Canaal Digitaal Mediaguard CAM" Is een CI module.

[ Voor 17% gewijzigd door Tazzios op 17-02-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Indien het alleen DVB-S2 is kan ik geen normale zenders ontvangen dan? Toch wel het meerendeel van de NL zenders via het Canaal Digitaal Familie pakket. Dat zou het redelijk nutteloos maken. Super bedankt voor de info al iig!
Of toch niet?
Van de wiki:

[bewerken] DVB-S2
Een verbeterde versie van DVB-S is de opvolger DVB-S2. Hierin zijn talloze verbeteringen verwerkt, waardoor onder andere de capaciteit met 20% tot 30% is toegenomen (betekent 20% tot 30% meer tv-kanalen). Ook is de nieuwe standaard beter geschikt voor het doorgeven van internetverkeer (TCP/IP). Een nadeel is echter dat er nieuwe apparatuur nodig is welke met DVB-S2 overweg kan. DVB-S2 is wel volledig "backwards-compatible" met DVB-S. Dit wil zeggen dat op een bestaand satellietkanaal de bestaande capaciteit beschikbaar kan blijven voor de bestaande Radio- en TV-stations die in MPEG-2 uitzenden, en dat de 30% extra ruimte die door DVB-S2 gecreëerd wordt voor een dienst die in MPEG-4 wordt uitgezonden (zoals HDTV of IP-streams).

Om deze extra diensten te kunnen ontvangen zullen de settopboxen vervangen moeten worden. Dit betekent dat DVB-S2 in de praktijk vooral voor nieuwe toepassingen zoals HDTV gebruikt zal worden. De apparatuur in de grondstations en in de nieuwste satellieten zijn inmiddels al geschikt voor het doorsturen van DVB-S2 HDTV-signalen van het WK Voetbal in Duitsland in 2006. Wanneer DVB-S2-signalen in combinatie met de nieuwste compressietechnieken worden toegepast is ruwweg dezelfde capaciteit nodig (iets meer) als standaard kwaliteit digitale televisie met de bestaande compressietechnieken.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
[...]

Waar je nog naar moet kijken is of de TV DVB-S ondersteunt (= PAL resoluties)
DVB-S2 is namelijk alleen HDTV.
DVB-S2 is niet alleen HDTV, Canal Digitaal zal in de toekomst steeds meer (=vaker dan nu) met DVB-S2 gaan werken omdat de transponders volraken (Transponders kosten CD nou eenmaal veel geld).
Daarnaast vermelden de shops allemaal gewoon DVB-S dus en op de Samsung site kan ik het betreffende model niet vinden :S

Die van de CD webshop zou prima moeten voldoen, maar navragen lijkt me heel verstandig.

Let ook even op dat je een geschikte LNB hebt!!!!
Dus 2 LNB uitgangen, dit voorkomt een hoop ellende anders moet je met splitters gaan werken en dat is niet atijd even fijn;)

Ik zou je willen adviseren om even in te lezen op het volgende forum: Meerdere Ontvangers op 1 Schotel

Daar zijn ook wat meer mensen die precies weten waar je op moet letten, heb het idee dat hier weinig Sateliet experst rondlopen ;) Nofi :P

[ Voor 32% gewijzigd door Okki5 op 17-02-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij een Duits Samsung model, gezien ik via google een link naar de Duitse Samsung site krijg, waarbij alle specs kloppen, DVB-S2 dus. http://www.triderium.nl/p..._HD__DVB_T_C_S_37249.html
Triderium heeft het ook gecopied vd Duitse site.
edit
M'n ouders wonen in een appartement in België en hebben daar gewoon in alle kamers een aansluiting voor analoge en sateliet tv. Bovenop het appartement staat dus een sateliet die geschikt is voor meerdere aansluitingen en meerdere appartementen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
M'n ouders wonen in een appartement in België en hebben daar gewoon in alle kamers een aansluiting voor analoge en sateliet tv. Bovenop het appartement staat dus een sateliet die geschikt is voor meerdere aansluitingen en meerdere appartementen.
Ok prima is dat probleem opgelost:P

[ Voor 79% gewijzigd door Okki5 op 17-02-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:49:
....................
mijn ouders hebben in België (abo wel op NL adres anders krijg je geen Canaal Digitaal) Canaal Digitaal via de sateliet op 1 tv in de woonkamer. Nu wil ik een tweede tv aanschaffen voor ze met 2de smartcard en extra decoder dus. ...........
Als je op hetzelfde abonnement een kaart neemt heb je op die extra kaart alleen de basis kanalen*

* info kan achterhaalt zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik begrepen heb op de canaal digitaal site krijg ik voor de 2de en 3rde tv hetzelfde pakket voor 2.50 extra per maand, per kaart. Dus gewoon het familiepakket krijgen ze dan. Vanaf de 4de tv moet je weer een nieuw abo afsluiten. Is nu allemaal gekocht dus ik hoop dat het allemaal in orde komt. Mocht er onverhoopt iets gebeuren waardoor het niet werkt, dan stuur ik het binnen een week terug en koop ik gewoon een decoder+kaart.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 20:42 ]

• Tazzios

Tazzios

..

ik heb gister ook de CD site bekeken en er stond inderdaad niks over alleen het basispakket ofzo.
Toch maar eens even testen bij m`n ouders, die hebben ook 2 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update voor degenen die het willen weten. Deze TV werkt prima met satelliet en met Canaal Digitaal. Enkele moeite is dat ie zo'n 1500 kanalen vindt en je zelf dus de bruikbare 30-60 kanalen (zal per persoon verschillen, misschien nog meer voor sommigen) zelf moet indelen op nr 1 tm zoveel. Ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

heb ik ook meer dan alleen de basis kanalen?
m`n ouders hebben op de 2e kaart alleen de basis kanalen constateerde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Familie pakket genomen voor 2.50 per maand extra en die zenders ook gekregen. Ligt er dus aan wat je ouders hebben op die 2de kaart,
Pagina: 1