Deelbare scart kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 15:48
Heren,

Omdat de aansluitingen voor mn tv via een loze leiding door de muur lopen ben ik op zoek naar een deelbare scart kabel. De leiding is te smal om de kop er doorheen te trekken, dus zoek ik eigenlijk een deelbare kabel.

Solderen kan ik niet goed genoeg om het zelf te doen, en met tulp (geel) is de kwaliteit niet je-van-het. Als ik rgb gebruik moeten er aanzienlijk meer kabels doorheen. Doorzelfde leiding moeten nl ook de ps3 en xbox360 en de surround set worden aangesloten.

Weet iemand zon kabel (redelijk goede kwaliteit natuurlijk, maar niet te duur (monster)) te vinden?

[ Voor 1% gewijzigd door siem123 op 17-02-2010 15:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 23:16

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

siem123 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:30:
Heren,

Omdat de aansluitingen voor mn tv via een loze leiding door de muur lopen ben ik op zoek naar een deelbare scart kabel. De leiding is te smal om de kop er doorheen te trekken, dus zoek ik eigenlijk een deelbare kabel.

Solderen kan ik niet goed genoeg om het zelf te doen, en met tulp (geel) is de kwaliteit niet je-van-het. Als ik rgb gebruik moeten er aanzienlijk meer kabels doorheen. Doorzelfde leiding moeten nl ook de ps3 en xbox360 en de surround set worden aangesloten.

Weet iemand zon kabel (redelijk goede kwaliteit natuurlijk, maar niet te duur (monster)) te vinden?
Is het niet wat handiger om Component kabels erdoorheen te trekken? Dan is het wat meer future-proof.. aangezien dit ook HD media kan verwerken (mocht je een nieuwe TV willen kopen) en ondersteunt ook gewoon Composiet (Geel, Rood & wit)

Edit: Wat ik trouwens thuis gedaan heb (kost wel soldeerwerk) is 2 Cat5 kabeltjes getrokken met 2 socketjes aan de wand.. Het enige wat ik hoef te doen voor Audio/Video over scart ect is een kabeltje maken.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 17-02-2010 21:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

Je kan vaak die ring onderaan de stekker losschroeven en dan de plastic hoes openklappen, dan kun je alle pinnetjes loshalen. Is wel een pokkewerk om het weer allemaal goed te krijgen maar het is wel te doen. :)

• siem123
D4NG3R NL schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:42:
[...]

Is het niet wat handiger om Component kabels erdoorheen te trekken? Dan is het wat meer future-proof.. aangezien dit ook HD media kan verwerken (mocht je een nieuwe TV willen kopen) en ondersteunt ook gewoon Composiet (Geel, Rood & wit)

[..]
De humax decoder heeft alleen een scart uitgang, zover ik weet kun je geen component over een scart kabel laten gaan? Of zit ik dan verkeerd?
mace schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:44:
Je kan vaak die ring onderaan de stekker losschroeven en dan de plastic hoes openklappen, dan kun je alle pinnetjes loshalen. Is wel een pokkewerk om het weer allemaal goed te krijgen maar het is wel te doen. :)
Mijn ervaring is dat deze vaak gesoldeerd zitten, daar heb ik dus eigenlijk niet zo veel zin in. En het is dan ook weer moeilijker om de kabel uit elkaar te halen..

[ Voor 34% gewijzigd door siem123 op 18-02-2010 07:29 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Mijn ervaring is dat je alle pinnetjes los zitten in dat plastic houdertje, je kan ze er met een tangetje en een dunne platkop schroevendraaien uitdrukken.

Ja, het is rotwerk, maar het is in ieder geval een manier. ;)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

siem123 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 07:12:
[...]

De humax decoder heeft alleen een scart uitgang, zover ik weet kun je geen component over een scart kabel laten gaan? Of zit ik dan verkeerd?

[...]
Afbeeldingslocatie: http://www.gameshome.com.sg/images/microsoft/componenthdavcable.jpg
Ff als voorbeeldje voor je xbox.

En wat doe je dan? Die RGB kabels gebruik je niet, en je drukt zo'n soort blokje op Geel/Rood/Wit ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.maplin.co.uk/images/300/nz290458.jpg

Op die manier heb je altijd al component mocht je bijvoorbeeld een HD tv willen aanschaffen.

Edit:
BrammT schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:45:
& het blokje van hierboven kan zelfs bij de action nog aangeschaft worden. ;)
Yup!

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 18-02-2010 10:49 ]

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

BrammT

The one and only!

& het blokje van hierboven kan zelfs bij de action nog aangeschaft worden. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• mace

mace

Sapere Aude

D4NG3R NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:40:
[...]

[afbeelding]
Ff als voorbeeldje voor je xbox.

En wat doe je dan? Die RGB kabels gebruik je niet, en je drukt zo'n soort blokje op Geel/Rood/Wit ;)
[afbeelding]

Op die manier heb je altijd al component mocht je bijvoorbeeld een HD tv willen aanschaffen.
Wacht even, je wilt nu zeggen dat composiet een goede oplossing is? Dat is de slechste beeldkwaliteit die je uit de humax kan krijgen. :?

• siem123
mace schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:55:
[...]

Wacht even, je wilt nu zeggen dat composiet een goede oplossing is? Dat is de slechste beeldkwaliteit die je uit de humax kan krijgen. :?
Dat lijkt me ook! Daarom wil ik het via RGB doen.

Maar als ik het goed heb begrepen kun je toch niet van Scart naar YPbPr gaan?

• mace

mace

Sapere Aude

siem123 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:05:
[...]

Dat lijkt me ook! Daarom wil ik het via RGB doen.

Maar als ik het goed heb begrepen kun je toch niet van Scart naar YPbPr gaan?
Doorgaans niet nee, er zijn een handvol tv's die het kunnen maar veruit de meeste niet.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat bedoel ik ook niet -.-
en RGB is component kabel trouwens.. (red green blue)

Jij zegt dat je recorder SCART nodig is.. als je een fatsoenlijke optie wil waarbij je zowel RGB als scart hebt is mijn oplossing toch nogsteeds het beste..

• mace

mace

Sapere Aude

D4NG3R NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:25:
Dat bedoel ik ook niet -.-
en RGB is component kabel trouwens.. (red green blue)

Jij zegt dat je recorder SCART nodig is.. als je een fatsoenlijke optie wil waarbij je zowel RGB als scart hebt is mijn oplossing toch nogsteeds het beste..
Je bent een beetje onduidelijk.

RGB != Component.*

Met component verstaan we YPbPr video, wat dus NIET hetzelfde is als RGB van scart. Dat de stekkertjes toevallig ook rood groen en blauw zijn heeft er niks mee te maken.

Zo'n scart adapter gaat ook al helemaal niet werken met component kabels.

Dus wat bedoel je nou?

*Ja technisch gezien is het component video omdat het in 3 componenten is, maar het is dus niet compatble met de componentaansluitingen op apparaten.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:15
Is een HDMI A/V receiver niet een optie? De beste kwaliteit en maar een enkele HDMI kabel nodig.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mace schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:34:
[...]

Je bent een beetje onduidelijk.

RGB != Component.*

Met component verstaan we YPbPr video, wat dus NIET hetzelfde is als RGB van scart. Dat de stekkertjes toevallig ook rood groen en blauw zijn heeft er niks mee te maken.

Zo'n scart adapter gaat ook al helemaal niet werken met component kabels.

Dus wat bedoel je nou?

*Ja technisch gezien is het component video omdat het in 3 componenten is, maar het is dus niet compatble met de componentaansluitingen op apparaten.
Nee scart gaat niet werken op Component nee, maar je hebt ook van die kabels Component + Composiet gecombineert zeg maar... zodat het backwards compatible is (Zie dat plaatje van die xbox kabel hierboven)

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 18-02-2010 12:02 ]

• mace

mace

Sapere Aude

D4NG3R NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:02:
[...]

Nee scart gaat niet werken op Component nee, maar je hebt ook van die kabels Component + Composiet gecombineert zeg maar... zodat het backwards compatible is (Zie dat plaatje van die xbox kabel hierboven)
Gewoon 6x tulp eigenlijk dus. :P

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mace schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:03:
[...]

Gewoon 6x tulp eigenlijk dus. :P
Eigenlijk wel ja :P

• siem123
D4NG3R NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:02:
[...]

Maar dan kan ik hem uitsluitend aansluiten op de composiet, en die kwaliteit wil ik niet.

Ideaal zou ik een kabel van scart naar YPbPr hebben, maar dat kan niet, want component (=YPbPr) kan niet over een scart kabel.

Dus nu wil ik een Scart naar RGB naar Scart, weet iemand die dus ergens te vinden?

Composiet (rood,wit, geel tulpen) wil ik niet omdat die kwaliteit om te :'( is

EDIT:
Dit is de achterkant van de tv hier te vinden:
http://z.about.com/d/tv/1/0/8/4/PanasonicTCP46G10rear.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door siem123 op 18-02-2010 12:26 . Reden: Foto toegevoegd ]

• mace

mace

Sapere Aude

Hmm, als je een HD-ontvanger koopt dan kun je van HDMI of component gebruikmaken. ;)

• siem123
mace schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:44:
Hmm, als je een HD-ontvanger koopt dan kun je van HDMI of component gebruikmaken. ;)
Haha, dat had ik inderdaad ook al bedacht, maar dat vind ik toch iets te duur.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

siem123 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:10:
[...]

Haha, dat had ik inderdaad ook al bedacht, maar dat vind ik toch iets te duur.
nou al hiernaar gekeken?
Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/detachable-scart-plug.jpg
is volgens mij best wel wat je zoekt?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• siem123
Daar heb ik naar gekeken inderdaad, maar die leveren pas weer in maart ivm sluiting van het magazijn ofzo. Eigenlijk wilde ik niet zo lang wachten, maar die kabel zal het inderdaad wel worden.

• mace

mace

Sapere Aude

tja, chinees nieuwjaar he.

En maart? Dat is al over een week of twee.

Verwijderd

Een vraag uit nieuwsgierigheid. Staan je Xbox360 en PS3 in een andere kamer dan je tv ofzo? Of is dit een chique manier van kabels wegwerken?

• siem123
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:39:
Een vraag uit nieuwsgierigheid. Staan je Xbox360 en PS3 in een andere kamer dan je tv ofzo? Of is dit een chique manier van kabels wegwerken?
De tv hangt aan de muur, en de kabels lopen door de muur naar een kast die een meter of 3 naar links staat. Maar wel in dezelfde kamer. Een kabelgootje had dus ook gekund, maar de vorige bewoners hadden al een buis gelegd voor het stucwerk, dus dan is het wel erg chique als er niets rond je tv hangt/loopt.

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 23:16
amazon en nexxia.co.uk hebben ook die kabels, bij amazon is ie ook tijdelijk uitverkocht maar bij nexxia zie ik dat niet zo snel

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
Ik heb m gewoon besteld bij die eerste link tvcables.co.uk. Nu nog eventjes wachten..
Pagina: 1