Hallo Tweakers,
Ik heb sinds kort een PC upgrade gedaan. Mijn oude machine met Windows XP SP3 vervangen door een nieuwe met Windows 7 Home Premium 64 bit. Ik heb mijn draadloze PCI netwerkkaart, een Sitecom WL-115 (met RaLink RT2500 chip), hergebruikt.
In Windows XP heb ik nooit problemen gehad met deze kaart, alleen nu in Windows 7 heb ik een hele onstabiele verbinding. Onstabiel in die zin, de ontvangst is goed (altijd 54 Mbps), maar af en toe wordt de verbinding zo sloom... Mijn laptop, met Windows 7 Enterprise 32 bit werkt altijd als een trein (met een Intel WLAN kaartje). Het moet dus wel aan of de drivers of aan Windows liggen...
Verdere gegevens:
- Gigabyte EX58-UDR3
- Intel Core i7-950
- Alle componenten draaien @ stock speed
Wat heb ik al geprobeerd:
- Laatste drivers installeren via de Sitecom web site
- De laatste drivers RaLink RT2500 drivers geïnstalleerd via de RaLink web site
- WLAN AutoConfig uitschakelen (dan kan ik helemaal geen verbinding meer maken)
- WLAN Optimizer geïnstalleerd (maakt geen enkel verschil)
...
Hebben jullie wellicht ideeën om dit vervelende probleem op te lossen?
Ik heb sinds kort een PC upgrade gedaan. Mijn oude machine met Windows XP SP3 vervangen door een nieuwe met Windows 7 Home Premium 64 bit. Ik heb mijn draadloze PCI netwerkkaart, een Sitecom WL-115 (met RaLink RT2500 chip), hergebruikt.
In Windows XP heb ik nooit problemen gehad met deze kaart, alleen nu in Windows 7 heb ik een hele onstabiele verbinding. Onstabiel in die zin, de ontvangst is goed (altijd 54 Mbps), maar af en toe wordt de verbinding zo sloom... Mijn laptop, met Windows 7 Enterprise 32 bit werkt altijd als een trein (met een Intel WLAN kaartje). Het moet dus wel aan of de drivers of aan Windows liggen...
Verdere gegevens:
- Gigabyte EX58-UDR3
- Intel Core i7-950
- Alle componenten draaien @ stock speed
Wat heb ik al geprobeerd:
- Laatste drivers installeren via de Sitecom web site
- De laatste drivers RaLink RT2500 drivers geïnstalleerd via de RaLink web site
- WLAN AutoConfig uitschakelen (dan kan ik helemaal geen verbinding meer maken)
- WLAN Optimizer geïnstalleerd (maakt geen enkel verschil)
...
Hebben jullie wellicht ideeën om dit vervelende probleem op te lossen?