Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na bijna een week proberen, googlen, configuren en opnieuw installeren kom ik er niet uit.

Momenteel heb ik Windows server 2008 R2 geïnstalleerd. Hierop heb ik IIS 7.5 geïnstalleerd. Onder IIS heb ik een drietal website draaien, ieder website heb ik uitgebreid met de zogenaamde ' Add FTP Publishing'.
Nu kan ik de eerste website benaderen via ftp, echter als ik de tweede website wil benaderen gaat dit ook maar kom ik uit in de directory van de eerste website. Ik heb echt van alles geprobeerd diverse handleidingen gevolgd van http://www.iis.net/. maar helaas kom ik niet tot een werkend resultaat.

heeft iemand hier ervaring mee, en eventueel een oplossing?

Alvast bedankt!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 21:41
Of het de beste manier van werken is, weet ik niet, maar hoe IIS over het algemeen werkt (en wil dat je werkt):

- maak een gebruiker aan in Windows (bv. FTP1)
- maak een groep aan (bv. ftpusers)
- Op de map c:\inetpub\ftp (oid) geef je de group ftpusers leesrechten
- Maak een nieuwe FTP-site aan in IIS en laat die verwijzen naar c:\inetpub\ftp (wederom oid)
- Test deze account
- Maak nu een virtuele FTP site/map aan, ONDER de huidige FTP site met de naam van de gebruiker, dus in dit geval: FTP1
- Laat die wijzen naar de map die jij wil
- Geef de map die jij wil, ook de juiste rechten voor FTP1

Testen maar.

Als het goed is moet dit werken. Zo hebben wij althans alles ingesteld onder IIS en dat zijn nogal wat accounts en werkt prima.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:03
vanaf waar connect je? zelfde subnet of probeer je vanaf extern?

Verwijderd

Topicstarter
Massiefje schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:29:
Of het de beste manier van werken is, weet ik niet, maar hoe IIS over het algemeen werkt (en wil dat je werkt):

- maak een gebruiker aan in Windows (bv. FTP1)
- maak een groep aan (bv. ftpusers)
- Op de map c:\inetpub\ftp (oid) geef je de group ftpusers leesrechten
- Maak een nieuwe FTP-site aan in IIS en laat die verwijzen naar c:\inetpub\ftp (wederom oid)
- Test deze account
- Maak nu een virtuele FTP site/map aan, ONDER de huidige FTP site met de naam van de gebruiker, dus in dit geval: FTP1
- Laat die wijzen naar de map die jij wil
- Geef de map die jij wil, ook de juiste rechten voor FTP1

Testen maar.

Als het goed is moet dit werken. Zo hebben wij althans alles ingesteld onder IIS en dat zijn nogal wat accounts en werkt prima.
Dit werkt inderdaad prima, echter heb ik nu alles onder een FTP site staan. Iedere website zou appart via zijn eigen ftp benaderbaar moeten zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Craven87 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:30:
vanaf waar connect je? zelfde subnet of probeer je vanaf extern?
Ik maak een connectie vanzowel mijn eigen netwerk als van buitenaf, beide werkten niet.