Toon posts:

Voltagetweak

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit BX6 rev 2.0 en een Celeron 300a. 527Mhz :) loopt ie nu stabiel met 2.3 V, alleen bij 558 Mhz blijft ie hangen bij het inladen van windows. Nou was er een manier om het voltage boven die 2.3 volt te krijgen maar ik weet niet meer hoe. Mobo opnieuw flashen maar op welke manier? Ben beniewd of ik hem op 558 (of nog hoger) kan krijgen.

Verwijderd

Eerlijk gezegd vind ik die 527 al een hele prestatie. En die 31 MHz is het risico op een CPU-beschadiging waarschijnlijk niet waard; 2.3 V is al redelijk veel.

Verwijderd

Ik geloof dat je hem op 2.3v moest zetten, en dan je BIOS opnieuw flashen. Het was zoiets vreemds.

Verwijderd

Als je je voltage hoger hebt dan 2,0v dan neemtie na het flashen automatisch jouw voltage als default waarde.
Verder is het zo dat je maximaal 0,3v boven de default kunt gaan zitten.

(zo werkt het tenminste met mijn BH6)

Maw flash je je bios ff terwijl je op 2,3v werkt, dan zou je een hoger voltage moeten kunnen selecteren.
Maarruh weet je wel zeker dat je dat wel wilt, 2,3V is al behoorlijk veel. Nog hoger en je beschadigd misschien je CPU !!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reakties. Mijn systeem draait nu met waterkoeling en de processortemperatuur komt maxiamaal 5 graden boven de kamertemperatuur. Volgens mij is hitte het grote gevaar van voltageverhoging dus als die warmte perfect wordt weggevoerd maakt die 2.4 Volt (tov 2.3 Volt) niet veel uit. Of is er nog een ander risico?