Printer werkt wel op MacBook, niet op iMac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb een HP6380 wireless. Op mijn MacBook met OSX 10.6 Snow Leopard werkt deze perfect. Mijn vriendin werkt met een iMac met 10.5 Leopard en daar werkt ie niet op. Aangezien 10.6 alle functies van zichzelf al ondersteunt heb ik daar geen HP software op geinstalleerd. Op de iMac met 10.5 moet dit wel want anders kan ik niet draadloos scannen. Ik heb de software al eens volledig verwijderd (ook in de library) en opnieuw geinstalleerd. Daarna printer toegevoegd (deze ziet hij wel) maar een printopdracht blijft gewoon hangen in de wachtrij met de melding "gestopt"

Ik kom er echt niet uit. 10.6 op de iMac installeren heeft geen zin want hij heeft maar 2Gb RAM en dat draait voor geen meter. Bovendien wil mijn vriendin Snow Leopard er niet op hebben. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
"heeft geen zin want hij heeft maar 2Gb RAM en dat draait voor geen mete"
Dit is toch onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook 'maar' 2GB RAM, en Snow Leopard draait als een trein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb het geprobeerd op 10.6 en hij was aanzienlijk trager dan onder 10.5. Bij de Apple store zeiden ze dat 2Gb wel kan maar dat 4Gb sterk aan te raden is. Nadat ik 10.5 teruggezet had was hij weer aanmerkelijk sneller. Mijn idee was om er geheugen bij te prikken maar ze wilde niet meer investeren.

Maar goed, het gaat hier om het printerprobleem. Iemand een idee?

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Vond dit op het internet:

vraag:
I just got a 6380 for Christmas, I'm having problems connecting it wirelessly to my MBP, and my pc through the Airport Extreme. Any suggestions, or settings that need to be changed in Airport Utility? They both recongize the printer, but say its unavaible, but is on the network and tested out good? Thanks in advance.

hij kwam zelf met de oplossing:
To self, and for others to use info, must have APE wireless set to "distribute a range of ip address'", not "bridge mode". I hope this helps somebody.

Misschien heb je hier wat aan.

btw mijn Air draait ook Leopard 2 Gb. Toch het overwegen waard als dat je probleem oplost.

[ Voor 3% gewijzigd door frank_b op 18-02-2010 14:41 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik lees haast niets over drivers, heb je de laatste drivers voor 10.5 geprobeerd? Volgens HP site is dat v9.8 > http://h10025.www1.hp.com...s&product=3560280&lang=en

Instagram / YouTube

Pagina: 1