[Windows 7] Bibliotheek delen over internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Recentelijk zijn mijn broer, ouders en ik overgestapt op Windows 7. Hierin is het mogelijk bibliotheken te delen. Een erg handige feature, ware het niet dat wij ons niet in één huis bevinden. Het instellen voor het delen van een bibliotheek werkt alleen binnen een thuis-groep. Is er een manier in Windows 7 om dit toch voor elkaar te krijgen?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Vpn opzetten naar je broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou met Hamachi, of een andere VPN oplossing, een VPN kunnen maken. Dan wordt het wel "1" netwerk.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Er is dus geen build-in optie in Windows 7 hiervoor? Dan wordt het inderdaad kijken naar een VPN. Wat bedoel je trouwens met een "1" netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dan vormen jullie twee computers een direct netwerk.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
En dit laat ons beiden bestanden met elkaar delen? Eigenlijk zijn we met z'n drieen (drie locaties). Er zal dan dus altijd één netwerk moeten zijn waarop "ingebeld" moet worden. Stel ik ben degene bij wie wordt ingebeld, kunnen mijn ouders en broer elkaars bestanden dan ook zien, of kunnen zij alleen mijn bestanden benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Met hamachi is dat niet nodig dat er een host is. Iedere computer verbind direct met de andere. De gratis variant volstaat hiervoor. Er is volgens mij wel een vinkje wat je weg moet halen voordat de file-sharing poorten beschikbaar zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door CoolGamer op 16-02-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom niet zoiets heel simpels als LiveSync gebruiken? :) Biedt ook een remote access optie aan.
Of als het alleen om mediabestanden gaat: de streaming optie in MediaPlayer.

[ Voor 52% gewijzigd door alt-92 op 17-02-2010 08:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Wat Alt-92 al zegt...voor media is de streaming optie erg handig! Voor al het andere : Hamachi :+ I love that tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
LiveSync is geen optie. Ik wil geen bestanden synchroniseren, maar op de schijf van anderen kijken en af en toe een mp3 hiervan spelen. LiveSync gaat tot 4 GB, en kopieert alles naar je eigen schijf. Met drie personen is dat niet handig.
De streaming optie van Media Player ga ik naar kijken. Ik wist niet dat er een dergelijke functie was.
Met Hamachi bedoelen jullie LogMeIn Hamachi? Hiermee zou het mogelijk zijn een externe map te kunnen "mounten" als een van jezelf? Ook dit ga ik proberen. Bedankt voor alle tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb logmein gebruikt. Het doet inderdaad wat ik wil, maar het vertraagt de computer behoorlijk. Is het een zwaar programma? Bij het kopieeren van bestanden is het lastig om er een taak naast te doen (op beide computers: Intel 6400 en AMD X4 620).

Pagina: 1