Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Afgelopen weekend ben ik zaterdag (tweemaal) en gisteren (eenmaal) gebeld op mijn iPhone (T-Mobile) en het nummer wat ik zag staan was 06-24000000.

Ik heb dit ingetypt in Google en vond meerdere resultaten (Twitter) van mensen die dezelfde vraag hebben als ikzelf. Van wie is dat nummer?
Ik kom berichten tegen dat het een sms servicenummer is, maar waarom belt dat nummer mij? Als ik terug bel dan hoor ik dat het nummer niet in gebruik is.
Vanavond werd ik gebeld (geblokkeerd, anoniem) en toen ik opnam, kreeg ik van een computerstem te horen dat alle lijnen bezet waren! Dat laatste hoeft er niet direct mee te maken te hebben, maar het is iets van de laatste paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

McWolf82 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:40:
Afgelopen weekend ben ik zaterdag (tweemaal) en gisteren (eenmaal) gebeld op mijn iPhone (T-Mobile) en het nummer wat ik zag staan was 06-24000000.

Ik heb dit ingetypt in Google en vond meerdere resultaten (Twitter) van mensen die dezelfde vraag hebben als ikzelf. Van wie is dat nummer?
Ik kom berichten tegen dat het een sms servicenummer is, maar waarom belt dat nummer mij? Als ik terug bel dan hoor ik dat het nummer niet in gebruik is.
Vanavond werd ik gebeld (geblokkeerd, anoniem) en toen ik opnam, kreeg ik van een computerstem te horen dat alle lijnen bezet waren! Dat laatste hoeft er niet direct mee te maken te hebben, maar het is iets van de laatste paar dagen.
Niet terugbellen en gewoon laten liggen. De kans dat er een criminele organisatie of wat dan ook achter zit is veel te groot. Zonde als ze ineens geld van je weten af te troggelen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
provider BEN (rechts onderin, bij SMS centrales)

Waarschijnlijk het nummer van de SMS centrale van de provider BEN lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij onderzoek (waar ik nog mee bezig ben)
Heb ik in ieder geval de volgende link gevonden:
http://www.telecomklachte....php?mode=detail&id=12160
Tis 1 klein minuscuul berichtje, maar het is wel het sms centrale van BEN.

Ik zoek nog verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Coldcat schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:42:
[...]

Niet terugbellen en gewoon laten liggen. De kans dat er een criminele organisatie of wat dan ook achter zit is veel te groot. Zonde als ze ineens geld van je weten af te troggelen.
Het lijkt de SMS-centrale van een of andere provider "Ben" te zijn als ik het zo op internet even doorlees.
Geen criminele organisatie dus. Vraag me alleen af waarom je gebeld wordt?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht kan je morgen BEN even opbellen, en hiernaar vragen?
Misschien dat dit 1 of andere enqeute is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Petervanakelyen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:46:
[...]
Vraag me alleen af waarom je gebeld wordt?
Ik heb ooit een provider gehad (weet niet meer welke) die me net zo lang automatisch bleef bellen, tot ik m'n voicemail instelde... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

En ben is van t-mobile, dus ofwel ze willen je een nieuw abonnement aansmeren ofwel er is iets anders niet goed of naar hun zin ingesteld of je krijgt een debiteurenbandje aan de lijn met dat je niet betaald heb. Neem gewoon een keertje snel op, anders gaat hij al weer over naar een ander, die call-centers werken tegenwoordig heel krom, we bellen gewoon 5 nummers tegelijk en degene die het eerste opneemt die krijgt de callcentermedewerker aan de lijn en de andere 4 die kijken verdwaasd nar hun foon en halen hun schouders op. Superirritant, maar je snapt dat het de callcenters weer zoveel x zoveel seconden per medewerker domme wachttijd scheelt, en dat scheelt en hoop geld...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:29
Bij was het een automatische bandje dat afgespeeld werd. Dat ging dan over klanttevredenheid. Je moet dan een x aantal vragen beantwoorden.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je toevallig een keer aangegeven dat een telemarketeer je niet meer moet bellen? Dan kan het zijn dat ze een computer terug laten bellen om de bel-me-niet register procedure af te handelen. Dit heeft mijn vriendin een aantal maal gehad maar die wil de registratie niet afmaken :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:17
De caller ID op je toestel die verschijnt als je gebeld wordt is niet te vertrouwen. Als je ook maar een beetje toegang hebt tot een low-level SIP/VoIP centrale kan je echt alle caller IDs meegeven die je zelf wilt; ze worden niet gecheckt door mobiele operators op 'echtheid'. Je kan namelijk niet zoals bij IP-adressen subnetten strak routeren...
Vergelijk het met het from-adres in een e-mailtje. Dat kan van alles zijn en kan je geen enkel aanknopingspunt aan hechten wat betreft de oorsprong.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
De laatste paar dagen ben ik niet meer gebeld en ik betaal mijn abonnementskosten per automatische incasso. Mijn abonnement loopt in augustus pas af, dus lijkt me dan weer sterk dat ze daarover al gaan bellen.
Ik geef nooit toestemming aan mensen (telemarketeers) zodat ze me mogen bellen, ik heb altijd al de neiging om onbekende nummers of anonieme bellers niet op te nemen. Als het mensen zijn die me echt willen spreken, sturen ze wel een sms of spreken ze de voicemail in.

Collega's van me hebben ook T-Mobile en die hebben de afgelopen dagen geen telefoontjes gehad. Ik wacht het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Heb dus nu al een paar uur vanavond als
ik iemand probeer te bellen met mijn T-Mobile
prepaid dat ik bel en meteen wee de computerstem
hoor zeggen:ALLE LIJNEN ZIJN BEZET
Heeft iemand dat ook omstreek Den-Haag
22 Maart 2010 vanaf ongeveer 20:30?

groet:cherrymaan ;)

Dit heeft werkelijk niets met dit topic te maken, laat dat dus in het vervolg. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 23-03-2010 09:37 ]

Pagina: 1