Live Messenger werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Op een schone installatie van W7 x64 wil Live Messenger bij mij niet meer werken.
Het installeert goed, alleen als ik me aan wil melden krijg ik de volgende foutcode:
8e5e0fa1 Service tijdelijk niet beschikbaar.
Dit is pure onzin want op m'n laptop die exact hetzelfde is geïnstalleerd en die op hetzelfde netwerk
is aangesloten werkt messenger prima. Opnieuw installeren werkt niet. Ik heb gewoon verbinding met
internet, Firewall in/uitschakelen heeft geen zin, ik heb geen virusscanner die de boel blokkeert en zoals
gezegd is het een schone installatie met tot nu toe niks anders dan Firefox, messenger en wat drivers...

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Tijd en datum goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Hoe bedoel je, de klok van Windows? Ga ik straks even checken. Wel vreemd dat het programma zo incapabel is dat het zoiets niet zelf aan kan geven dan.

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Ja klok van Windows ja,,

Verwijderd

Je krijgt de gekste foutmeldingen als de Tijd/datum van je PC niet correct staat met aanmelden van MSN.

• Flying Bobman
Tijd en datum zijn correct, heb voor de zekerheid nog gesynchroniseerd met internet. Daarna nog steeds precies dezelfde foutmelding. Op mijn vorige installatie (ook 64 bit) draaide messenger ook prima. Ik weet echt niet waar het anders nog aan zou kunnen liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbeast
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-03 15:14
Computer volledig geupdated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 11:33
ik had 2 dagen geleden ook problemen met messenger.
Kan je ff laten weten of het probleem zich nog steeds voort doet?

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Computer is volledig up to date. Zoals gezegd, gewoon net een schone installatie achter de rug, erg vreemd. Ik ben nu gevestigd in het ouderlijk huis, begin volgende week kan ik pas weer testen. Gisteravond heb ik het nog geprobeerd, toen kreeg ik nog steeds de foutmelding. Tijdelijk (aldus de foutmelding) is dus wel erg lang. @PortoNL Kreeg je precies dezelfde foutmelding als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 11:33
@Flying BobmanKreeg een foutmelding enkele dagen geleden maar dit lag aan Live zelf, herriner me niet welke foutmelding dit was.

Op een schone installatie is het inderdaad vreemd.

Heb je een andere pc/pda/netbook in huis die wel op Live Messenger inlogt?

Als deze ook niet inlogt dan zou ik je provider eens gaan bellen want daar ligt de bottleneck

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Vandaag werkte Messenger nog steeds niet, dus toen heb ik Pidgin geïnstalleerd, die doet het wel prima. Nou probeerde ik het na de install van Pidgin nog een keer met Messenger en ja hoor, het duurde even maar het werkt nu. Ik heb geen flauw idee waarom het zo raar deed, maar voor andere mensen met dit probleem: installeer (tijdelijk) Pidgin ;)

EDIT
Werkt niet meer. Heeft het 3 keer gedaan, nu weer dezelfde foutmelding.

[ Voor 10% gewijzigd door Flying Bobman op 02-03-2010 22:45 ]

Pagina: 1