[Aspire 5720Z] opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb thuis een Acer Aspire 5720Z die van het één op het andere moment niet weer wil opstarten. Ik kan de laptop wel aanzetten, de fan gaat ook wel draaien maar het scherm blijft zwart en heb ook niet het idee dat de hd bezig gaat. De lampjes dat hij aan staat branden wel.

Op internet heb ik iets gevonden over een biosprobleem wat opgelost kan worden met bios recovery. Nu weet ik niet hoe ik hiermee te werk moet gaan en waar ik de juiste versie kan vinden voor dit soort laptop. Kan iemand mij misschien op weg helpen? Misschien een ander nog suggesties waar het nog meer aan kan liggen?

• gertjan1985
[Update]

Heb de laptop uit elkaar gehaald en even naar de geheugenchips gekeken maar ik ontdek iets heel vreemds.

- er zitten 2 chips in, en 1 lijkt kapot te zijn. (bij 1 chip erin gaat het cpu lampje niet knipperen en met de andere chip erin (in wat voor slot dan ook) gaat hij wel knipperen. MAAR heel vreemd, met de 'goede chip' wil hij ook niet opstarten. Hij cpu- lampje knippert heel af en toe eens, maar toch blijft het probleem zich voordoen dat het scherm dood blijft.

Ik ben de weg even kwijt!!

• gertjan1985
[update]

Nu blijkt dat twee geheugenmodules kapot zijn. Heb modules uit andere laptop geprobeerd die het wel doen. Ik heb wel eens gezien dat 1 module stuk gaat, maar alletwee tegelijk? Komt dit vaak voor? Of iemand enig idee hoe dit kan?