iTunes hoofdletters weghalen bij album

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:31
Ik gebruik (zoals vast meerdere mensen hier) iTunes om mijn muziek collectie bij te houden, nu heb ik 2 cd's van SonicFlood ingevoerd, maar iTunes houd stug aan aan andere hoofdletter systeem bij die CD (SONICFLOOd) wat dus niet bepaald mooi staat.

Hier een screenshot: http://localhostr.com/fil...010-02-17+at+15.24.10.png

Hoe kan ik dit fixen? Ik heb al geprobeert alle 'SonicFlood' nummers bij album en artiest naam te veranderen naar 'xxxx' en daarna weer terug. Maar het 'oude' hoofdletter gebruik blijft iTunes onthouden, enkel op de 'voorpagina' waar alle albums staan.

Als ik de albums aanklik: http://localhostr.com/fil...010-02-17+at+15.27.54.png dan staat het daar wel weer gewoon goed, dus ik vind het maar vreemd.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 22:53
Heb je geprobeerd achter het woord 'SONICFLOOd' het woord 'SonicFlood' te typen en dan met de cursor voor 'SonicFlood' te staan en middels backspace 'SONICFLOOd' weg te halen? Dus 'SONICFLOOd' -> 'SONICFLOOdSonicFlood' -> 'SonicFlood'.

Ik ben het ook een paar keer tegengekomen bij het invullen van een albumtitel. iTunes bleef maar de tweede letter als hoofdletter invoeren, wat ik ook probeerde. Uiteindelijk op deze manier toch juist kunnen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:21
ik haal dan gewoon de hele naam weg of zet er iets anders neer en daarna zet ik het wel goed neer, het is wel super erritant. Gebruik eigenlijk ook liever WMP, maarjah iPod dus je moet wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
iTunes mag in 3i :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

LeVortex schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:38:
ik haal dan gewoon de hele naam weg of zet er iets anders neer en daarna zet ik het wel goed neer, het is wel super erritant. Gebruik eigenlijk ook liever WMP, maarjah iPod dus je moet wel
Zou toch maar even de tip proberen, heb dit ook wel eens gehad. En die tip loste het toen op. Je kunt ook proberen de Album Artist in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ja, dat heb ik al geprobeerd (xxx) ingevuld, en toen later weer terug gezet, maar dit baatte bij mij dus helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:10

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Staat er wat ingevuld bij sorting options ? Als er bij Sort Album iets ingevuld staat zou ik dat eens proberen weg te halen, de sorting-velden en het album-artist-veld zorgen voor heel veel problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Scott schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:28:
Staat er wat ingevuld bij sorting options ? Als er bij Sort Album iets ingevuld staat zou ik dat eens proberen weg te halen, de sorting-velden en het album-artist-veld zorgen voor heel veel problemen...
Daar had ik ook gekeken, maar die velden waren leeg.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:10

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Dan zou ik het iets rigoureuzer aanpakken: verwijder het nummer uit je bibliotheek (zorg dat de ID3-tag goed staat voor je dat doet) en voeg hem opnieuw toe. Kijk eventueel naar wat de ID3-tag zegt voor je hem weer opnieuw toevoegt om zeker te weten dat er nergens de naam met alleen hoofdletters voorkomt. Als hij het dan nog niet doet zou ik kijken of je op de een of andere manier aan een andere versie van het nummer kan komen.

Je kunt ook eens kijken wat WMP van de tags maakt. Als die het gewoon goed doet, ligt het waarschijnlijk aan iTunes. Niet dat je daar verder iets mee kunt, want ik zou dan verder ook niet weten waar in iTunes het fout gaat :P

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

mustisen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:36:
Heb je geprobeerd achter het woord 'SONICFLOOd' het woord 'SonicFlood' te typen en dan met de cursor voor 'SonicFlood' te staan en middels backspace 'SONICFLOOd' weg te halen? Dus 'SONICFLOOd' -> 'SONICFLOOdSonicFlood' -> 'SonicFlood'.

Ik ben het ook een paar keer tegengekomen bij het invullen van een albumtitel. iTunes bleef maar de tweede letter als hoofdletter invoeren, wat ik ook probeerde. Uiteindelijk op deze manier toch juist kunnen invullen.
@ZpAz: Heb je bovenstaande reactie wel gelezen? Gezien het feit dat je daar niet op reageert, denk ik dat je die misschien over het hoofd hebt gezien. Maar dit lijkt me de beste oplossing, en werkt ook bij iedereen die 't probleem heeft. Hetzelfde geld voor het weghalen en het er daarbij 'xxx' neerzetten EN DAARACHTER de echte tekst neer te zetten, en dan de 'xxx' weg te halen, maar dat kost natuurlijk net iets meer handelingen. :P

• ZpAz
hyptonize schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:09:
[...]

@ZpAz: Heb je bovenstaande reactie wel gelezen? Gezien het feit dat je daar niet op reageert, denk ik dat je die misschien over het hoofd hebt gezien. Maar dit lijkt me de beste oplossing, en werkt ook bij iedereen die 't probleem heeft. Hetzelfde geld voor het weghalen en het er daarbij 'xxx' neerzetten EN DAARACHTER de echte tekst neer te zetten, en dan de 'xxx' weg te halen, maar dat kost natuurlijk net iets meer handelingen. :P
Ja, dat heb ik inderdaad ook geprobeert, in het invulvakje staat het dan wel goed, maar niet op de 'album' pagina, ik zal ze eens helemaal uit de library knikkeren en dan weer proberen, daar ben ik nog helemaal niet opgekomen.

Aa kijk, dat loste het op, hoe simpel soms iets ook kan zijn, terwijl je daar dan helemaal niet aan denkt. Iig bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 18-02-2010 10:59 ]

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Nu maar hopen dat Apple snel met 'n bugfix komt. :+
Pagina: 1