kun je wifi voip ook gebruiken voor onderstaande case?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is misschien een vreemde vraag maar k vroeg me af of het mogelijk is.
Ik woon tijdelijk in een huis waar het niet de moeite is om internet en telefonie te nemen omdat ik minimaal 1 jaar contract moet nemen en ik zit daar korter.
Ik kan daar echter wel internetten via een openstaande wifi netwerk. Zou ik ook standalone kunnen telefoneren via dat wifi netwerk? Ik weet dat er wifi telefoontjes zijn die dat kunnen maar zou ik daar ook een oude voip modem voor kunnen gebruiken?
Misschien wat vreemde vraag maar ik kwam erop toen ik zat te kijken naar een oud voip modempje en een draadloze telefoon dat rondslingerde in mijn werkhok.
Eventueel met een aangepaste firmware.
Ik weet dat je gewoon (goedkoop) kan bellen met een sim only gsm abonnement maar daar gaat het niet om.
Dat heb ik al maar om de kosten te drukken zou dit een leuk "knutselproject" kunnen zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voip is leuk, maar ergens zal jou ip telefoongesprek het "vaste" net op moeten. Voor zover ik weet is er geen bedrijf dat dit gratis aanbied, dus er zullen altijd kosten aan verbonden zijn.

Ik neem aan dat je toestemming hebt om gebruik te maken van het wifi netwerk, in dat geval kan je de eigenaar vragen of zijn provider deze functionaliteit aanbied en of dit bij het abonnement inzit. (bijvoorbeeld xs4all heeft zo'n dienst).

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

Je zou een Skype abbo kunnen nemen.

En dan via een skype app op een telefoon/laptop/computer/whatever kunnen bellen.
Je kan zelfs een nummer kopen bij Skype (op zich wel gaaf, een amerikaans nummer bijvoorbeeld ;))

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
het kan, maar moet je wel een bridge hebben voor je voip apparaat -> wireless verbinding lijkt me. Of heeft die al wireless ingebouwd?

maar om daar nou weer materiaal voor te kopen of een pc voor aan te laten staan... dan lijkt het met voordeliger om gewoon mobiel te bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

defusion schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:18:
het kan, maar moet je wel een bridge hebben voor je voip apparaat -> wireless verbinding lijkt me. Of heeft die al wireless ingebouwd?

maar om daar nou weer materiaal voor te kopen of een pc voor aan te laten staan... dan lijkt het met voordeliger om gewoon mobiel te bellen :P
Dat heeft ie dus al ;) Het gaat er om om nog meer kosten te besparen ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
webmail schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:56:
[...]

Dat heeft ie dus al ;) Het gaat er om om nog meer kosten te besparen ;)
i know, maar indien hij materiaal moet aanschaffen om zijn plannen te realiseren, is het wellicht "goedkoper" om bij zijn huidige situatie (mobiel) te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Bij de meeste voip modems (met de standaard firmware) is het wel mogelijk om via een willekeurige internet verbinding naar het apparaat te verbinden met een sip account van bijv budgetphone.

Bij budgetphone heb je al een abbo met nl nummer vanaf 10 euro per jaar (prepaid) of 5 euro per maand.

Hangt een beetje van de voip modem af hoe het zit met verbinden met een wireless netwerk, lang niet alles ondersteund dat.
Dat kan je wel oplossen met een custom firmware, maar heb helaas nog geeneen modem gezien waarbij met custom firmware de voip het nog steeds doet.
Pagina: 1