USB powered werking Hubs ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als verschillende USB aparatuur zelfverzorgend zijn in hun voedingsspanning. Kan en mag men deze zondermeer koppelen ? Hoe zit dat bij USB ?
Een PC en een printer koppel je met een USB kabel, beide zijn zelfverzorgend. Worde de voedingslijnen met elkaar verbonden ?
Een externe HD heeft ook USB en is zelfverzorgend , heeft eigen netvoeding. Als ik deze aan de PC koppel dan zie ik wel eens een (statisch ?) vonkje springen.
Of een powered USB hub?

Kortom, wat kan ik zondermeer aan elkaar koppelen op USB en welke restrikties zijn er ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Doe de pc eens aarden en kijk of het vonkje weg is.

Usb heeft maar een beperkte hoeveelheid stroom die geleverd kan worden.
Dus indien jij meerdere usb apparatuur aan een usb hub hangt zonder voeding dan krijg je problemen.(te weinig stroom).
Daarom een hub met voeding, dan kun je zoveel als je wilt aansluiten.
(je hebt ook usb monitor, deze hebben 2 usb aansluitingen ivm 2x stroom krijgen).

Vaak hebben externe haddisks zonder voeding problemen dat er niet genoeg stroom word geleverd, ligt meestal aan moederbord.

Kan ook voor komen dat er verschil is tussen voorkant pc en achterkant pc tav usb poort, deze zijn intern verschillend aangesloten. Soms werkt het aan de voorkant niet, en achterkant wel. Oorzaak?

Koop ook altijd een betere usb hub of kaartlezer, want de snelheid valt terug bij een goedkope.

[ Voor 5% gewijzigd door jan99999 op 17-02-2010 06:17 ]