Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Allereerst sorry mocht mijn vraag al eens beantwoord zijn, ik heb wat rondgekeken maar niet direct gevonden.

De situatie: een wifi g netwerk met een Siemens Gigaset SX762 WLAN router, met daaraan een 500GB USB HDD. Gebruikte PC heeft Windows 7 Ultimate, externe differentiele compressie is uitgeschakeld.

Het probleem: het kopieren van bestanden naar deze externe harde schijf gaat zeer traag. Bij het begin van het kopieerproces lijkt hij tegen de 1MB/s te zitten, maar dit zakt naar 600KB/s na een kleine minuut. Het wifinetwerk zelf is niet het probleem, want downloaden gaat tegen 1.5MB/s. Dit is ook de minimum snelheid die ik wil bereiken, aangezien ik graag direct naar deze schijf zou willen downloaden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een beetje gokken, maar misschien wordt de schijf als USB 1.0 herkend of is het gwn een USB 1.0 schijf (of je poorten op je PC zijn USB 1.0, dat kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid, die schijf hangt rechtstreeks aan de router. De SX762 en de externe HDD hebben beide USB2.0. toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Schrijven is meer overhead en als je maar 1.5mb/s haalt met downloaden vind ik de resultaten niet eens zo heel slecht.
Wireless is opzich leuk, maar niet als je met goedkope rommel (lees: bijna alle consumentenrouters / accesspoints) gaat werken; je haalt slechts fracties van de snelheid met verreweg de meeste routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat downloaden is van nieuwsgroepen, dus niet van die externe schijf. Ik heb eens een bestand gedownload van die netwerkshare naar mijn pc, en daar haal ik ook die 600KB/s. Het zou mij verbazen dat mijn internetverbinding sneller is dan mijn lokaal netwerk... Het ligt dus niet aan het wifi signaal. Wifi is in theorie 8MB/s, zou dat betekenen dat ik met een overhead van meer dan 80% zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Is het mogelijk je pc via een UTP aan te sluiten op je router? Als je daar geen hogere snelheden haalt dan de 600 kb/s ligt het aan de USB controller/ router/HDD combi. Haal je wel hogere snelheden ligt het aan de WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
De processor in je router heeft gewoon moeite met het schrijven naar die USB schijf.
Is niet heel raar aangezien het (vermoedelijk) een MIPS 200/300Mhz dingetje is.
Het is handiger als je er een 'echte' server voor in de plaats zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:06:
Dat downloaden is van nieuwsgroepen, dus niet van die externe schijf. Ik heb eens een bestand gedownload van die netwerkshare naar mijn pc, en daar haal ik ook die 600KB/s. Het zou mij verbazen dat mijn internetverbinding sneller is dan mijn lokaal netwerk... Het ligt dus niet aan het wifi signaal. Wifi is in theorie 8MB/s, zou dat betekenen dat ik met een overhead van meer dan 80% zit...
Probeer eens andere kanalen, 6 of 11 schijnen de enige zonder overlap te zijn (of was het 5 en 11?) dus daar heb je al meer kans.
Het zou goed kunnen dat iemand in de buurt op dezelfde frequentie zit en dat kan snelheid kosten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het niet aan het wifi signaal ligt (nogmaals: nieuwsgroepen = 1.5MB/s, lezen/schrijven netwerkshare = 600KB/s), zal het hoogstwaarschijnlijk dan aan de router liggen. Bedankt daarvoor littlejoannes en bas r ;).

Het beste lijkt mij dus om een NAS te kopen (die zijn sneller mag ik hopen?), een volledige server is niet nodig, aangezien het enkel voor bestanden sharen is. Bedankt voor de uitleg!
Pagina: 1