Acer komt met Ion 2-netbook

Pagina: 1
Acties:

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
De gpu van Nvidia moet betere grafische prestaties naar de netbooks brengen, waarbij ook het afspelen van 720p-video mogelijk moet zijn.
In het bronartikel wordt gerept over 720p playback en ook 1080p naar een extern scherm. Ik denk dat met die 720p resolutie bedoeld wordt dat de laptop die kan weergeven op zijn eigen scherm, die naar mijn vermoeden een 1366x768 HD Ready resolutie heeft.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:45:
[...]

In het bronartikel wordt gerept over 720p playback en ook 1080p naar een extern scherm. Ik denk dat met die 720p resolutie bedoeld wordt dat de laptop die kan weergeven op zijn eigen scherm, die naar mijn vermoeden een 1366x768 HD Ready resolutie heeft.
Bedoel je niet gewoon een HD resolutie heeft? 720p is gewoon HD.

• Jaap-Jan
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:48:
[...]

Bedoel je niet gewoon een HD resolutie heeft? 720p is gewoon HD.
Eigenlijk had ik HD Ready helemaal niet moeten zeggen, maar daarmee wordt bedoeld dat hij 720p kan weergeven en ook 1080i. Maar veel HD Ready TV's hebben juist die resolutie, dus vandaar dat ik dat zei. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Het is mij nog niet bekend welke resolutie het Acer-scherm heeft, maar aangezien het een 10"-er is, lijkt het me 1024x600 pixels. Dan gaat 1080p afspelen niet lukken, en 720p ook niet echt. Zelfs met een resolutie van een 12"-scherm op 1366x768 pixels trekt ie 1080p nog steeds niet, op extern scherm wel.
Hd-video afspelen moet dus lukken, maar welke hd, 720p of 1080p, is afhankelijk van het scherm... :)

• Jaap-Jan
  • Nu online
Even los van dat punt wordt in het persbericht wel de mogelijkheid genoemd tot het afspelen van 1080p video, wat mijn eigenlijke punt was.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Nou vooruit, zinnetje toegevoegd :)
Pagina: 1