Toon posts:

amd athlon 1800+

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even een vraag,

Ik heb een amd athlon 1800+ en nu wil ik een nieuwe processor erin zetten zodat hij sneller gaat lopen zodat ik nieuwere spellen kan spelen. Mijn vraag is welke kan ik het beste aanschaffen als dit tenminste echt helpt.
of moet ik dan echt een nieuw moederbort of nieuwe pc kopen?

dat laatste vind ik een beetje zonde want ik heb net 1gig ram er in gezet en een nieuwe videokaart een asus 3650.

groet nofxjoost

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

is het een athlon xp? Een athlon 64, een athlon X2?

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 08:37
Goh..

Persoonlijk denk ik dat je beter af bent met een nieuw computersysteem dat een beetje gericht is op de toekomst.

Een goed moederbord en daarop mss een budget processor, budget grafische kaart en wat valueRAM.

Dan denk ik dat je zon 500-600 euro kwijt bent, maar dan kan je er weer een paar jaar tegen als je stapsgewijs upgrade.

Maar misschien is het beter dat je eerst eens verteld hoe de rest van je pc eruit ziet (welk moederbord) en wat je ermee wil doen :) (welke spelletjes dat je wil gaan spelen)

• Iekozz
  • Laatst online: 20-02 12:13
Wat zijn de rest van je specs? Ik zou niet meer in deze pc investeren. Veels te oud. Kan je beter een nieuwe kopen :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 16:45

Pos

Neuh.. Dat gaat echt niet helpen ben ik bang. Je mobo is socket A als ik het juist heb, en dat is tegenwoordig antiek.

Nieuw systeem in elkaar zetten heeft meer nut.

Verwijderd

Topicstarter
het is een athlon xp. voor rest weet ik zo niet verdere specs ben namelijk niet thuis.

maar ik wil er igg spellen spelen zoals call of duty modern warfare 2 enz.

maar ik zit beetje met me video kaart enz omdat die net nieuw zijn eind vorig jaar er in gezet enz.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

tja, het klinkt hard, maar dan had je toen beter moeten nadenken, mischien kan je hem nog verkopen de kaart. Maar als het athlon xp is zal ik het niet meer doen. Deze processor ondersteunt de moderne instuctie set niet meer waardoor games ook niet opstarten.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:01:
maar ik zit beetje met me video kaart enz omdat die net nieuw zijn eind vorig jaar er in gezet enz.
Dat was dan wel een beetje trekken aan een dood paard.

Probeer het spul te verkopen en ga sparen voor een nieuw systeem. Met 300/400 euro kom je al een heel eind! :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Thandor

SilverStreak

brilsmurfffje schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:55:
is het een athlon xp? Een athlon 64, een athlon X2?
Een 1800+ klinkt als een AMD Athlon XP 1800+ ;).

nofxjoost,
Met deze informatie kunnen wij weinig. Voor het socket 462 / socket A platform zijn veel verschillende soorten processoren gemaakt die met een front side bus (FSB) van 100MHz (DDR200) tot en met 200MHz (DDR400) werken. Een snellere Athlon XP (Thoroughbred B 2600+ / 2083MHz of Barton 2800+ / 2083MHz) geeft een flinke performance boost, maar werken beide met een front side bus van 166MHz (DDR333). Als jouw moederbord dit niet aan kan dan houdt het op en kun je niet verder upgraden dan een Athlon XP 2400+ (133MHz FSB met 2000MHz) of Athlon XP 2600+ (133MHz FSB met 2133MHz) waarbij de laatste vaak te duur is.

Omdat wij op GoT eigenlijk wat eigen onderzoek verwachten ga ik dit topic sluiten. Een upgrade uitvoeren kun je overwegen mits je de nieuwe processor goedkoop kunt krijgen en indien deze in jouw systeem werkt. Zoek de website van de fabrikant van het moederbord op en kijk of jouw moederbord nieuwere processoren ondersteunt. Let ook op dat de nieuwste games niet altijd op een Athlon XP zullen draaien. Dit is niet vanwege performance (een stevig overclockte Athlon XP is best leuk) maar vanwege zaken zoals SSE2. SSE2 zijn instructies de Pentium 4 en Athlon64 wel kennen maar de Athlon XP niet. Op het moment dat een game SSE2 vereist (Call of Duty 4 doet dit bijv.) dan zal de game überhaupt niet werken.

Denk je dat een upgrade niet veel uit haalt in jouw geval (controleer prestaties aan de hand van benchmarks, Google even om benchmarks te vinden) dan kun je kijken naar een compleet nieuwe/andere set. Tweakers V&A biedt ongetwijfeld Athlon 64 X2 / Core 2 Duo systemen aan die vele malen sneller zijn :). Als je iets nieuws zoekt dan zijn de Best Buy Guides een goede manier om de beste onderdelen te bemachtigen.

Kijk dus naar benchmarks (danwel reviews) om prestaties te vergelijken. De kans is groot dat je met een ietwat nieuwer platform beter af bent :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.