• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06
Wie kent er hier de ViewSonic VMP30? Linkje

De ViewSonic VMP30 brengt HD* beeldmateriaal tot leven op uw LCD- of Plasma-TV. Deze digitale media player kan video-, foto- en muziekbestanden aan van een groot aantal standaarden: o.a. H.264, .AVI (XVid and DivX), .MP4, .MOV, .MKV, .JPG, .PNG, .MP3, WMA, .AAC en.AAC. Een HDMI aansluiting zorgt voor overdracht van uw bestanden in een 1080p resolutie*.

* Let op: Full HD (1080p) resolutie mogelijk tot een bitrate van max. ca. 20Mb/s

• 1080p Full HD* resolutie
• Ondersteuning voor SRT en SSA bestanden (ondertiteling)
• Uitgebreide AV aansluitingen
• Plug & Play
• Speelt alle populaire audio- en video-bestanden
• Ingebouwde geheugenkaartlezer

Specificaties

- Productomschrijving Viewsonic VMP30 Media Player
- Afmetingen (B x H x D) 121mm x 101,3mm x 27,5mm
- Video Input 1 x HDMI-aansluiting
- Taalondersteuning Ondersteunt meerdere on screen display talen: Engels, Chinees, Frans, Duits,
Italiaans, Spaans, Pools, Russisch
- Geheugenkaartlezer Een ingebouwde 5-in-1 kaartlezer ondersteunt SD/SDHC/MMC en MS/MS Pro
geheugenkaarten
- Video Output Quality Ondersteunt tot 1080p Full HD* met een bitrate tot maximaal 20 Mbps
- Ondersteunde videoformaten MPEG1/2/4, RealVideo, H.264
(.mpg / .mpeg / .ts / .vob / .mp4 / .avi / .mkv / .xvid / .divx / .mov / .rm / .rmvb / .dat)
- Ondersteunde afbeeldingsformaten JPEG, BMP, PNG
- Ondersteunde audio formaten MP2/3, WMA, AAC (MPEG2/4), AC3, Real Audio
(.mp3 / .mp2 / .aac / .m4a / .ac3 / .wma)
- Ondertiteling Ondersteunt SRT en SSA formaten. (bestandsnamen moeten identiek zijn aan de
videobestanden)
- Energieverbruik 10W(Max)
- Gewicht 138 gram
- USB Eén USB 2.0 host poort om externe USB opslag apparaten, zoals harddisks of USB sticks aan te sluiten
Afbeeldingslocatie: http://www.viewsoniceurope.com/uk/assets/047/12772_350w279h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.viewsoniceurope.com/uk/assets/047/12774_350w279h.jpg

Zag hem staan voor net geen 42 euro en dit leek mij een leuk apparaatje voor in de slaapkamer.
Iemand al ervaringen?
Hij lijkt mij op het kleine broertje van de vmp70 waar ik ook niets over kan vinden op GOT.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
Om het dan maar even compleet te maken. Deze dumpprijs komt van Misco.

http://www.misco.nl/HPSin...MP30%20Media%20Player.htm

Ik las op trustedreviews dat het appraat zowel bij 1080p als 720p mkv's eerst artifacts vertoont en dan crasht. Ik moet met nog even verder inlezen dus alle info is welkom. Alleen ik zie op de viewsonicsite dat er een firmware update is die in die tijd zo te lezen niet beschikbaar was, zou het opgelost zijn?

Wil dit apparaat op de slaapkamer zetten, de hdx staat al in de woonkamer :+

[ Voor 14% gewijzigd door thefox154 op 18-02-2010 09:08 ]

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
thefox154 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:05:
Om het dan maar even compleet te maken. Deze dumpprijs komt van Misco.

http://www.misco.nl/HPSin...MP30%20Media%20Player.htm

Ik las op trustedreviews dat het appraat zowel bij 1080p als 720p mkv's eerst artifacts vertoont en dan crasht. Ik moet met nog even verder inlezen dus alle info is welkom. Alleen ik zie op de viewsonicsite dat er een firmware update is die in die tijd zo te lezen niet beschikbaar was, zou het opgelost zijn?

Wil dit apparaat op de slaapkamer zetten, de hdx staat al in de woonkamer :+
Zag deze aanbieding zojuist in mijn mail verschijnen. Dit zou inderdaad ideaal zijn voor in de slaapkamer. Maar wil ook graag meer weten voordat ik tot aanschaf overga..... Anybody??

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06
Denk ook dat Misco daarom erbij zet "* Let op: Full HD (1080p) resolutie mogelijk tot een bitrate van max. ca. 20Mb/s"

De firmware update is van 20-10-2009 zo te zien. Maar de bitrate zal wel gewoon te hoog zijn voor de chipset die er in zit.
Maar wat is een gemiddelde bitrate van een FullHD of 720P filmpje?

Wat ik vooral zou willen weten is of de OSD een beetje fatsoenlijk in elkaar zit en of hij om kan gaan met de huidige codecs.

Even de handleiding doorgelezen
Officiele specs zijn:

MPEG1 .DAT/.MPG \
MPEG2 .MPG Up to 40Mbps
MPEG4 .Avi, Divx, Xvid Up to 20Mbps
H.264 .MKV/.MOV Up to 20Mbps

[ Voor 20% gewijzigd door r_kluft op 18-02-2010 15:39 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
r_kluft schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:31:
Denk ook dat Misco daarom erbij zet "* Let op: Full HD (1080p) resolutie mogelijk tot een bitrate van max. ca. 20Mb/s"

De firmware update is van 20-10-2009 zo te zien. Maar de bitrate zal wel gewoon te hoog zijn voor de chipset die er in zit.
Maar wat is een gemiddelde bitrate van een FullHD of 720P filmpje?

Wat ik vooral zou willen weten is of de OSD een beetje fatsoenlijk in elkaar zit en of hij om kan gaan met de huidige codecs.

Even de handleiding doorgelezen
Officiele specs zijn:

MPEG1 .DAT/.MPG \
MPEG2 .MPG Up to 40Mbps
MPEG4 .Avi, Divx, Xvid Up to 20Mbps
H.264 .MKV/.MOV Up to 20Mbps
Wat mijn hdx aan info geeft. MKV van circa 4 tot 6gb in 720p gemiddeld 5~10mbps excl audio stream..
Dus in theorie moet dit werken :+

Helaas kan ik nergens een changelog van de laatste firmware vinden.. :?

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 18-02-2010 17:11 ]