[Windows 2003] foldername ziet er vreemd uit..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hello, ik loop tegen het probleem aan dat bepaalde bestanden en mappen niet te backuppen zijn door mijn remote backup software. Hij geeft dan een melding dat de bestandsnaam niet klopt.

Op het plaatje is de map te zien in Windows Verkenner, als je goed kijkt staat er een puntje onder de laatste "e" van "internepresentatie". Zie ook dezelfde map in een dosvenster, nu staat er een vraagteken achter.

Dit puntje onder de "e" is wel weg te halen met backspace, maar heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? Dit komt namelijk in veel meer mappen voor waardoor remote backup die files/folders niet meeneemt.

Afbeeldingslocatie: http://www.djrapcha.nl/files/file_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.djrapcha.nl/files/file_2.jpg

Ik kan er op internet niks over vinden.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

Reptile209

- gers -

Welke Windows-versie gebruik je? Welk filesystem (FAT32, NTFS)? Virusscan e.d up-to-date? Gebeuren er verder gekke dingen? Probeer eens een schijfcontrole om te zien of die fouten aantreft (hoewel: zorg eerst dat je backups en eventueel een schijfimage op orde zijn, je kunt hier een beerput opentrekken).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
Reptile209 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:27:
Welke Windows-versie gebruik je? Welk filesystem (FAT32, NTFS)? Virusscan e.d up-to-date? Gebeuren er verder gekke dingen? Probeer eens een schijfcontrole om te zien of die fouten aantreft (hoewel: zorg eerst dat je backups en eventueel een schijfimage op orde zijn, je kunt hier een beerput opentrekken).
Het gaat om een NTFS schijf in een Windows Server 2003 Standard machine. Er connecten meerdere client pc's naartoe, waaronder ook Mac's.. De mappen werken verder wel gewoon, je kunt er normaal in werken. Schijven zijn verder in orde van deze server.. Verder is er niets vreemds, antivirus en patches e.d. zijn allemaal up to date..
Ze zijn onlangs overgegaan naar Remote Backup maar we kunnen dus veel files niet backuppen als die in een map staan met zo'n raar teken erin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

Reptile209

- gers -

Is het te reproduceren door met een Mac bijvoorbeeld een folder aan te maken (of te wijzigen)? Dat zou, in combinatie met NTFS?, mijn eerste verdachte zijn. Zie bijvoorbeeld deze pagina voor een makkelijk overzichtje met wat wel en niet zou moeten mogen.

Hoe zien de probleemfolders er overigens vanaf een Mac uit?

[ Voor 40% gewijzigd door Reptile209 op 17-02-2010 15:57 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

metallicelmo schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:40:
Het gaat om een NTFS schijf in een Windows Server 2003 Standard machine
Mooi :P >>>> SWS

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

metallicelmo schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:40:
Er connecten meerdere client pc's naartoe, waaronder ook Mac's..
De oorzaak zit vermoedelijk in die Macs. OSX maakt bestandsnamen mogelijk waar NTFS geen problemen mee heeft maar die voor de Windows Explorer en bepaalde software "lastig" kunnen zijn omdat ze in Windows een speciale betekenis hebben.

De enige oplossing is vermoedelijk uitzoeken welke "speciale" karakters er in die bestandsnamen gebruikt zijn en je Mac-gebruikers uitleggen dat ze die letters niet mogen gebruiken.

• metallicelmo
Dit is denk ik het probleem ja.. Er zijn inderdaad een aantal Mac users die mappen hebben aangemaakt.. De mappen zullen dus gerenamed moeten worden.. Alle 800 ofzo :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Backup software gebruik je eigenlijk, want als Explorer er geen moeite mee heeft maar jouw backup software wel, zou je natuurlijk ook gewoon andere backupsoftware kunnen nemen :)

Heeft 'ntbackup' er moeite mee, bijvoorbeeld?
Pagina: 1