Ah, we hebben het hier over een AMD chipset. Geen Intel Matrix RAID dus

Ik heb zelf niet heel veel verstand van dit soort grafieken, dus ik weet niet of het is zoals het hoort te zijn.
Gewoon snelheid uitgezet tegen de positie over de schijf. Niks waar jij met je verstand niet bij kunt hoor, gewoon even rustig over nadenken. Met zo'n grafiekje kan ik verder ook weinig, maar de performance ziet er op dit moment best ok uit.
Wat is een uiteengevallen raid?
Een RAID array waarvan een member (schijf in dit geval) is uitgevallen. Als dat bij RAID0 gebeurd dan ben je alles kwijt. Bv. RAID1 en RAID5 kunnen verlies van een complete schijf opvangen
Wat kan ik fout gedaan hebben?
Volgens mij heb je niks fout gedaan. Want onder een "langdurige check" begreep ik een uur of meer, geen 3 a 5 seconden

Er ligt hier nog een F1 1TB schijfje met al mijn backups, dus gegevensverlies is geen enkel probleem.

Ja wat is langdurig. 3 tot 4 seconden gok ik. Zag er ook niet echt een probleem in afgezien van de snelheid van het opstarten
3 of 4 seconden lijkt mij vrij normaal eigenlijk. Binnen die 3 seconden zoekt de SATA (RAID) controller naar schijven en scant de eerste blokken hiervan om te kijken of ze tot een RAID array behoren, waarna hij eventueel gevonden array inschakeld. 3 seconden is daarvoor hartstikke normaal.
(je zet je schijven in raid0 zodat het sneller wordt zou je denken..).
Verkeerde gedachte. Ik schat dat jouw PC niets sneller op start dan als je de boel op één schijf had gehad. Zou zelfs kunnen dat het er nu mogelijk wat langzamer op is geworden omdat je 'access time' omhoog kan zijn gegaan, vanwege het feit dat nu over twee schijven naar data gezocht moet worden.
RAID0 is voornamelijk nuttig voor het werken met grote bestanden. Kleine bestandjes, kleiner dan de door jou gekozen chunk size (64 of 128 KB gok ik?), staan nu op maar één schijf, die zullen dus niet sneller gelezen worden. En pas met bestanden die een paar chunks groot zijn ga je pas het voordeel in snelheid ervaren.
Hier alle tekst van het resultaat van de check (staat er 1 seconde lang)
RAID Option ROM Version 3.0.1540.44.
(c) 2008 Advanced Micro Devices
ID_______Mode__________ID Size_____Track-Mapping______Status
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
01______2+0 RAID 0_____2000.276____65535/255/63_______Functional
Port_____Device Name
--------------------------------------------
4________TSSTcorp CDDVDRW SM-S2233
Press <Ctrl-F> to enter RAID Option ROM Utility..._
Je zou zeggen: Functional is goed, toch?

Ja, ziet er goed uit.
Ik dacht in eerste instantie dat je het had over een langdurige check van dik een uur... Dit lijkt mij vrij normaal gedrag allemaal
Maar ik zou gaan overwegen of de RAID0 het je wel waard is. Want ik verwacht dat je er in jouw geval helemaal geen voordeel van hebt. Maar wel zit met de nadelen van wanneer er een schijf klapt je alles kwijt bent en dus weer aan het herinstalleren en terugzetten van backups kunt gaan doen.
Waarom heb je de keuze voor RAID0 gemaakt? Was het een impulsieve onder de noemer: "dat is sneller." of zit er ook een gegronde reden achter. Ik ken namelijk je situatie niet, dus ik kan niet inschatten wat jij met je schijfjes en data er op uitvreet.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.