Internet via een U3 USB-stick?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 22:34
Hallo beste Tweakers,

Regelmatig ben ik onderweg en ben ik online via hotels of internetcafe's. Echter is internetten via internetcafes niet fijn omdat je zo altijd gegevens achter laat op je pc. Ook mis je zo je favorieten e.d. Daarnaast ben je afhankelijk van de browers die op die pc´s geinstalleerd zijn. Kortom nooit geen vaste browsers of internetomgeving. Tevens heb ik gemerkt dat cafe's regelmatig netwerkverkeer controleren en gegevens opslaan. :( Hier zit ik helemaal niet op te wachten.

Nu had ik verzonnen om het internet op te gaan via een U3 USB stick en software. Dit dmv een eigen tunnel en browser ofzo. Op deze manier heb je alles zelf in de hand en gebruik je alleen de internetverbinding van die cafe's. Zonder dat er informatie achter blijft op de openbare pc's.

Alleen weet ik niet of dit mogelijk is (lijkt mij van wel). Kan ik daarover ergens uitleg over vinden? En zijn er goed U3 programmatjes die dit mogelijk maken?

grz
Timmyt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
U3 programma's draaien niet altijd goed op een computer waar je geen volledige rechten hebt. Maar je kan ook gewoon portable applicaties gebruiken hoor. Dan mis je alleen autorun, maar dat is niet zo erg :P

Ga je licht maar eens hier opsteken: Portableapps.com

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 17-02-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

met ^^

Lang genoeg gewerkt met Portable Firefox

PortableApps compatible VPN Software;
http://ovpnp.sourceforge.net/
xB VPN: Portable OpenVPN from XeroBank

Vergeet niet je USB stick read only te maken nadat je de apps hebt getest.

Machines waar dit op werkt, zijn meestal ook vergaarbakken van virussen en andere ellende.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 17-02-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
Admiral Freebee schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:41:
U3 programma's draaien niet altijd goed op een computer waar je geen volledige rechten hebt. Maar je kan ook gewoon portable applicaties gebruiken hoor. Dan mis je alleen autorun, maar dat is niet zo erg :P

Ga je licht maar eens hier opsteken: Portableapps.com
thx 4 the quick reply.

Maar dan ben ik nog steeds afhankelijk van hun proxyserver / firewall e.d? Want ik wil niet dat mijn gegevens opgeslagen / gescand worden. Daarnaast wil ik niet tegen websiterestricties aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345842

U3 is een handige usb, maar het heeft wel af een toe nadelen, Pc kan de USB soms niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-06 21:22
TimmyT schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:51:
[...]

Maar dan ben ik nog steeds afhankelijk van hun proxyserver / firewall e.d?
Gebruik een dongle...

[ Voor 25% gewijzigd door treslem op 17-02-2010 14:57 ]

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 11:18

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

TimmyT schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:51:
[...]

thx 4 the quick reply.

Maar dan ben ik nog steeds afhankelijk van hun proxyserver / firewall e.d? Want ik wil niet dat mijn gegevens opgeslagen / gescand worden. Daarnaast wil ik niet tegen websiterestricties aanlopen.
Als je een tunnel opzet met vpn naar je eigen bak over een standaard poort die altijd wel open staat, dan zul je daarna ofwel alle verkeer via jouw bak moeten gaan rerouten (maar die instellingen kun je waarschijnlijk niet wijzigen) ofwel op jouw eigen bak moeten gaan werken ofwel via terminal service ofwel anderszins. Dan heb je naast die software om de vpn verbinding op te zetten en in te loggen op je eigen bak geen speciale software nodig aangezien die verder allemaal op je eigen computer / terminal server draait.

Het verkeer van internetshop naar jouw host is encrypted en kan dus moeilijk inhoudenlijk gecontroleerd worden, vanaf jouw bak de rest van de wereld in blijft hetzelfde als je nu ook thuis hebt.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
Als jij betaald. zeker in het buitenland ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TimmyT op 17-02-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
hufkes schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:58:
[...]

Als je een tunnel opzet met vpn naar je eigen bak over een standaard poort die altijd wel open staat, dan zul je daarna ofwel alle verkeer via jouw bak moeten gaan rerouten (maar die instellingen kun je waarschijnlijk niet wijzigen) ofwel op jouw eigen bak moeten gaan werken ofwel via terminal service ofwel anderszins. Dan heb je naast die software om de vpn verbinding op te zetten en in te loggen op je eigen bak geen speciale software nodig aangezien die verder allemaal op je eigen computer / terminal server draait.

Het verkeer van internetshop naar jouw host is encrypted en kan dus moeilijk inhoudenlijk gecontroleerd worden, vanaf jouw bak de rest van de wereld in blijft hetzelfde als je nu ook thuis hebt.
Oke. En daarom wil ik dus alles via de usb stick laten lopen. Dan hoef ik op ' de bak' waar ik op dat moment aan zit niets aan te passen of te routeren. Daarnaast gaat dat inderdaad vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Ik geloof niet dat je goed begrijpt wat ik geschreven heb, het opzetten van een vpn-tunnel is niets anders dan met encryptie een verbinding opzetten naar de vpn-host. De client (internetshopcomputer) ontvangt van de host (jouw pc) een nieuw ip-adres en een route naar het ipadres van de host. Deze range wijkt af van de range waar die internetshopcomputer al in zat, en dus zal je verkeer naar die range die nu extra gedefinieerd is via de opgezette tunnel naar jouw computer gaan. Zonder de hoofdroutering aan te mogen passen, zal alle overige (bijvoorbeeld internetverkeer of lokaal verkeer) nog steeds via de routering van de internetshop lopen.

Er vanuit gaande dat je geen routeringen aan mag passen, maar wel eentje mag toevoegen door het draaien van een vpn-client kun je dus alléén je eigen host en andere in dat netwerk aanwezige pc benaderen.

Jij wilt alle verkeer via je tunnel laten lopen, en dat kan dan dus niet. Eventueel zou je iets kunnen maken waarmee je van de usb opstart en dus ook je eigen os meeneemt, maar dat zal a. meestal niet kunnen en b. zeker niet gewenst zijn.

Oplossing: alleen verkeer naar jouw computer, dus met terminal services of remote desktop je pc thuis overnemen en vanaf daar het internet op gaan. Dan ga je dus beveiligd vanuit weet ik waar naar je huis en dan vanuit daar waar je wel rechten hebt de rest van de wereld in.

Het enige wat dan op je usb-stick moet staan is een vpn-client en een remote desktop applicatie.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tevens heb ik gemerkt dat cafe's regelmatig netwerkverkeer controleren en gegevens opslaan.
Als dat echt waar is, dan ben je er niet met 'alleen' je eigen browser + vpn client. Als het netwerkverkeer inhoudelijk wordt gelogd, zit er vast ook een keylogger op de PC. Mogelijk kun je iets met een one time password constructie op je VPN server.

Zijn er trouwens geen Internet Café's die Linux draaien? Daar sta je dan met je U3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
hufkes schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:20:
Ik geloof niet dat je goed begrijpt wat ik geschreven heb, het opzetten van een vpn-tunnel is niets anders dan met encryptie een verbinding opzetten naar de vpn-host. De client (internetshopcomputer) ontvangt van de host (jouw pc) een nieuw ip-adres en een route naar het ipadres van de host. Deze range wijkt af van de range waar die internetshopcomputer al in zat, en dus zal je verkeer naar die range die nu extra gedefinieerd is via de opgezette tunnel naar jouw computer gaan. Zonder de hoofdroutering aan te mogen passen, zal alle overige (bijvoorbeeld internetverkeer of lokaal verkeer) nog steeds via de routering van de internetshop lopen.

Er vanuit gaande dat je geen routeringen aan mag passen, maar wel eentje mag toevoegen door het draaien van een vpn-client kun je dus alléén je eigen host en andere in dat netwerk aanwezige pc benaderen.

Jij wilt alle verkeer via je tunnel laten lopen, en dat kan dan dus niet. Eventueel zou je iets kunnen maken waarmee je van de usb opstart en dus ook je eigen os meeneemt, maar dat zal a. meestal niet kunnen en b. zeker niet gewenst zijn.

Oplossing: alleen verkeer naar jouw computer, dus met terminal services of remote desktop je pc thuis overnemen en vanaf daar het internet op gaan. Dan ga je dus beveiligd vanuit weet ik waar naar je huis en dan vanuit daar waar je wel rechten hebt de rest van de wereld in.

Het enige wat dan op je usb-stick moet staan is een vpn-client en een remote desktop applicatie.
Het kan kloppen dat ik het niet begrijp. Ik weet er wel wat van maar niet heel veel... ;)
Maar het kan niet de bedoeling zijn dat de client een nieuw ip-adres krijgt van mijn pc thuis. Daarom wilde ik weten of het mogelijk is om dit alles af te vangen via een U3 stick. bijvoorbeeld door de internet explorer (of wat dan ook) op de u3 te zetten met daarin een aangewezen proxy server. En zo de boel opstaren. Maar dan nog zal mijn pc thuis aan moeten staan en kan ik hem inderdaad beter over nemen.

Wat zijn goede U3 programmatjes (misschien via Portableapps.com) om remote desktop te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Je kunt ook iets van logmein.com gebruiken, dat gaat gewoon via https en staat (bijna) overal wel open. Verreweg de simpelste oplossing, je kunt alleen geen bestanden van lokaal naar je pc brengen met de gratis variant.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
hufkes schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:57:
Je kunt ook iets van logmein.com gebruiken, dat gaat gewoon via https en staat (bijna) overal wel open. Verreweg de simpelste oplossing, je kunt alleen geen bestanden van lokaal naar je pc brengen met de gratis variant.
Het gebruik van https op een systeem waarvan je de geinstalleerde certificaten niet in de hand hebt, is niet veilig: link
Pagina: 1