ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
Even niets...
[ Voor 74% gewijzigd door TERW_DAN op 17-02-2010 15:03 ]
Schijf booten
Driver nieuwe raidcontroller injecteren
Schijven aan nieuwe controller hangen
Nieuwe array maken
Data terugzetten op nieuwe array.
Dat is verhuizen zonder herinstallatie... Dat het zonder datacopy kan is nooit gevraagd...
Even niets...
Wat jij zegt is natuurlijk zeker waar, je kan niet de letterlijke array omprikken
Even niets...
nu ik dat weet, ga ik het volgende proberen, in deze volgorde:
- in het bios de marvell controller op ENABLED en in RAID modus zetten.
- windows vervolgens opstarten (vanaf de ICH10R nog).
- ervoor zorgen dat de driver voor de Marvell controller goed geinstalleerd is.
- backup maken van de windows installatie met ghost32 v11.5 via customized winpe bootcd.
- computer uitschakelen en vervolgens de 2 drives switchen van de ICH10R controller naar de Marvell controller.
- computer opstarten en in het Marvell controller BIOS een RAID-0 array aanmaken.
... - vervolgens is het dan hoogstwaarschijnlijk zo dat windows niet meer opstart omdat bij het aanmaken van de RAID-0 array op de Marvell controller de mbr data 'verminkt' is, waardoor het nodig is de data (vanaf de ghost image backup) terug te zetten naar de 'nieuwe' array.
mocht ik nog iets zijn vergeten in de stappenlijst, laat het me a.u.b. weten.
[ Voor 21% gewijzigd door PaulX op 24-02-2010 12:31 ]
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
dit klopt niet helemaal. Ik heb een raid array van een intel chipset naar een nvidia chipset verplaatst. En dat ging eigenlijk uitstekend. Echter heeft de TS er ook windows op staan, wat problemen gaat geven met drivers. Ik zou het risico niet nemen.
(en waarom eigenlijk verplaatsen naar een aparte controller? Als je je moederbord behoud, werkt een ICH10R eigenlijk net zo hard als een PCI-E SATA raid controller, als je niet een top-line controller hebt teminste)
edit: raid0 array van ICH5R (P4P800) --> NV 650i SLI MCP (P5N-E SLI)
[ Voor 6% gewijzigd door M2M op 18-02-2010 22:23 ]
Helaas is het me (nog) niet gelukt om windows vanaf de andere controller op te starten.
Zie hier voor de reden waarom het nog niet gelukt is. Ik draai momenteel BIOS versie F3i GN en volgens de support medewerker van Gigabyte zou ik versie F4 even moeten proberen wat wellicht het beschreven probleem oplost.
Wel, dat moet ik dan nog proberen, maar ben er nog niet aan toegekomen (kost veel tijd)!
Eerlijk gezegd geloof ik niet echt dat het gaat helpen. Het enige wat er volgens de bios update beschrijving veranderd is, is verbeterde RAM support.
Zouden ze stiekempjes ook andere fixes hebben aangebracht en niet vermelden in de 'changelog'?
Het feit dat je met elke verschillende bios een verschillende maximale OC kan halen op hetzelfde moederbord zegt eigenlijk al voldoende.