Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29
Ik heb pas geleden een nieuwe PC gekocht met een Gigabyte GA-770TA-UD3 moederbord. Dit moederbord heeft 2 SATA-controllers (een SB710 en een Marvell 9128). Beide werken prima onder Linux.

Tijdens de installatie van Win7 Professional komt er een melding dat er geen HDDs zijn gevonden en moet ik een driver kiezen. Ik heb de drivers van de CD gebruikt en die van de website, maar dat maakt verder geen verschil. Het bizarre is dat de HDDs wel gewoon gevonden worden, en alle partities verschijnen ook gewoon in het schermpje waar ik een driver moet kiezen.

Ik heb het vermoeden dat Windows het niet op prijs stelt dat ik probeer te installeren naar een hot-swappable disk, maar het instellen van de controller op Native IDE maakt geen verschil. Bovendien wil ik dat ook helemaal niet.

Op internet vind ik welgeteld 1 persoon met het zelfde probleem, maar zonder oplossing. Aangezien dit moederbord uit de BBG komt kan ik toch niet de enige zijn die hier tegenaan is gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Wildfire

Joy to the world!

Als je ze in de Windows setup wel ziet maar daarna niet: heb je toevallig bij het opstarten een USB-stick in de PC? Gaat soms fout namelijk, ik spreek uit ervaring :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29
Helaas, dat was het ook niet.

Het probleem is ondertussen wel opgelost door de CD over te zetten naar een USB-stick en daar vanaf op te starten. Waarom dat wel werkt: geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe computer binnen gekregen(AMD 965, 4gb geheugen en ATI 5850) en het zelfde moederbord als de topic starter en ik krijg het zelfde probleem. In de bios herkent hij alle schijven gewoon correct, maar tijdens de installatie van windows 7 of home server blijft hij hangen in voordat ik ook maar iets kan selecteren. Ik krijg uberhaupt geen scherm te zien op de achtergrond na.

Tevens heb ik knoppix gebruikt om vanaf cd op te starten om te kijken of alles gewoon werkt en daarin ziet hij de hdd's ook niet, wel een floppy drive (ook al zit die er niet in), maar hier kan ik niks mee. Een extern hardschijf herkent die in knoppix wel zonder problemen. De schijven werken wel gewoon want deze komen uit mijn oude pc en daar had ik er geen problemen mee.

Heeft iemand idee, of de topic starter nog een tip waar dit aan kan liggen?