Na 1 minuut stoppende laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:09
Ik heb een ~4 jaar oude Paradigit Voyager 9272. Als ik de laptop aanzet maakt hij een soort boot geluid, maar doet verder niets, het scherm blijft zwart. Als ik vervolgens een aardige klap op de anderkant geef, start het boot proces en gaat het scherm aan. Wat je ook doet vervolgens, na ongeveer 1 minuut valt alles weer in het 'uit' modus. Het beeld valt uit en het boot proces stopt ermee. Geef ik vervolgens weer een klap op de onderkant, dan boot hij weer opnieuw en gaat het scherm weer aan.

Het is een raar probleem, als ik bijv. naar de bios instellingen ga, gebeurd na ~1 minuut hetzelfde, valt hij gewoon uit, alleen de HDD blijft draaien en het power lampje blijft aan. Als ik in veilig modus boot valt hij uit en als ik in dat menu blijf wachten en niets doe, 1 minuut en het is klaar.

Ik kan de bios niet resetten, alleen de default instellingen kiezen. Ik heb al geboot zonder geheugen en HDD, maar hetzelfde effect. Je krijgt een scherm te zien, en na ongeveer 1 minuut is het weer klaar.

Het lijkt een beetje alsof er iets in de laptop zit dat continu het signaaltje moet geven dat de laptop aanstaat, maar dat het signaaltje na 1 minuut stopt ofzo.. wazig iig.

Iemand ideeen?

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:09
kick?

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
schroef je hele laptop eens open, en kijk of er kabeltjes slecht vast zitten.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
klinkt als een brak contact, iets van een kabeltje of verbinding die niet helemaal lekker meer zit. wel toevallig dat hij elke keer na een minuut uitvalt. niet toevallig een probleem met de warmte ofzo? zoals je het nu zegt klinkt het niet heel erg hoopvol moet ik eerlijk zeggen ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 13:22
Het scherm kan een rotte inverter zijn. Flikkert hij ook af en toe ?

En dat hij uitvalt na 1 minuut is meestal een hitteprobleem, draaien alle fans wel op een goede snelheid? Het kan natuurlijk ook kabels zijn die net niet goed contact maken maar een hitteprobleem is meestal wat makkelijker te herkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt in elk geval aan te bevelen om op te houden met het slaan op de draagbare computer. De kans is groot dat het gebruik van geweld de problemen verergert.

Als er kostbare bestanden op de harde schijf staan lijkt het gewenst om een backup van de bestanden te maken op een andere computer.

Als dat gedaan is kan geprobeerd worden of Windows opnieuw geinstalleerd kan worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 19:51 ]

Pagina: 1