Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:24
Ik heb al geruime tijd last van een raar probleem wat optreedt als ik websites bezoek. Als ik bijvoorbeeld een Wikipedia pagina wil openen wordt de pagina geladen, maar blijft deze op een wit scherm staan. Reloaden, cache leeggooien en weer reloaden helpt niets, en de source van die pagina is ook leeg. Het gekke is dat dit browser onafhankelijk is. Ik werk op een Mac en het probleem doet zich in zowel Firefox (default browser), Safari als Chrome voor.

Nóg gekker is het dat als ik mijn Mac op een totaal ander netwerk aansluit, de pagina's vaak wél laden. Zou zoiets te maken kunnen hebben met de DNS van mijn ISP (Solcon)? Ben erg benieuwd wat je hier aan zou kunnen doen, eerlijk gezegd heb ik ook geen flauw idee waar ik moet beginnen te zoeken bij Google met deze problematiek.

Iemand suggesties? :)

Overigens heb ik naast het 'witte-pagina-probleem' ook vaak websites (bijvoorbeeld ad.nl) die voor de helft geladen worden, maar bijvoorbeeld geen CSS laden; Ik zie dus de content van een niet opgemaakte website als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-07 09:54
Om DNS uit te sluiten zou je een tracert kunnen doen naar de website en vervolgens connectne naar het IP adres van de website.

Als dat wel goed gaat kan het een DNS probleem zijn.

Battle.net tag

• Willem
Het is lastig, als ik het IP van Wikipedia intik krijg ik netjes de homepage, die ik ook te zien krijg als ik wikipedia.org oproep. Alleen geen enkele subpagina van deze website krijg ik op beeld tevoorschijn. Dat is wat DNS aangaat natuurlijk niet te testen omdat het IP hetzelfde is, hetgeen betekent dat het met DNS niets te maken heeft?

Het is en blijft ontzettend vaag, maar ook heel erg irritant en vervelend. Wat ik nog even kan proberen is met mijn iPhone een zelfde pagina op proberen te roepen als ik met WiFi verbonden ben, kijken of dat wel werkt.

Anoniem: 118213

Mogelijk een firewall die roet in het eten gooit.
Denk hierbij ook aan de firewall van de router die (mogelijk) gebruikt worden.

Verder kun je om DNS problemen uit te sluiten, de DNS servers van OpenDNS instellen.
Te weten:
208.67.222.222
208.67.220.220

Verder ben ik benieuwd wat voor verbinding je hebt van Solcon. Fiber, xdsl?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53

ResuCigam

BOFH

Ik weet dat Solcon ook de mogelijkheid biedt om 'ongewenst' internet verkeer te filteren. Zou dat bij jou geactiveerd kunnen zijn?

We do what we must because we can.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 21:43
Heb je niet toevallig een (java)-script blokker actief, waarbij je de betreffende sites even moet "open zetten"?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
ik heb zoiets gehad met ZoneAlarm, die wist ook een hele hoop sites onbereikbaar te maken met allerlei vreemde symptomen. gebruik je iets van een firewall of virusscan die dwars zou kunnen zitten?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Hm. Wilde net melden dat ik met andere machines op dit netwerk geen probleem heb (iPhone, Powermac) maar de kruks zat hem toch wel in de FF extensie Adblocker die af en toe gebruik. Als ik die uitzet doet alles het normaal. Ontzettend dom en nooit geweten dat het in zoiets simpels kon zitten. Totaal over het hoofd gezien.

Bedankt voor de verschillende reacties! :)
Pagina: 1