Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Hallo,

ik heb een P42S10 en ik zoek een goede mount. De enige eis is eigenlijk dat de boel stevig hangt, kantelen of draaien is niet nodig. Met andere woorden: "als hij maar hangt". En natuurlijk niet te gek ver van de muur.

Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen: Vogel's EFW 8305

Vragen:
1.) Kan het niet wat goedkoper? (aangezien mijn eisen 0,0 zijn; hangen = hangen)
2.) Kan ik mijn niet-haakse HDMI-kabels aan de achterkant van de tv blijven gebruiken? Dit omdat hij slechts 24mm van de muur komt te hangen; is het geen onderdeel van de VESA-specificatie dat er voldoende ruimte moet zijn voor (standaard) kabels?

Ik zoek eigenlijk iets voor een euro of 30 met de zekerheid dat hij werkt met 400*300mm gaten achterop de tv. Op Geizhals.at zie ik bijvoorbeeld veel mounts die heel veel "standaarden" ondersteunen, maar 400x300mm staat er bijna nooit bij (ook niet bij de opties bovenaan de pagina om de zoekresultaten verder te specificeren). Betekent dit dat 400x300mm vrijwel nooit ondertsteund wordt omdat het een abnormale maat is?

Klopt het dat een 400x400mm-mount automatisch ook te gebruiken is voor mijn 400x300 scherm?

*Deze vragen al eerder gesteld in het Panasonic topic, maar toen kreeg ik geen reactie. Daarom heb ik maar een topic geopend; de vragen is sowieso vrij algemeen. Hopelijk is dit niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb de "mount" van de Ikea gekocht en mijn TV hangt nog steeds. Beetje een raar systeem, maar werkt wel en kost niet zoveel.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90147936

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Shiver23 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:26:
Ik heb de "mount" van de Ikea gekocht en mijn TV hangt nog steeds. Beetje een raar systeem, maar werkt wel en kost niet zoveel.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90147936
Mooie prijs! Dank daarvoor :)

Wat ik mij dus wel afvraag is hoe de TV nu precies vastzit!? Mijn Panasonic heeft 4 schroefgaten aan de achterkant en ik ga ervan uit dat dat gewoon volgens de VESA standaard is. Hoe zit dat precies?

Tweede: hoe ver staat de TV van de muur af op de punten van bevestiging? Kunt u dat even snel voor mij meten? De HDMI plugjes doen bij mij altijd al zo lastig dus ze moeten echt niet gaan knikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Alexio schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:35:
[...]

Wat ik mij dus wel afvraag is hoe de TV nu precies vastzit!? Mijn Panasonic heeft 4 schroefgaten aan de achterkant en ik ga ervan uit dat dat gewoon volgens de VESA standaard is. Hoe zit dat precies?
Zie http://www.ikea.com/ms/en.../assembly/U/U90147936.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Voordeel van dit systeem is dat je genoeg ruimte hebt om je kabels aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:14
www.Muurbeugels.nl

Goeie website snelle levering en ook zeker niet duur en voor bijna alles een juiste beugel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:09
Dit is ook een nette... Ik heb hem zelf ook ;) Bevestiging en montage gaat prima, en je hangt hem erin en je kan er ook nog een beugel overheen schroeven zodat je de tv niet kan opluchten als een soort zekering, denk hierbij aan bij bijv. diefstal oid. Tis niet hufterproef maar vertraagd de boel wel weer aanzienlijk.

Lag bij de mediamarkt voor € 80,00 euro en op internet deze prijs ( € 37,95) gevonden, koopje als je het mij vraagt voor wat ijzer

Daarbij zorgt de beugel in vergelijking met de ikea beugel toch voor wat meer houvast als je het mij vraagt, hoezeer ik de producten van ikea ook vertrouw en waardeer ik zou mijn 42 inch niet aan 2 schroefjes ophangen.

[ Voor 49% gewijzigd door loewie1984 op 17-02-2010 14:24 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
loewie1984 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:19:
Dit is ook een nette... Ik heb hem zelf ook ;) Bevestiging en montage gaat prima, en je hangt hem erin en je kan er ook nog een beugel overheen schroeven zodat je de tv niet kan opluchten als een soort zekering, denk hierbij aan bij bijv. diefstal oid. Tis niet hufterproef maar vertraagd de boel wel weer aanzienlijk.

Lag bij de mediamarkt voor € 80,00 euro en op internet deze prijs ( € 37,95) gevonden, koopje als je het mij vraagt voor wat ijzer

Daarbij zorgt de beugel in vergelijking met de ikea beugel toch voor wat meer houvast als je het mij vraagt, hoezeer ik de producten van ikea ook vertrouw en waardeer ik zou mijn 42 inch niet aan 2 schroefjes ophangen.
Deze is inderdaad erg mooi. Zou hem zeker gekocht hebben als ik niet toevallig toch al een hele rits andere spullen bij de Ikea zou kopen. Scheelt toch weer verzending :P

IK heb wel vertrouwen in dat systeem van de Ikea hoor. Volgens mij kun je hem met zoveel schroeven in de muur vastzetten als je wilt, zij het allemaal op een lijn. De twee bouten aan het frame zullen het wel houden denk ik zo: staal op staal = ok :)

Bedankt allemaal (in het bijzonder shiver23).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat systeem van de Ikea is voor de prijs natuurlijk prachtig, maar om nu een zware plasma er aan op te hangen weet ik niet. Uiteraard ligt dat wel compleet aan de manier van bevestigen en als ik mezelf goed ken dan heb ik nu al probleem 1 :) Desondanks zou ik inderdaad ook liever gaan voor een volwaardige muurbeugel. Iets in mijn kop zegt dat dit toch meer te vertrouwen is dan de plasma TV aan 2 schroefjes vast te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als IKEA zegt dat je er een tv van max 60kg aan kunt hangen, zal dat in de praktijk ook vast wel kunnen. Ik heb voldoende vertrouwen in IKEA om er een dure plasma van 60kg aan te wagen ;) 't Is Leenbakker niet :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb hem opgehangen met 2 keilbouten die tot 200kg ofzo aankunnen. Chemisch anker zou ook nog kunnen. Ondanks dat je met 2 schroeven werkt gaat dat echt niet zomaar los.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Wat dacht je van deze, http://www.samenkopen.net/action_product/98114/71525

27euro is echt geen geld voor een degelijk muursteun. Ik heb dit ook gekocht en de materialen zijn echt zwaar en degelijk uitgevoerd. Als bonus is deze kantelbaar maar je kunt het ook gewoon recht vastzetten.

- Color: Black
- Mounting angles: 0 / 5 / 10 / 20 degrees
- Dimension: 772mm x 458mm x 40mm
- Weight: 5.1kg
- Load capacity: 75kg

Afbeeldingslocatie: http://www.tatung.eu/graphics/accessories/E642743101_L.jpg
Pagina: 1