• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-03 19:38
Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik mijn 2 HD5870 Vapor-X kaarten binnen. De kaarten presteren erg goed en ben erg blij mee. Het enige probleem is het volgende.

Zodra ik Crossfire heb aanstaan krijg ik bij zowel Modern Warfare 2 als bij Battlefield BC2 beta soms een flikkerend beeld. Als ik Crossfire uit heb staan heb ik geen enkel probleem. Bij spellen als Dirt2, Company of Heroes, Bioshock, MF1 heb ik deze problemen allemaal niet!

Bij BC2 heb ik dit bij het water in de level. Het water blijft dan gewoon knipperen. Het lijkt een soort screen tearing te zijn maar dan alleen bij het water dus niet over het hele beeld. Overigens heb ik deze "artifect" ook bij sommige ramen in de gebouwen. Nu lees ik op internet dat dit te maken kan hebben met de beta maar het gekke is dat ik dit ook heb bij WF2!

En bij MF2 heb ik dit alleen als ik een flashbang op me krijg (of granade, stun). Normaal krijg je dan wit beeld en trekt langzaam maar vloeiend weg. Met Crossfire enabled trekt het beeld knipperend weg.

Ik heb al van alles geprobeerd, gespeeld met de resoluties / vsync / framerate / graphic details / officiele driver Sapphire / Nieuwste Ati driver / Oudere Ati drivers / AMD 9.12 Hotfix driver / etc. Ook van alles gezocht op het internet maar kom er niet uit. Temperaturen en de belasting van de GPU cores zijn normaal.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zou dit gewoon een driver probleem zijn en moet ik wachten op een update? Of zal dit echt een spel update zijn?

Ik hoop wel dat er nog updates komen van deze kaart want hoorde her en der dat deze kaart alweer EOL is :(

Specs pc:
CoreI7 920 / 6gb dominator RAM / 2x SSD 80GB / Win7x64 / Beeldscherm: LG W2442PA-BF

iRacing profile | Racing rig

• HenkyNL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03 02:24
Het knipperende water bij battlefield bad company 2 lijkt inderdaad een probleem te zijn met de beta.
Ik ervaar namelijk hetzelfde probleem met een crossfire 4890 systeem.
Wat bij mij wel heeft geholpen is het uitschakelen van "Catalyst A.I" in Catalyst Control Center.
Ik heb echter wel het idee dat dit voor lagere framerates zorgt.

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
HenkyNL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 05:28:
Het knipperende water bij battlefield bad company 2 lijkt inderdaad een probleem te zijn met de beta.
Ik ervaar namelijk hetzelfde probleem met een crossfire 4890 systeem.
Wat bij mij wel heeft geholpen is het uitschakelen van "Catalyst A.I" in Catalyst Control Center.
Ik heb echter wel het idee dat dit voor lagere framerates zorgt.
Dat klopt ook wel. Maar zet eens Vsync en dergelijk uit (Geldt niet voor Vista & Hoger btw).

A.I is niets meer dan een acceptabele instelling toepassen met behoud van framerate, soort on the fly aanpassing van de kwaliteit van je graphics.

Kan je inderdaad het beste uitzetten, zeker met een CF 5870 setup :P

M'n magische bol werken.

• wolverine3141
Jism schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 05:39:
[...]

Dat klopt ook wel. Maar zet eens Vsync en dergelijk uit (Geldt niet voor Vista & Hoger btw).

A.I is niets meer dan een acceptabele instelling toepassen met behoud van framerate, soort on the fly aanpassing van de kwaliteit van je graphics.

Kan je inderdaad het beste uitzetten, zeker met een CF 5870 setup :P
Bedankt voor jullie reacties!

Als je AI uitzet dan schakelt hij Crossfire ook uit, dus dat klopt wel als dan je probleem is opgelost. AI zou toch juist voor betere prestaties moeten zorgen? Zonder dat je FPS omlaag gaat? V-Sync heb ik zowieso bijna nooit aan staan, dat scheelt meestal zo'n 20 tot 30 FPS.

Ik ga vanavond de Catalyst versie 10.2 proberen, daar schijnt wat betere ondersteuning voor CF te zitten.
nieuws: Radeon-kaarten krijgen nieuwe features met Catalyst 10.2 en 10.3

Wat ik gewoon zo raar vind is dat ik de wel de enige lijk die het probleem in MF2 heb. Als ik namelijk op internet zoek kom ik bijna niks tegen. Zouden er soms zo weinig van deze kaarten (vapor-x) in omloop zijn?

• wolverine3141
Ik wil even melden dat het probleem is opgelost. Ik heb deze nieuwste driver catalyst 10.2 geinstalleerd en bij zowel MF2 als BC2 beta heb ik geen flikkerend beeld meer met crossfire aan!

Kennelijk is er toch aardig wat opgelost in deze update betreft ondersteuning voor Crossfire!

• Nexusonline_NL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03 19:27
ik had nog even een vraagje
hoe heb jij twee vapor-x op je moederbord gekregen.
past dit wel?
ik heb nu een asus pte 6 moederbord met 1 vapor-x 5870
en wil daar een tweede bij, ik vraag me alleen of dat past.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee