Onderdelen van Midi-Tower naar HTPC verhuizen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs hebben we het oude TV-meubel (klein tafeltje met net voldoende ruimte voor alle apparatuur) vervangen door een nieuwe (volwaardige kast met meer dan voldoende ruimte). We hebben de PC beneden in de woonkamer staan, aangezien we nog graag PC-games spelen en op de bank is dat gewoon relaxed, ipv achter een bureautje te kruipen. PC staat via een DVI > HDMI-verloopstekker en optische kabel aangesloten op de versterker, die weer naar de TV doorlust.

De PC is echter opgebouwd in een lelijke behuizing (niet foeilelijk, het is een nette Chieftec Dragon-kast) die nu ergens in een hoekje is weggemoffeld, maar nog steeds opvalt. Het idee is nu om het hele interieur van de PC over te gaan zetten naar een HTPC-behuizing, aangezien die ten eerste wat minder opvallend aanwezig zijn en bovendien in het TV-meubel past, in plaats van ernaast. Ik ben op internet wat af gaan speuren en ik heb eigenlijk geen kast kunnen vinden die aan mijn eisen kan voldoen, namelijk maximaal 41 cm diep ivm diepte van het meubel en stekkers aan de achterkant die nog wat uitsteken (totale diepte muur tot rand meubel is 43 cm) en ruimte om grote videokaarten kwijt te kunnen (ivm games).

Belangrijkste eigenschappen van de huidige setup:
Asus P5QL moederbord (ATX-formfactor)
2x 1 TB SATA HDDs
Club3D nVidia 8800GT (PCIe)
SB Titanium (PCIe)
4GB RAM (geen idee welke snelheid uit m'n hoofd, volgens mij 1 stap onder het maximale van het mobo)
Dual Layer DVD +/- brander (SATA)
600W PSU

Alles is al gekocht met het oog op stilte, zoals gezegd, het apparaat staat al in de woonkamer en draait 24/7.

Mocht er een kast zijn waar grote videokaarten in passen, maar alleen mini-ATX formfactor-moederborden in passen, is dat geen probleem, zolang ik de rest van m'n configuratie maar mee kan nemen.

Welke casing kunnen jullie mij aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en niet echt veel wijzer van geworden. Er staat namelijk in de specs niet aangegeven of er een deftige videokaart in past. Sterker nog, de afmetingen van de kasten staan niet in de Specs van PW genoteerd. Met zo'n groot aanbod van HTPC-behuizingen is het nogal ondoenlijk om elke kast verder op internet op te gaan zoeken en hopen dat er wordt aangegeven of er een grote videokaart in past. Daarom hoopte ik dat er hier Tweakers rondliepen die ervaring hebben met dergelijke kasten en mij in ieder geval een goede kant op konden sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hoeft ze toch ook niet alle 100 af te zoeken? Gewoon degene uitkiezen die voor jou interessant zijn (op basis van bij uiterlijk) en dan kijken bij de specs wat de afmetingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:36:
Je hoeft ze toch ook niet alle 100 af te zoeken? Gewoon degene uitkiezen die voor jou interessant zijn (op basis van bij uiterlijk) en dan kijken bij de specs wat de afmetingen zijn.
Heb ik gedaan, en bij elk model dat qua uiterlijk en prijs interessant was was hij óf te diep óf hij bood niet genoeg ruimte voor videokaarten. Vandaar dat ik de vraag hier geplaatst heb. Het is niet alsof ik dit topic heb geopend met het idee "ik ben te lui om wat uit te voeren, doen jullie het maar!"...