Office For Mac maar hoe zit het met de spellingchecker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Ik weet niet of het hier al voorbij gekomen is; als ik zoek in de apple talk delen vind ik er niets van.

Mijn vriendin heeft al een tijdje een nieuwe laptop nodig. Het gedoe van Windows beu dat het altijd zo traag en zo sloom wordt wilt ze graag een mac kopen. Ook niet in het allerminst gecharmeerd van de looks en feel en het feit dat ik ook wel merk dat die dingen best beter in mekaar zitten dan de gemiddelde notebook van acer, dell of HP.

Maar het is en blijft belangrijk dat ze documenten voor school netjes kan spellchecken, kan dat met een Office for Mac versie die in een andere taal is opgesteld? Of moet daar nu toch nog steeds altijd het language pack voor aangeschaf worden?

Op internet en GoT vind ik er bitter weinig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21
Onder iWorks, het 'Apple' office pakket, kan je gewoon de taal instellen van je document, iets wat ook onder Office in Windows kan, neem aan dat dat dus ook mogelijk is onder Office voor Mac.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

iWork neemt als het goed is je OSX taal aan om de spelling te controleren :)... Je kan als het goed is wel extra taalpakketen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor Office for Mac moet je even graven in de Help & Howto van Microsoft, maar dan vind je dit: Proofing tools that are available for each language. Oftewel in de standaard Office 2008 zitten een aantal talen, waaronder Engels en Nederlands. Je hoeft geen losse language packs aan te schaffen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Pat-Skim schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:02:
iWork neemt als het goed is je OSX taal aan om de spelling te controleren :)... Je kan als het goed is wel extra taalpakketen installeren.
Als je een standaard-installatie (van OS-X) gedaan hebt heb je al een taal of 27 18 kant en klaar staan. In Apple-apps onder Snow Leopard heb je zelfs een meertalige spellingscontrole. Als je een Engels woord in Nederlandse tekst hebt staan wordt dat woord volgens de Engelstalige spelling nagekeken. Of Office for Mac dat ook kan weet ik niet, maar Office gebruikt de OS-X spellcheck, dus je loopt de kans.

I don't like facts. They have a liberal bias.