Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323548

Topicstarter
Lacie Hard Disk 2TB (301871EK)
pricewatch: LaCie Hard Disk, Design by Neil Poulton 2TB Zwart
Specificatie commentaar: 8MB cache, maar supermooi.
Correctie: Op Tweakers.net staat 16MB, maar op een andere website staat 32MB: http://www.redcoon.nl/ind...033/cid/8228/refId/tweak/

Hitachi HSD2000-EMEA 2TB Titanium
pricewatch: Hitachi HSD2000-EMEA 2TB Titanium
Specificatie commentaar: 32MB cache, maar erg lelijk.

Western Digital Elements Desktop 2TB Zwart
pricewatch: Western Digital Elements Desktop 2TB Zwart
Specificatie commentaar: 8MB cache, erg langzaam, maar wel prachtige Western Digital My Book Essential Smartware. Zie de opties op http://www.crunchgear.com...martware-backup-software/, het is geweldig! Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

Door de bomen zie ik het bos trouwens ook niet meer! Vooral bij Western Digital, zij hebben wel 20 versies van 2TB zo'n beetje! Het is voor mij bijvoorbeeld wel belangrijk dat de hoeveelheid cache 32MB is. Zulke schijven heeft Western Digital niet, dus dat zou afvallen. Maar ik vind Western Digital Smartware dan wel geweldig! Live backups, makkelijk complete bakcups en file-by-file incredemental backups!

Tevens eSATA, hoe zie ik of ik dat heb? Ik ben bang van niet, maar het verschil tussen 80mB per sconde is zoveel sneller dan 30mB per seconde namelijk! Verder advies is ook welkom trouwens! Bij een interne harde schijf vind ik de keuze wat makkelijker met die mooie 1TB F3 Spinpoints.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 323548 op 17-02-2010 04:39 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327004

Waarom ga je dan niet voor een interne schijf is veel sneller en gemakkelijker in gebruik +goedkoper?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299488

Aangezien je aangeeft dat 32MB cache voor jou belangrijk is, kijk dan niet naar 8MB want dat is een groot verschil. (Of je dit zal merken? denk het niet to bijna-niet)
Met Hitachi heb ik goede ervaringen, met lacie minder.
Dit is wel persoonlijke ervaring, en natuurlijk niet over ELK product dat zij leveren.

Lacie heeft wel bekende leveringsproblemen (althans hadden)

PS: Heb je een laptop of destkop PC?
Plaats ook even de spec's van je apparaat

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 299488 op 17-02-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon achterop je pc kijken wat je aan aansluitingen hebt. Heb je geen eSATA maar wel een vrij poort, koop dan gewoon een eSATA bracket van 4$ en je bent klaar :)

Topicstarter
De reden dat ik voor een externe schijf ga is dat ik verschillende computers heb en graag mijn data wil kunnen meenemen. Ook vind ik het prettig als dit ervoor zorgt dat ik goed backups kan maken en nog veel schijfruimte over te houden. Ik hoop dat hier ook gewoon software voor is in Windows 7 en dat ik niet per sé de Western Digital software nodig heb.

Mijn computer is een Acer M3640, Q6600, 3GB, 640GB (Spinpoint) in combinatie met Windows 7 Ultimate 64-bits.

Het valt me op dat ik op mijn eigen interne harde schijf slechts 30MB per seconde haal, het lijkt me raar dat ik hogere snelheden zou halen op een externe schijf, maar als eSATA 2 of zelfs 3x sneller is, dan vind ik dat voor mijn workstation zeker een verstandige investering, al moet het natuurlijk niet te duur worden.

De Lacie blijkt 32MB cache te hebben, eSata èn USB-ondersteuning en hij is supermooi. Ik vind het gewoon jammer dat iedereen zegt dat deze binnen korte tijd defect zijn. Ik zie nu dat op Tweakers.net staat dat hij 16MB en eSata heeft en op redcoon.nl staat dat hij 32MB heeft, maar géén eSata. Hier klopt iets niet.
Externe eSata schijven zijn allemaal 200+ euro zie ik al, voor de schijven van 1,5GB+ in ieder geval. :)

Mijn keuze lijkt nu op de pricewatch: Western Digital Elements Desktop 1.5TB Zwart komen te vallen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 323548 op 18-02-2010 01:31 ]

Anoniem: 327004

Mischien wachten op USB 3.0 zal niet meer lang duren voor het de nieuwe standaard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar dan heb ik op mijn beide computers èn laptop ook een USB3-aansluiting hebben, is dat correct? Heb je enig idee hoe lang het zou duren voordat een 2TB externe harde schijf oplossing in combinatie met USB3 betaalbaar is?

Het is even afvragen hoelang het wachten zou zijn, 2 of 3 maanden zou ik nog wel willen wachten, maar 6 maanden is me echt te lang namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik zou zeggen, koop een pricewatch: Conceptronic CHD3UES en een 3.5" harde schijf naar keuze (Spinpoint F3 1TB?).
Je hebt dan én een snelle schijf, én eSATA én USB, en je bent goedkoper uit voor +/- €100.
Win! 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 24-02-2010 01:20 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

kurt1970, pak gewoon de pricewatch er bij, selecteer/filter op de wensen die je hebt en kijk welke hardeschijfen binnen je butget vallen. Met de GoT search kun je vervolgens naar ervaringen zoeken. Aangezien er reeds veel geschreven is over externe hardeschijfen en er ook verzameltopics te vinden zijn moet je hier toch wel wat mee kunnen.

Mocht je nu toch nog tegen specifieke problemen/vragen aanlopen en je kunt deze niet kwijt in de reeds bestaande ervaring topics, voel je dan vrij een nieuw topic te openen. Voor nu sluit ik dit topic.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.