Videobewerkings soft voor verwijderen pieptoon?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodddy22
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een paar oude VHS banden overgezet naar .ts formaat, maar bij 1 band komt een pieptoon op als het stil is en niet gesproken word.
Zoek dus een programma waarmee ik die vervelende pieptoon eruit krijg. iemand tips.?

En het geluid is ook mono, dus die wil ik dan graag ook naar stereo overzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Voor je eerste probleem m.b.t. de pieptoon; ik weet dat Adobe Soundbooth hier uitermate geschikt voor is. Is wel duur, dus wellicht zijn er goedkoper alternatieven? Even via google zoeken naar 'noise cancelling application' of 'remove static/hiss/beep'.

Voor je tweede probleem bestaat geen oplossing; een mono bron zal nooit stereo worden. Je kúnt het wel omzetten naar stereo output, maar het worden dan simpelweg 2 dezelfde streams en je hoort dus geen verschil tussen links en rechts (=geen stereo). Maar hoezo eigenlijk, hoor je nu maar geluid uit 1 speaker ofzo?

/edit:
Soundbooth is alleen voor audio bestanden, misschien zit dezelfde functionaliteit in Premiere. Dat is ook van Adobe en zit in hetzelfde pakket (CS4)

[ Voor 12% gewijzigd door Icephase op 16-02-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

XXXschreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:41:
maar bij 1 band komt een pieptoon op als het stil is en niet gesproken word.
Als je niet opziet tegen geluid en beeld scheiden en later weer samenvoegen kun je met bijvoorbeeld Audacity 'het probleem' oplossen.

http://wiki.audacityteam....oise_Removal#Notch_Filter

Voor het uit elkaar trekken en het weer samenvoegen kun je een demuxer en muxer gebruiken, bijvoorbeeld http://forum.doom9.org/showthread.php?t=134104

Ik neem even aan dat je windows gebruikt. Ik ben mac-gebruiker, dus ik zou andere tools gebruiken, maar daar heb jij niet zoveel aan.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 06-03-2021 16:40 . Reden: Nick verwijderd op verzoek ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodddy22
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bedankt, met de hoofdtelefoon hoor ik het namelijk maar aan een zijde geluid.

Dus als ik het goed begrijp zijn er geen video bewerkings programma's die zo'n funcite erin hebben zitten om die piep te filteren.?

Ben namelijk niet erg handig als het om video/audio bewerken gaat, maar zal dan nix anders opzitten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

XXXschreef op woensdag 17 februari 2010 @ 01:37:
Bedankt, met de hoofdtelefoon hoor ik het namelijk maar aan een zijde geluid.

Dus als ik het goed begrijp zijn er geen video bewerkings programma's die zo'n funcite erin hebben zitten om die piep te filteren.?

Ben namelijk niet erg handig als het om video/audio bewerken gaat, maar zal dan nix anders opzitten. :?
Die zijn er wel, maar dan zul je Production of Final Cut moeten kopen en er een paar weken intensief mee moeten stoeien. Als je weet hoe het moet is het zo gepiep maar beide pakketten zijn nogal lastig voor beginners.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 06-03-2021 16:40 . Reden: Nick verwijderd op verzoek ]

I don't like facts. They have a liberal bias.