[LCD-TV] Is er een perfecte tv...?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 19:39
Hallo allemaal!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe tv.
Op dit moment heb ik een CRT TV (71 cm) van Philips, gekocht in 1999/2000. Beeld begint nu raar
te doen en tijdens het zappen wordt het beeld heel wazig...tijd voor een nieuwe tv dus!

Voor mij viel plasma af, reden hiervoor is dat bij ons thuis de tv ongeveer 14 uur per
dag aanstaat......
Ik ben bang dat een plasma snel zal doorbranden en daarom kies ik voor lcd.

Een aantal gegevens:

Budget: 950 euro (voor de tv alleen)
Kijkafstand: 3 meter
Gebruik: Digitale televisie en heel af en toe HD films via laptop.

Eisen die ik gesteld heb aan de TV zijn dus:

- LCD
- Liefst 42 inch
- Full HD
- Aansluiting voor DVD speler

Na wat zoekwerk ben ik op deze tv uitgekomen.

http://www.kieskeurig.nl/...hilips/42pfl8404h/330419/

Op dit moment is deze Philips 42 inch ook mijn eerste keus. Veel positieve reviews over
beeldkwaliteit. Daarnaast heb ik goede ervaring met Philips, mijn huidige tv heeft het 10 jaar (14 uur branden per dag) uitgehouden.

Al een paar keer wezen kijken in verschillende winkels en wat gesleuteld aan het menu bevalt deze tv mij wel.
Daarnaast heb ik hier ook de FAQ gelezen, en deze Philips 42pfl8404 komt ook als keus naar voren uit de 6-stappen procedure.

Ik zit echter met één probleem...duurzaamheid
950 euro is een smak geld, daarnaast moeten ook nog de nodige accesoires worden gekocht....
Doe ik hier goed aan? Mijn belangrijkste eis is duurzaamheid, de tv moet echt lang mee....het liefst minimaal 7 of 8 jaar...

Hebben andere mensen hier ervaring met Philips lcd tv's?
En produceert Philips kwaliteit flatscreens of kan ik beter voor een ander merk kiezen? (sony of samsung bijv)
Philips zou tegenwoordig niet meer echt een goede naam hebben in duurzaamheid..
Ik twijfel heel erg...

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Phillips LCD (32Inch)
en heb hiervoor een samsung LCD gehad. Ik moet zeggen dat ik het beeld van Phillips een stuk beter vind dan de samsung (beneden in de woonkamer staat nu een LG, maar die haalt het ook niet bij de phillips)

De samsung vertoont na 3 jaar gebruik (waarin niet eens 8 uur per dag aanstaan, irritant hoge tonen, soms stopt het geluid ermee of de tv "crasht"
Het beeld word allerlei kleuren alsof er een steen tegenaan wordt gegooid, en na uit en aanzetten doet hij het weer.

Phillips heb ik nu bijna 2 jaar, en doet alles perfect, is ook wat zuiniger (maar ja, je hebt zuinige en minder zuinige LCD tv's)

Dit is mijn persoonlijke ervaring, natuurlijk geldt dit niet voor elke TV.
PS. de Phillips vind ik kwa design ook een stukkie mooier ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ik ben zelf nu ook al een tijdje aan het orienteren voor een nieuwe tv. Ik denk dat het onmogelijk is om antwoord te geven op de vraag of er een perfecte tv is.

Ik denk dat je een aantal specificaties in acht moet nemen en aan de hand daarvan gewoon moet kijken welke tv voor jou het beste is. Alles buiten die specificaties is imo persoonlijke smaak.

Je kan zeggen dat je dan moet gaan kijken in een winkel waar er een hoop bij elkaar staan. Zelfs dan kun je volgens mij nog geen goede keuze maken omdat je met instellingen een tv die in de winkel minder iijkt nog veel beter kunt krijgen dan de tv ernaast die in de eerste instantie wel goed oogt. Wij hebben thuis een LCD tv van Philips staan. Staat er nu al 4 jaar en werkt nog prima. Of dit nou betekent dat Philips een goed en betrouwbaar merk is? Geen idee... wellicht als we voor een Sony hadden gekozen dat we dezelfde ervaring hadden.

Wel moet je ook ingedachten houden dat geluidskwaliteit van een lcd of plasma tv altijd te wensen over zal laten. Alleen als je zekerweten geen setje erbij neemt dan moet je dat mee laten wegen in je keuze. Veel mensen hoor ik bij Samsung klagen over de geluidskwaliteit.

Voor mij zijn de volgende dingen belangrijk (zeker als je lang per dag tv kijkt)
- Full HD 1080p
- 200hz
- Geen/weinig input lag (ivm PS3)
- zuinig (dus LCD)

verder is LED niet heel belangrijk, maar een leuke optie en vind ik dingen als wifi en internet apps minder belangrijk.

Ik zelf denk aan de nieuwe Sony Bravia serie 40", omdat ik veel mensen ken met de bravia en hier erg over te spreken ben. (persoonlijke voorkeur dus).

Als je zoals jou voor 42" (40+) gaat dan zou je toch plasma kunnen overwegen gezien je budget.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Aphyrnae schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:44:
Voor mij viel plasma af, reden hiervoor is dat bij ons thuis de tv ongeveer 14 uur per
dag aanstaat......
Ik ben bang dat een plasma snel zal doorbranden en daarom kies ik voor lcd.
Je moet je informeren naar de nieuwste staat van techniek wat plasma betreft. Doorbranden doet geen enkele plasma, inbranden was vroeger wel sprake van maar tegenwoordig ook niet. Koop je ook een auto met in gedachten de specs van 10 jaar geleden?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twisted schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:51:
[...]

Je moet je informeren naar de nieuwste staat van techniek wat plasma betreft. Doorbranden doet geen enkele plasma, inbranden was vroeger wel sprake van maar tegenwoordig ook niet. Koop je ook een auto met in gedachten de specs van 10 jaar geleden?
Wel is het zo dat een plasma minder zuinig is dan een LCD.
LCD heeft ook een mooier en scherper beeld (kristallen beeldpuntjes hé)
Voor mij weegt plasma niet echt op tegen LCD of LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:02:
[...]

Flauwekull natuurlijk, lees maar eens wat over de neopdp schermen. En de vergelijking trekken met een 32" schermpje is ook niet correct.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Ik denk dat discussie zinloos is als men niet geinformeerd is. Plasma schermen behoren tot de beeldschermen die het mooiste beeld geven, meest natuurlijk kleuren e.t.c. Dit wil niet zeggen dat plasma geen tekortkommingen heeft maar met indianen verhalen over doorbranden e.d. kom je hier niet ver.

Er zijn genoeg topics hierover, lees ze.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:02:
[...]

En de LCD mafia lacht weer stiekum in hun vuistje dat alle onzin die ze de wereld in helpen zonder enige vorm van kennis keer op keer word opgedreund.

Ga je eens verdiepen in de huidige plasma televisies en techniek dan praten we wel weer eens verder, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Rol-Co schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:14:
Flauwekull natuurlijk, lees maar eens wat over de neopdp schermen. En de vergelijking trekken met een 32" schermpje is ook niet correct.
Op dingen als dat reageren is sowieso useless. Gewoon "ja, is zo" zeggen en zelf genieten van je plasma, klaar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik denk dat de TS zijn keuze al heeft gemaakt wbt LCD. Ik als plasma liefhebber zal hem dan ook maar niet proberen over te halen :)

Hoelang een TV meegaat weet je natuurlijk nooit. Je mag echter wel verwachten dat een TV zeker een jaar of 7 mee kan. Er zal alleen niemand zijn die ook zolang garantie kan geven.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aphyrnae schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:44:

Ik zit echter met één probleem...duurzaamheid
950 euro is een smak geld, daarnaast moeten ook nog de nodige accesoires worden gekocht....
Doe ik hier goed aan? Mijn belangrijkste eis is duurzaamheid, de tv moet echt lang mee....het liefst minimaal 7 of 8 jaar...
Een TV tegenwoordig gaat minder lang mee als een oude CRT. Gewoon omdat de technologische vooruitgang erg snel gaat. Je gaat zien dat een TV van vandaag over twee jaar niet meer kan meekomen in aantal/soort aansluitingen, features en resolutie. Ook is de bouwkwaliteit steeds vaker een probleem in het betaalbare segment (950 euro is nog steeds geen high-end) wegens de grote concurrentie.

Wellicht is het voor jou iets om een TV voor 500 euro (besparing van 450 euro) te kopen en dan wat eerder (bijv. na drie jaar) te vervangen met een nieuwe?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:20
DeeJee schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:21:
Ik denk dat de TS zijn keuze al heeft gemaakt wbt LCD. Ik als plasma liefhebber zal hem dan ook maar niet proberen over te halen :)

Hoelang een TV meegaat weet je natuurlijk nooit. Je mag echter wel verwachten dat een TV zeker een jaar of 7 mee kan. Er zal alleen niemand zijn die ook zolang garantie kan geven.
Maar je kunt hem natuurlijk wel wijzen op z'n foute redenering mbt tot dat 'doorbranden' ;)

Overigens is een LCD geen onverstandige keuze als je van plan om je tv 14 uur per dag aan te laten staan, zeker in verband met je electriciteitsrekening. Ik vraag me dan wel af waarom je in hemelsnaam denkt een tv 14 uur per dag aan te hebben staan...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Antaresje schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:28:
[...]

Overigens is een LCD geen onverstandige keuze als je van plan om je tv 14 uur per dag aan te laten staan, zeker in verband met je electriciteitsrekening.
Per inch is een plasma net zo (on)zuinig als een LCD :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
Bedankt voor jullie reacties!

Ja het Plasma versus LCD verhaal

Redenen dat ik voor LCD kies ipv Plasma

- Qua stroomverbruik schelen LCD en Plasma niet zoveel. Bij lcd is de lichtbron AAN of UIT ongeacht het beeld. Bij plasma zal stroomverbruik meer dan LCD zijn als het scherm helemaal wit is, maar een stuk minder als het scherm zwart is. Uiteindelijk is stroomverbruik ongeveer het zelfde ( tenzij je het hele jaar door herhalingen van de olympische winterspelen kijkt..dan is LCD wel beter qua stroomverbuik)

- Over het algemeen kent LCD(lichtbron) meer branduren dan Plasma ( voor mij een belangrijk eis).

- Ik vind LCD ook fijner kijken, het beeld is net iets scherper, bij een maat van mij kijken ik af en toe een paar films achter elkaar op een plasma en dan begin ik toch wel beetje hoofdpijn te krijgen (dit kan komen door 50hz techniek)

- Laatste reden is dat er bar weinig keus is wat plasma's betreft. Ik kom dan uit op merken zoals Panasonic en LG (waar ik niet echt goede ervaringen mee heb).

Voor mij geld nog steeds dat een lange levensduur een heel belangrijk factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ondanks je slechte ervaringen met LG:

de 42" LG SL8000

http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/lg/42sl8000/348568/

200hz 2ms Full Hd.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

We kunnen hier wel allemaal types en merken gaan opnoemen, maar ik denk dat het totaal niet uitmaakt welke LCD je koopt. Ze zullen volgens mij allemaal evenlang mee gaan.
Dus kies een merk waarvan je weet dat de service erg goed is. Ik denk dat dat juist de belanrijke dingen zijn waar de TS op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Aphyrnae schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:16:
Bedankt voor jullie reacties!

*knip*

- Laatste reden is dat er bar weinig keus is wat plasma's betreft. Ik kom dan uit op merken zoals Panasonic en LG (waar ik niet echt goede ervaringen mee heb).

Voor mij geld nog steeds dat een lange levensduur een heel belangrijk factor is.
Panasonic is volgens heel veel mensen koploper op het gebied van 'platte' tv's

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:41
Nee, de perfecte TV bestaat niet imho. Het wordt roeien met de panels die er zijn.
Sony, Panasonic, Philips... ik zie niet direct waarom de één beter zou zijn qua duurzaamheid dan de ander. En of een nieuwer scherm 8 jaar meegaat kan niemand je zeggen denk ik.
Koop in ieder geval bij een dealer waarvan je weet dat de ondersteuning na koop goed is.

GoT, Digitalversus, Trustedreviews e.d. helpen met oriënteren en de short-list helaas steeds langer te maken.
Wachten helpt ook al niet, nieuwe TV's komen beschikbaar en met dezelfde noodgang zijn modellen van amper een jaar oud nauwelijks meer te krijgen. Of lopen zelfs op in prijs...

Ik heb nu nog een Philips 32PW8707 CRT staan incl. bijbehorend meubel. Strak en in matzwart. Vond ik toen in 2003 veel geld, € 1200,-.

Ik twijfel de komende tijd verder over de nieuwere LCD's zoals Sony Bravia 3 40" en Philips 42PFL9664
die ik mooier vind qua behuizing. Nadeel is dat deze schermen het nog niet halen bij Plasma of CRT.

Of toch de beeldkwaliteit laten prevaleren en gaan voor Plasma van LG (2009: 42PQ2000 of 2010: PK750) of Panasonic (2010: TX-P42G20). Zo'n panel heeft tenminste THX en TruBlack respectievelijk InfiniteBlack.
Nadat ik een kwaliteitszaak 40 min. heb staan kwijlen tegenover twee KURO Pioneer toestellen nl. de Plasma KRP-500A en een LCD 46" KRL-46V weet ik hoe het verschil eruit ziet op gecalibreerde toestellen.
Zwartweergave, kleurintensiteit, bewegingsweergave, inkijkhoek etc. Ik zal niet snel LCD kiezen.

Waarom wil je trouwens (in hemelsnaam) persé FullHD als je schrijft 'heel af en toe HD, 3 meter afstand en DVD speler'? Een HD Ready scherm geeft SD beter weer (we hebben ook maar beperkte HD TV zenders) en 't scheelt je nu in aanschaf zodat je duurzaamheidswens wat bijgesteld kan... Op 3 meter afstand maakt 720p versus 1080p niets uit?

Ik lees ook niets over CI/CI+? Je hebt er geen bezwaar tegen als je met twee afstandsbedieningen moet hannesen via een set-top box? Of kijk je via digitenne en kan je volstaan met een DVB-T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja.. Als je overtuigd bent dan LCD mooier is dan moet je daar vooral voor gaan. plasma brandt niet in en qua verbruik scheelt het niet veel.
Ik heb een keer een gedownloade DVD gekeken op mijn plasma tv. Daar kreeg ik ook koppijn van. Dat lag aan die dvd. Ik kijk nu alleen HD-materiaal of gekochte dvd's. Het beeld is erg rustig.
Het is bij een tv ook belangrijk hoe een tv is afgesteld. Ik vond mijn plasma in het begin ook flikkeren. Nadat ik de tijd had genomen om hem zo goed mogelijk in te stellen was het beeld fantastisch. Een LCD zal ook mooier worden als je hem goed instelt.

Over duurzaamheid kan ik zeggen dat tv's niet gemaakt worden om lang mee te gaan. Ze willen dat iedereen binnen 6 jaar een nieuwe koopt. Ik begrijp dat wel. 6 jaar vind ik zelf ook wel een mooie tijd. Korter vind ik niet goed.
Philips maakte vroeger degelijke producten. Tegenwoordig is dat volgens mij een stuk minder. In mijn omgeving heb ik mindere ervaringen met Philips en als ik het Philips topic lees word ik ook niet vrolijk. Er worden vooral technische problemen uitgewisseld. Philips gebruikt ook veel onderdelen van andere bedrijven, zoals LG en SHARP panelen. Niet dat het slecht is. Ik vind het alleen jammer dat Philips zich alleen nog op design gebied redelijk onderscheidt. Om die reden denk ik dat het niet echt uitmaakt welk merk je kiest. Kijk vooral naar je budget en naar je eisen. Dan komt er vast wel een model uit rollen die naar je smaak is. Daarnaast is goede service van een bedrijf ook belangrijk.

Ik heb een poosje geleden een tv gekocht met hetzelfde budget. Ik ben uiteindelijk op een Panasonic TX-P42G10 uitgekomen. Voldeed het beste aan mijn eisen. De Sony 40W5500 was mijn tweede keus en de Samsung 40 B650 op de derde plaats. Misschien dat deze laatste twee naar jou smaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
Bedankt voor de reacties!!

Qwaft,

De reden dat ik HD wil is omdat er bij ons thuis veel wordt gekeken naar programma's zoals NGC, Animal planet en Discovery Channel (momenteel in HD verkrijgbaar). En in de komende jaren zullen steeds meer zenders in HD worden aangeboden. |
Je gooit nogal met technische begrippen, ik moet me nogal inlezen..bedankt voor het wakker schudden.

Na de reacties te hebben gelezen denk ik toch dat ik opnieuw moet gaan kijken, ik twijfel nu tussen Sony en Philips. Van Sony (Bravia) hoor ik heel veel goede verhalen en met Philips heb ik een goede ervaring.
Maar na het internet te hebben afgezocht blijkt dat er wel redelijk veel technische klachten zijn over Philips...
En Sony staat al heel lang bekend om haar kwaliteit.

Reden waarom ik mij aangetrokken voel tot Philips zijn.

- Goede ervaring
- Perfecte maat tv (42 inch aanbod is groot)
- Ambilight
- Design

Dit is ook echt het enige wat mij aantrekt to Philips.

Sony tv's zijn niet in 42 inch verkrijgbaar, mocht ik een Sony kopen dan wordt het een 40 inch.

Ik heb op GoT al over de nieuwe EX500 en de EX700 serie gelezen van Sony en beide spreken mij wel aan.
De series vallen binnen mijn budget en EX600 is neit DLNA gecerificeerd.

Redenen waarom ik nu verander van keus is o.a.

- Sony staat bekend om haar kwaliteit
- Bravia Engine 3
- Omdat ze net op de markt zijn, hoop ik dat fouten die in het verleden voor kwamen nu eruit zijn gehaald.
- Daarnaast is er WiFi-Ready (Is het mogelijk dat ik via een externe hardeschijf die op mijn laptop dmv een USB 2.0 aansluiting aangesloten is HD films kan streamen?)

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Even buiten de discussies om over welke TV je uiteindelijk ook kiest:
Ga zelf ook in een winkel kijken en kies niet alleen op specs en meningen van fora. Wat betreft budget krijg je met een 40" waarschijnlijk meer waar voor je geld, en ik verwacht dat in 5-6 jaar de TVs weer flink beter zijn tov nu dus wil je misschien eerder vervangen. (OLED anyone?)

Overigens kunnen nieuwe TV's juist weer wat kinderziektes hebben. Zelf zou ik toch voor één van de sony's gaan, heb niet zo'n goede ervaring met philips.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• DeeJee

DeeJee

Dus...

rockhopper schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:50:

Overigens kunnen nieuwe TV's juist weer wat kinderziektes hebben. Zelf zou ik toch voor één van de sony's gaan, heb niet zo'n goede ervaring met philips.
Misschien wel zo handig om die slechte ervaringen met de TS te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Hola,

Zijn er reeds LCD tv's op de markt waar ook een recorder is ingebouwd? Ik heb wat gezocht maar kon niet zo snel iets vinden.

Digitale TV decoders zitten er tegenwoordig vaak in, maar het zou helemaal mooi zijn als er ook opslag in zit zodat de SET TOP BOX met HDD de deur uit kan.

Gr

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Nu vind ik dus deze tv:

Panasonic TX-L42D25 LCD LED TV

Deze TV is ook voorzien van USB HDD Recording. Quote van de website!!

PANASONIC TX-L42D25

Er is nog weinig tte vinden over deze serie van Panasonic, maar ik vermoed dat er een externe USB HDD op aangesloten kan worden en de TV over een digitale TV-gids beschikt met opname en terugkijk functie.

Iemand die meer weet over deze tv? Mij lijkt het een interessant model.

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Chicken op 31-03-2010 23:41 ]

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De genoemde Panasonic heeft inderdaad de mogelijkheid om een externe harde schijf op de USB aan te sluiten. De programma's worden echter gecodeerd op de schijf gezet en enkel de TV kan deze programma's lezen en weer afspelen. Als je dus na opname de harde schijf op de computer aansluit zal dit niet gaan werken. De computer herkent de opname veelal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:01:
De genoemde Panasonic heeft inderdaad de mogelijkheid om een externe harde schijf op de USB aan te sluiten. De programma's worden echter gecodeerd op de schijf gezet en enkel de TV kan deze programma's lezen en weer afspelen. Als je dus na opname de harde schijf op de computer aansluit zal dit niet gaan werken. De computer herkent de opname veelal niet.
Geweldig, dit is waar ik naar opzoek ben. Dat alleen de TV het af kan spelen is geen probleem voor mij.

@tvinformatie : weet je toevallig ook of deze opneem en afspeel functionaliteit gelijk is aan bijvoorbeeld overige externe digitale decoders met recorder functionaliteit zoals bijvoorbeeld HUMAX etc?
Zijn er ook andere merken die deze HDD recoding opie hebben?

Kan je een programma ergens in de week selecteren voor opname? Of een specifieke tijd en datum?

Gr

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Chicken op 01-04-2010 10:14 ]

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

op de site van Loewe staat ook onder de product finder de optie ingebouwde harde schijf recorder, daar zijn al een aantal jaar modellen van op- de markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

amx schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:38:
op de site van Loewe staat ook onder de product finder de optie ingebouwde harde schijf recorder, daar zijn al een aantal jaar modellen van op- de markt
Die ga ik even nakijken. Tnx!

Aardig duur voor wat je krijgt, dat wordt geen Loewe :)
Voor de rest is alleen panasonic met een HDD en recording mogelijkheid :-)

[ Voor 18% gewijzigd door DJ Chicken op 01-04-2010 21:59 ]

aahh durka durka durka

Pagina: 1