Je htpc besturen zonder je beeldscherm aan te zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem:

Op dit moment moet ik altijd mijn 42 inch monitor (panasonic tv :P ) aanzetten om muziek radio etc op te zetten, nou is dit niet zo erg maar ik begin me er wel aan te irriteren dat het de hele tijd stroom moet vreten.

dus mijn vraag luid als volgt: kan ik mijn pc en de media daarop na opstarten via andere wegen besturen dan via de muis keyboard van de htpc zelf?

zelf heb ik al gedacht om dit via mijn telefoon te doen (wifi wm6,5 device) of via mijn laptop, maar heb geen idee hoe dit zou moeten. alles wat mij de juiste kant op wijst is handig, dus tips zijn van harte welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:03:
zelf heb ik al gedacht om dit via mijn telefoon te doen (wifi wm6,5 device) of via mijn laptop, maar heb geen idee hoe dit zou moeten. alles wat mij de juiste kant op wijst is handig, dus tips zijn van harte welkom! :)
rdp? heb ooit een wm device gehad waar remote desktop al op zat? En dat was 3 a 4 jaar geleden, schermpjes zijn groter geworden en doordat de data overdracht geschied middels wlan is er ook genoeg bandbreedte voor een snelle beeldopbouw

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:58
wat voor htpc heb je? of eigenlijk wat draai je erop? Als dit gewoon een compleet os is pak je gewoon rdp/vnc en kan je remote connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43
Anders kun je proberen om een zo'n fotoschermpje (of ander 7" scherm) aan te sluiten o.i.d.
Kun je gewoon kijken wat je doet en scheelt een hoop stroom.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@loewie1984 remote desktop is niet bepaald user friendly, dus die valt helaas af. zoek er dus echt een goede gui bij. alla imonkey maar daarvoor heb je zo een k** iphone nodig waar ik met alles wat ik in me heb tegen protesteer (ook al is het stiekem wel een fijn apparaat ;)

@craven87 het is een xp based systeem met media monkey als media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:58
ipad dan? :P

maar als je geen rdp en dergelijke wilt gebruiken zul je richting kleine schermpjes direct aangesloten worden of naar apparaten gaan die er verbinding mee maken. Zoals imonkey icm iphone/ipod/ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kan je niet een logitech harmony gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toevallig heb ik een harmony, maar hoe zou ik dat voor elkaar moeten krijgen zonder irda ontvanger in me htpc ? ben nu bezig met een rdc kijken of dat een beetje fijn kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rdc zonder succes, triest is het aan het worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is een remote desktop niet userfriendly? Is imho wel de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
mediamonkey heeft een webinterface, als je die nou is met je telefoon gebruikt om dingen af te spelen, zou dat niet lukken?

sorry, webinterface is niet standaard
Hier de link: http://wawi4mm.blogspot.c...mp-web-interface-for.html

[ Voor 35% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 17-02-2010 13:18 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:41
Dan moet je alsnog een monitor aanhebben en dat is nu het geen wat de TS niet wilt.

Maar volgens mij wil dit niet werken. Het betekend namelijk dat de HTPC een paar commands moet uitvoeren nadat de HTPC is opgestart. Bij mijn eigen harmony kan ik geen applicaties starten of zaken die je met andere remotes ook moet kunnen oplossen.

De enige oplissing is dat je applicaties zoals Media Portal gaat gebruiken en "blind" zelf de commands geeft via de remote, echter mag je dan geen fouten maken met volgorde en heel erg user friendly is het ook niet.

Persoonlijk heb ik deze vraagstelling opgegeven en een Squeezebox aangeschaft, dat bevalt me overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Nu online
cardinal808 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:17:
Dan moet je alsnog een monitor aanhebben en dat is nu het geen wat de TS niet wilt.

Maar volgens mij wil dit niet werken. Het betekend namelijk dat de HTPC een paar commands moet uitvoeren nadat de HTPC is opgestart. Bij mijn eigen harmony kan ik geen applicaties starten of zaken die je met andere remotes ook moet kunnen oplossen.

De enige oplissing is dat je applicaties zoals Media Portal gaat gebruiken en "blind" zelf de commands geeft via de remote, echter mag je dan geen fouten maken met volgorde en heel erg user friendly is het ook niet.

Persoonlijk heb ik deze vraagstelling opgegeven en een Squeezebox aangeschaft, dat bevalt me overigens prima.
Als je de pc laat starten met mediamonkey in de startup dan hoeft het toch niet?
Als die webinterface automatisch meestart kan ie vanaf z'n telefoon gewoon nummers starten, skippen e.d.

edit: dit is de goeie link naar het progsel: http://www.mediamonkey.com/forum/viewtopic.php?p=98992#98992

[ Voor 5% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 17-02-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 22:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:09:
@loewie1984 remote desktop is niet bepaald user friendly, dus die valt helaas af. zoek er dus echt een goede gui bij. alla imonkey maar daarvoor heb je zo een k** iphone nodig waar ik met alles wat ik in me heb tegen protesteer (ook al is het stiekem wel een fijn apparaat ;)

@craven87 het is een xp based systeem met media monkey als media player.
mischien iets als http://development.crea-doo.at/vb/controller/ ?
dat is een imonkey alternatief voor SE telefoons, gemaakt met VB

gewoon gevonden door op "Mediamonkey controler" te zoeken via google

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

cardinal808 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:17:

Hmm, dat leek mij ook de oplossing. Squeezebox (duet) geeft je die mogelijkheid. Helemaal ideaal als je je muziek ook via versterker afspeelt.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:58
Salling clicker doet precies wat jij wil. Er is een demo beschikbaar, maar als je het wil blijven gebruiken moet je betalen.

http://www.salling.com/clicker/windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 22:49
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:09:
Waarom is een remote desktop niet userfriendly? Is imho wel de makkelijkste oplossing.
Precies! Was ook het eerste waar ik aan dacht. :) TS: wat is er zo niet-user-friendly aan remote desktop? Ben ik wel benieuwd naar. Over LAN merk je daar zelfs bijna niets van omdat de snelheid best wel ok is.

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Hier nog iets(gratis):
http://www.mobilewitch.co...ol_software_details_2.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 17-02-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:58
RooN schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:32:
[...]

wat is er zo niet-user-friendly aan remote desktop? Ben ik wel benieuwd naar. Over LAN merk je daar zelfs bijna niets van omdat de snelheid best wel ok is.
Het feit dat je een computer bij de hand moet hebben om van nummer te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Nu online
HenkEisDS schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:58:
[...]

Het feit dat je een computer bij de hand moet hebben om van nummer te switchen?
Het gaat hier dan ook over een telefoon, niet over een computer.

Ik ben trouwens nogsteeds van mening dat of een programma zoals hierboven aangegeven of via de webinterface het handigst werkt.

edit:

Ik heb trouwens mediamonkey ook even geinstalleerd, had op mijn telefoon bluetooth remote control (wimo)
Daarmee kan ik vlc, winamp, windvd, mediaplayer en powerpoint en nog wat dingen bedienen, maar de controls van winamp werken ook bij mediamonkey

[ Voor 24% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 17-02-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 22:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RooN schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:32:
[...]

Precies! Was ook het eerste waar ik aan dacht. :) TS: wat is er zo niet-user-friendly aan remote desktop? Ben ik wel benieuwd naar. Over LAN merk je daar zelfs bijna niets van omdat de snelheid best wel ok is.
domweg omdat een 'desktop' juist een overkill aan mogelijkheden biedt ...
feitelijk wil je enkel een paar knopjes en feedback/gegevens -overzicht en geen complete 'desktop' waarop je 'alles' kunt doen.
Een gehele remote desktop is praktisch gezien ook gewoon een 'zware belasting' zelfs al meen je dat 'je dat nauwelijks merkt' blijft het zonde om een erg zware applicatie toe te passen voor zoiets eenvoudigs als een 'afstandsbedeining van één specifieke app'

user-friendly' is niet altijd 'meer', maar veelal juist ook 'minder'.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17
Philips Pronto serie? Bepaald niet goedkoop te noemen alleen.

TSU9300, TSU9400, TSU9600 bijvoorbeeld

9300 werkt met dongle, hogere types werken via WiFi dmv zelf te maken scripts, DLNA / UPNP A/V.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij geeft zelf al aan dat ie het wil doen via zijn Telefoon of laptop. Blijkbaar draait die laptop toch dus waarom dan niet gewoon via remote desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Nu online
hmmm, volgens mij leest iedereen over m'n posts heen dus ik probeer het nog een keer:

Zoals ciris al zegt, hij wil het via telefoon of laptop doen dus dan lijkt mij het handigst of de webinterface: http://www.mediamonkey.com/forum/viewtopic.php?p=98992#98992
of via bluetooth remote control: http://www.jaylee.org/files/BTRemoteSetup-0.9.0.msi

als bij die laatste mediamonkey niet met de winamp controls mocht werken kun je het progsel zelf nog aanpassen voor MM

edit: typo

[ Voor 16% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 17-02-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allen voor de grote aandacht!!

ik merk helaas dat alle opties een compromie is van het gene wat ik wil, of een relatief hoge prijs heeft (Ala pronto).

Waar ik zelf aan zat te denken is XBMC , dit heeft namelijk de plugin wel . maar kan ik dit gebruiken in me huidige configuratie ? (alles via spdif qua geluid. dus dts wav'jes in dts en mp3's + flac'jes in stereo pcm. Het beeld voor films dus wil ik laten lopen via hdmi naar me tv en daarbij dxva gebruiken zonder rare artifacts ! en een grote muziek database ondersteund +/- 40000 nr's)

Wie heeft hier ervaringen mee, of weet een intressant alternatief op xbmc die onder windows xp draait een plugin voor wm6 heeft en voldoet aan mijn beeld + geluid eisen

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

XBMC is er ook voor windows
Verder heb je nog media portal daar zijn ok remote apps voor te vinden op het forum aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 21:08
maar kan je bv met een iphone je windows pc bedienen?
het gaat hier natuurlijk alleen om het afspelen van muziek.

wil je een filmpje kijken dan heb je toch de tv al aan en kan het gewoon met een (logitech) afstandbediening?!?!

(ja ik ben ook op zoek naar de beste oplossing om zonder mijn tv aan te zetten muziek te kunnen selecteren. ik zit nu te twijfelen over een kast met een (lcd)display of een zo kaal mogelijk front en bedienen met iphone (voorkeur) :) )

[ Voor 34% gewijzigd door A4-tje op 04-04-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

DonJunior schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:09:
Anders kun je proberen om een zo'n fotoschermpje (of ander 7" scherm) aan te sluiten o.i.d.
Kun je gewoon kijken wat je doet en scheelt een hoop stroom.
Ik zit met een soortgelijk probleem als de topicstarter, met het voornaamste verschil dat ik geen mobiele telefoon of laptop oid wil gebruiken. Waarom niet? Omdat ik een HTC Desire heb waar dit makkelijk mee kan (XBMC + XBMC remote), maar daar heeft mijn vrouw (Nokia 5530 Express music) en zoon (5 jaar en mobielloos) niets aan. En een laptop opstarten is net zo onzinnig als de televisie aanzetten om muziek te luisteren.

Mijn idee: Ik wil een mediaspeler of HTPC aanschaffen (of wellicht valt er wat met de multimedia-functie van mijn PS3 te doen) en daar ik wil al mijn cd's en dvd's opzetten. Daarna wil ik dus zonder tussenkomst van tv, laptop of telefoon (tenzij er ook wat voor de Nokia 5530 is) muziek kunnen selecteren die ik wil luisteren. Wat ik van diverse reviews begreep hoef ik niets van het standaard display van een htpc of mediaplayer te verwachten op 3 meter afstand (om te lezen) en zoals ik het begrijp kun je ook een Logitech Harmony hier niet voor gebruiken (je krijgt geen speellijst/media library te zien).

Is het dan zo dat bovengenoemde (los 7" lcd scherm) de enige oplossing is of weet iemand wat anders wat ik over het hoofd heb gezien? Sowieso heb ik liever iets in de hand. Heb wel eens een product gezien waar zoiets bij kon, maar als ik me het goed herinner was dit zo duur, dat je net zo goed je televisie 5-10 jaar non-stop aan kan laten staan en dat is geen optie.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:44
Heb zelf een HTPC met standaard LCD schermpje. Deze is prima te lezen vanaf 3 meter. Anders ben je een bril nodig.
Met mediaportal als HTPC programma kan ik prima met de afstandsbedieining navigeren door mijn muziek collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Quitter3 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:04:
Heb zelf een HTPC met standaard LCD schermpje. Deze is prima te lezen vanaf 3 meter. Anders ben je een bril nodig.
Met mediaportal als HTPC programma kan ik prima met de afstandsbedieining navigeren door mijn muziek collectie.
Welke behuizing heb je dan voor je HTPC? Want ik hoor/lees alleen maar slechte dingen over de LCD schermpjes van de behuizingen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Als je gerbuiksvriendelijk wilt, kan ik squeezebox ook aanraden, en dan vooral de classic, omdat die een enorm duidelijk scherm heeft (wat je vanaf 10m nog kunt lezen), wat wel lekker is om door 500Gb aan muziek te bladeren.
Als je t.a.t. een smartphone / of tablet ter beschikking hebt, zou ik lekker gaan puzzelen met software + remote apps zoals voor xbmc. Maar in het geval van een smartphone is het niet handig als je vrouw / vriendin / kinderen er geen hebben of het niet snappen, er iemand belt of je batterij leeg is.
Ik zoek eigenlijk nog steeds een mediaspeler zoals de O!Play maar dan met een scherm zoals de squeezebox classic. Tot die tijd heb ik ze los naast elkaar staan. Bevalt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:44
Tripl3 D schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:16:
[...]

Welke behuizing heb je dan voor je HTPC? Want ik hoor/lees alleen maar slechte dingen over de LCD schermpjes van de behuizingen.
Deze

http://www.silverstonetek...ntents.php?pno=lc10&area=

met 2 * 16 lines VFD schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Squeezebox server op je NAS/PC/HTPC Squeezeslave op je htpc en squeezecommander op je telefoon zetten.

Het hele squeezebox systeem kun je ook zonder logitech hardware gebruiken.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meh, gewoon iTunes en dan een iPod Touch / iPhone met de apple remote applicatie.
Enige investering is dan de Ipod Touch

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/itunes/remote/images/remote_1_20100928.jpg

http://www.apple.com/itunes/remote/

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
browsen door je media lijkt mij een hele klus daarmee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
itsme schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:07:
Meh, gewoon iTunes en dan een iPod Touch / iPhone met de apple remote applicatie.
Enige investering is dan de Ipod Touch

[afbeelding]

http://www.apple.com/itunes/remote/
en een Mac

TS heeft deze ook nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kegeltje26 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:58:
[...]

en een Mac

TS heeft deze ook nog niet ;)
Nee hoor werkt ook prima met een windows pc en itunes

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
itsme schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:39:
[...]
Nee hoor werkt ook prima met een windows pc en itunes
En ook met foobar als je zou willen: zoek maar eens op foo_touchremote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Ik denk XBMC met een passende app voor een Ipod Touch. 2e hands kun je die al vinden voor zo'n 100€.
Bovendien kun je die iPod touch voor meerdere mediacenter software pakketten gebruiken. (en je hebt gelijk een leuke MP3 speler, gameconsole, mobiel internet etc..)
Je kunt hem dan inderdaad ook als AB voor Itunes gebruiken. Werkt super, alleen heb je dan voor je films alsnog een ander software-pakket nodig.
Mijn advies: koop een iPod touch en probeer het een en ander uit. Die AB apps kosten hooguit een paar euro.

Edit: Ook erg mooi is de nieuwe speler van Dune. Ik ben benieuwd hoe goed er valt te navigeren met het ingebouwde scherm. Maar dit is meer een alternatief voor je HTPC..

[ Voor 19% gewijzigd door Purn0 op 22-12-2010 14:18 . Reden: toevoeging link Dune ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alloah!

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=40958

Ik heb deze ooit gebruikt op mijn mobiel met wm6. Dat was toen nog de camelot versie. Geen idee of deze up to date is dus. Werkte wel ok. Geeft xbmc interface voor mobiele browser. Verder raad ik deze vraag te stellen op het xbmc forum. Fijne community met snel antwoord.

Succes.

• kegeltje26
Een jaar later, heeft TS gevonden wat ie zocht?

Winamp kan nu via Android icm Wifi worden bediend.
XBMC heeft inmiddels ook allemaal phone en andere remote apps.

Moet nu gene prob meer zijn?
Pagina: 1