Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Afgelopen zaterdagochtend was ik met m'n vrouw naar de Borough Market in Londen geweest. Deze markt wordt al een aantal eeuwen op deze plek gehouden. Momenteel wordt het grootste deel van de markt gehouden in gebouwen uit 1860. De sfeer is heerlijk ontspannen en toch gezellig druk. Binnen is het licht heel slecht.
Veel marktkooplui houden niet echt van touristen die foto's schieten. Een aantal van de platen is dan ook vanaf de heup of juist boven m'n hoofd geschoten. Technisch zijn ze niet allemaal super maar het ging mij met name om het geven van een indruk van de sfeer hier.

Paella.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2698/4356884657_a94df1870a.jpg

Hamburgers, hier was het zo druk dat ik de camera boven m'n hoofd heb moeten houden.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4051/4356892423_60a3b42273.jpg

Doorgang tussen 2 stukken markt.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4006/4358837540_6612bcef7e.jpg

Groenteman
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2798/4358098451_7dee6b098f.jpg

Verkoper van mulled cider (denk gluhwein maar dan op basis van cider) en andere appel produkten
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4009/4358101703_2b6fb156c2.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch ben ik zelf nog niet genoeg onderbouwd denk ik om commentaar te geven, maar qua sfeer lijkt de set me zeker gelukt en dan vooral bij 1,2 en 5. Denk dat bij 1 en 2 vooral de zwart wit setting ook geslaagd is. Zoals in het solo topic volgens mij gezegd, jammer dat 5 de beste man niet scherp is. De groenteman vind ik duidelijk de minst geslaagde plaat van de set, niet echt iets aantrekkelijks om naar te kijken op de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:17

Polariteit

Fietsende fotografeur

sfeer is iig goed overgebracht, dat is duidelijk.

#1 - Fijne plaat met genoeg dingen te zien. Jammer dat hij niet in kleur is, en ook de onscherpe voorgrond is jammer.

#2 - toffe 'actiefoto' doordat je de actie van hamburgerbakkert goed vastlegt. nadeel is dat ik de indruk krijg dat de foto vrij scheef is en dat stoort een beetje.

#3 - vind ik eigenlijk niet bij de rest van de foto's passen, omdat dit opeens niet meer op de markt is maar buiten.

#4 - Ook hier weer genoeg te zien. Jammer dat het bord links er niet helemaal op staat.

#5 - deze had ik in het solo-testcase topic al gezien, en vind dit de beste foto van de serie. jammer van die witte vlek links op de foto (is buiten denk ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanwaar de keuze om de eerste paar in zwart wit te doen? Het leuke aan dit soort markten vind ik juist de enorme diversiteit aan kleuren. Dat zal bij de paella toch zeker wel het geval geweest zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

Ik vind de z/w omzettingen juist wel geslaagd. De drukte en dynamiek op foto 2 spreekt me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wilko schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:58:
Vanwaar de keuze om de eerste paar in zwart wit te doen? Het leuke aan dit soort markten vind ik juist de enorme diversiteit aan kleuren. Dat zal bij de paella toch zeker wel het geval geweest zijn :)
PAella viel juist wat tegen qua kleur. Ik vind zwart wit hier toch wel passen, zeker bij het trendy karakter van deze markt. Je ziet dit soort platen in engelse publicatie's ook vaak in zwart wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SHOWCASE!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Leuke testcase! Vind het wel jammer van de twee kleurfoto's. Ik zou ze allemaal zwart/wit hebben gemaakt, dan vormt de testcase meer een eenheid.

Bij deze serie heb ik het gevoel van drukte/dynamiek. Behalve bij nummer 4, je zou kunnen wachten tot de groenteman in beeld was en iets overhandigt of geld aanneemt. Nummer twee daarentegen is een topplaat!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:40

Milo.

klik

Een heerlijke serie, in mijn ogen net geen showcase met name door de zw en kleur afwisseling die gelijk de hele sfeer omgooit (niet al te negatief opvatten hoor hehe).

1, leuk, het enige jammere vind ik het witte/lichte shirt van de kok, dit gecombineerd met de andere lichte vlakken maakt het een wat lege foto.
2, heer-lijke plaat!, goede omzetting en de sfeer is heel duidelijk aanwezig, mijn favoriet.
3, eveneens een hele mooie rustige plaat.. geweldig, zou zo aan de muur kunnen hangen hier.
4, deze vind ik er niet echt tussenpassen, waarschijnlijk doordat er minder sfeer in zit en hij in kleur is, ook heb ik bij de andere foto's een wat neutrale mening qua modernheid en door de wat fletse rugtas van de klant wordt deze sfeer wat gedrukt.
5, dit vind ik ook een mooie plaat, echter de kleur past er in deze serie niet helemaal bij maar de foto opzich is leuk, jammer van de buitenlucht.

Als de "paella" en "groenteman" er niet bijhadden gestaan en de laatste in zw was, was dit zeker en showcase voor mij.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Wijnands
Groenteman is inderdaad de slechtste van 't stel maar ja, om die nu weg te halen...

Ik heb de cider verkoper 's in zwart/wit gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2794/4366965487_39e77c5e4d.jpg

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Wijnands schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:46:
Groenteman is inderdaad de slechtste van 't stel maar ja, om die nu weg te halen...

Ik heb de cider verkoper 's in zwart/wit gedaan.

[afbeelding]
In kleur vind ik 'm toch een stukje beter als ik eerlijk ben.

• Wijnands
Ik ook maar omwille van een consistente serie heb ik het toch geprobeerd. Nou ja, jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vond nog 1 leuke in de bak.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2736/4371332960_93186a565e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:40

Milo.

klik

De cider verkoper komt inderdaad in kleur veel beter over.
En deze laatste past er goed bij, ook deze heeft wat witte vlakken maar persoonlijk vind ik dat in tegenstelling tot de "paella foto" niet storend. Een mooie plaat en goede toevoeging tot de serie.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Pagina: 1