Toon posts:

Dolby Digital decoder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Harman Kardon Festival 40 RDS Compact Music System: eindversterker 5x30 watt * 3 cd wisselaar * RDS tuner * 5.1 ingang (voor eventueel Dolby Digital/DTS).
Indien ik DTS optimaal wil benutten, heb ik dan een ingebouwde Dolby Digital decoder en een analoge 5.1 kanaals uitgang nodig in mijn DVD speler (Cyber home)AD-M512 . of kan ik bijv met de cyber Home AD-M 212 uit de voeten

Verwijderd

Voor DTS heb je nix aan een Dolby Digital decoder, is namelijk niet hetzelfde. Maar het antwoord op je vraag is:

Voor DTS en Dolby Digital geluid heb je een DVD speler nodig met ingebouwde decoders voor beide formaten, anders wordt het gedownmixed naar Dolby Prologic Surround. En dat willen we niet, hè?

Oja, een aparte decoder is ook mogelijk, maar extreem duur in vergelijking met een geïntegreerde DVD-speler. Let er wel op dat er ook echt een DTS decoder op zit, bij de sony DVP-535 is dit bijvoorbeeld niet het geval, deze heeft alleen een Dolby Digital decoder en een "DTS digital out".

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
welke DVDspelers hebben deze mogelijkheden allebei, dus zowle een decoder DTS en dolby digital

Verwijderd

Pfoe, nou geen moeilijke vragen stellen, hè. Moet je naar de logo's kijken, als er DTS surround op staat, dan heeft ie een decoder. Als er DTS out opstaat, dan niet. Je kan het ook aan de prijs zien. Je zult (van een echt merk) ze niet onder de f 1000,- vinden. Zoja, laat het me dan ff weten.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik zou niet veel geld uitgeven om DTS te krijgen. De ondersteuning is minimaal en de verbetering ook als ik op de gemiddelde mening afga.
Ik zou gewoon een DVD speler met alleen DD decoder kopen, is waarschijnlijk al duur genoeg (wat ik eigenlijk zelf zou doen is de hel shit verkopen en een stereo set kopen, maar goed).

Jag

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 20:52 schreef Flippit het volgende:
Pfoe, nou geen moeilijke vragen stellen, hè. Moet je naar de logo's kijken, als er DTS surround op staat, dan heeft ie een decoder. Als er DTS out opstaat, dan niet. Je kan het ook aan de prijs zien. Je zult (van een echt merk) ze niet onder de f 1000,- vinden. Zoja, laat het me dan ff weten.
Niet voor onder de duizend piek!?
Ik heb laatst de pioneer 626 nieuw gehaald voor 800 pieken.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Maar die heeft geen DTS decorder aan boord, alleen DTS out.

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 00:46 schreef Jag het volgende:
Ik zou niet veel geld uitgeven om DTS te krijgen. De ondersteuning is minimaal en de verbetering ook als ik op de gemiddelde mening afga.
Ik zou gewoon een DVD speler met alleen DD decoder kopen, is waarschijnlijk al duur genoeg (wat ik eigenlijk zelf zou doen is de hel shit verkopen en een stereo set kopen, maar goed).

Jag
- Als je de verbetering tussen DTS en AC-3 niet hoort, dan zijn je oortjes kapot.
- Een stereoset kopen is geen alternatief voor de gestelde vraag lijkt me.

Je ken ook een -inmiddels beroemd- Hollywood kaartje bij je DVD-speler kopen ! Heb je zowel DTS als AC-3 :9

Oh ja, en die ondersteuning voor DTS, die komt er echt wel.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

- Als je de verbetering tussen DTS en AC-3 niet hoort, dan zijn je oortjes kapot.
Ik quote alleen maar anderen. Ik namelijk al meerdere keren gehoord dat DTS nou niet zo geweldig veel beter was. Maar heb jij wel eens een film in zowel DD als DTS gezien op dezelfde set?
- Een stereoset kopen is geen alternatief voor de gestelde vraag lijkt me.
Wel als hij als doel heeft het beste geluid binnen z'n budget te krijgen.
Oh ja, en die ondersteuning voor DTS, die komt er echt wel.
Zeker net zoals dat de ondersteunong voor 16:9 uitzendingen er al 7 jaar aan het komen is :P.

Maar kijk nou eens naar wat voor setje hij heeft: een soort van minisetje. Dan ga je toch niet heel veel geld uitgeven voor DTS, waar de ondersteuning zoiezo al beperkt voor is:? Ik zou een DVD speler met DD decoder kopen, en de rest bewaren om voor betere speakers oid.

Jag

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

een HK festival is geen minisetje hoor... Het is geen grote set met veel vermogen, maar hij doet best wel heel aardig mee en kan in een huiskamer met goeie speakers mooi klinken.

Ik heb wel degelijk veel verschil tussen dolby digital en DTS gehoord. In je eigen Faq staat zelfs uitgelegd dat het verschil gezien moet worden als een verschil tussen 128kbps en 192kbps mp3 (ofzo, weet de getallen niet meer).

Je houd met DTS gewoon meer "ruimte" in het beeld.

Maar om weer even on-topic te komen: ik zou in dit geval gewoon een DVDspeler met een dolby digital decoder kopen.

Een panasonic DVD-RV60 heeft overigens wel een DTS decoder:
gelijk aan de DVD-RV20, echter uitgevoerd met:
54 MHz Video Encode LSI (4x oversampling) voor een hogere beeldkwaliteit
Monitor selector voor een optimale weergave.
Digital Picture Mode (Normal/Fine/Soft/Cinema).
Verbeterde zichtbaarheid van details in donkere scènes door Digital Cinema Mode.
Ingebouwde Dolby Digital AC-3- én Digital Theater Sound (DTS) decoder voor het bioscoopeffect bij u thuis.
Headphone Virtual Surround Sound: bioscoopgeluid via de hoofdtelefoon.
Virtuele batterij voeding voor superieure geluidskwaliteit.
Optische én coaxiale digitale uitgang.
Twee scart-aansluitingen (1x RGB output).
Indicatieprijs: fl. 1.599,- (EUR 725,59)

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/images/dvd_rv60_silver.jpg
Kost dan ook 1599,-. Zo ben je alleen wel een stuk duurder uit, en is het alleen regio2 (al is dat tegenwoordig al een stuk minder een issue vinnik, zeker als je nu nog met een collectie gaat beginnen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb The Gladiator in DD en DTS gekeken. Ik moet zeggen dat DTS inderdaad iets voller klinkt, vooral in het hogetonen bereik, maar het het is allebij wel erg fet. DD zou ik zeker genoegen mee nemen.

Verwijderd

Topicstarter
JvS bedankt voor je info, zoals oa. JAG kon lezen heb ik geen behoefte aan een "stereosetje", maar aan informatie over iets waar ik weining kennis van had. Hoofdzakelijk DVD's met muziek zullen aangeschaft worden en af en toe een goede filmDVD, huren of lenen. Dan toch allebei de decoders in 1 apparaat aanschaffen.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25
Ik zou toch voor een receiver gaan met DD/DTS/PROLOGIC & MPEG 2. JVC 6000 kostte me 600 piekjes bij foka (stond in de gratis krant Metro, maar da's een tijd geleden).
Hoeft je dvdplayer ook geen decoders te hebben, en wordt je geluid pas analoog op het "laatste" moment (voor de hifi freaks, zelf hoor ik het verschil niet, scheelt wel een hoop stekkertjes).
Arnie

Verwijderd

Voor als je het nog niet begreep. In DVD-land heb je de keuze uit DD of DTS(indien beschikbaar). Het is dus niet zo dat wanneer er DTS op staat en je geen DTS decoder hebt je alleen nog stereo krijgt of sow.
succ

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk toch dat een HK festival mooier klinkt dan een JVC receivertje van 600 piek.

En als je geen DTS hebt, koop je gewoon uberhaupt geen DTS titels.

Op "when hell freezes over" staat volgens mij alleen DTS, trouwens (wee'k niet zeker). Maar er moet in ieder geval EN DTS EN Dolby digital op de DVD staan wil je zonder DTS decoder een film kijken die voor DTS is. Het is zeker niet zo dat je DVD speler er dolby digital van maakt!

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 16:35 schreef Jag het volgende:

Ik quote alleen maar anderen.
Dat is op zich al een probleem vind ik.
Ik namelijk al meerdere keren gehoord dat DTS nou niet zo geweldig veel beter was. Maar heb jij wel eens een film in zowel DD als DTS gezien op dezelfde set?
Ja, inderdaad, dat heb ik, en ik hoorde wel degelijk vet verschil. DTS geeft naar mijn mening o.a. een veel warmer en voller geluid...
Maar kijk nou eens naar wat voor setje hij heeft: een soort van minisetje. Dan ga je toch niet heel veel geld uitgeven voor DTS, waar de ondersteuning zoiezo al beperkt voor is:? Ik zou een DVD speler met DD decoder kopen, en de rest bewaren om voor betere speakers oid.
Volgens mijn bescheiden vooruitblik zijn de meeste titels binnen niet afzienbare tijd alleen nog maar in DTS te leveren en helemaal wanneer DTS-ES gebruikt gaat worden.

Daar zit je dan met je AC-3 setje. Zonde geld !

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 14:04 schreef wezep het volgende:
Maar die heeft geen DTS decorder aan boord, alleen DTS out.
Welke niet?
Die 626 van pioneer heeft wel degelijk een dts decoder aan boord en dat voor maar 8 meier.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mijn bescheiden vooruitblik zijn de meeste titels binnen niet afzienbare tijd alleen nog maar in DTS te leveren en helemaal wanneer DTS-ES gebruikt gaat worden.
ik kan me het bijna niet voorstellen... Dat zou toch TE ziek zijn? Ik bedoel, hoeveel bioscopen in nederland hebben er nu geen DTS en wel Dolby Digital, dat zijn er best wat hoor... Die kunnen dan niets meer met zo'n film.

Nee ik denk dat dat wel heel erg zwart wit geschetst is...

Verwijderd

Uhhh volgens my hebben bioscopen geen dvdtjes hoor! En ik denk dat het met geluid ook anders geregeld is. Soms zie ik wel wat meer dan 5 speakers om me heen. Ik denk zelf dat er in de Bios niks gedecomprimeerd hoefd te worden, maar alles gewoon in meerkanaals wordt aangeboden.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neen, maar als een film alleen op DTS wordt opgenomen dan kan een niet-DTS, maar wel Dolby digital bios daar dus ook niets mee.

Ik wil alleen zeggen dat DD dusdanig ingeburgerd is dat ze echt niet zullen overstappen op alleen DTS

PS én offtopic:
Het geluid bij DTS wordt, in een bios, wel vanaf een digitale bron gespeeld (een cd/LD-achtig iets, dacht ik). Die meerdere boxen zijn er alleen maar om een mooi geluidsveld te creëren, het is gewoon 5.1 kanaals (en heeel soms 7.1 kanaals (EX)).

Verwijderd

Dat zeg ik. Het DTS formaar zal waarschijnlijk al in losse kanalen alvast gedecodeerd zijn. Voor het geval er weer iets nieuws komt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je het zo stelt, dan is DTS en DD allebei niet gecodeerd, ook niet op een DVD, want daar staan er ook gewoon 5.1 discrete (=losse) geluidssporen op.... Alleen Dpl. is dan gecodeerd. Als ze in de bios staat dat ze DTS hebben, dan is het DTS én hebben ze echt wel een DTS decoder hoor :). In de bios krijgen ze geen 5 cd's met de losse sporen, en ze staan ook niet als 5 losse sporen op de band. Ze zijn DD, DTS, DPL (wel op de band), SDDS en weet ik veel wat niet meer. Altijd gecodeerd :).

(Staat over coderen meer in de Faq. En hoera, ik kan nu ook mooie url's :))

maareh dit raakt een beetje offtopic
/edit een "beetje" gewijzigd

Verwijderd

Wie heeft het in gods naam over 5 losse cd's. En bij the way werk jij in de bioscoop dan??
Maar we gaan een beetje offtopic inderdaad. Wat geld is is DD waardig genoeg? ik zeg ja. Maar als je toch genoeg poen heb koop dan gewoon alles!! Like I care. Des te meer des te beter toch zo ben ik immers ook, niet dat ik nog nooit spijt heb gehad of zo. |:(
En inderdaad het geluid op een dvd is inderdaad gecodeerd en gecomprimeerd dit in verband met rechten en zo en ruimte op een dvd gek he. Daar zullen ze in de bioscoop ook wel erg veel last van hebben
Pagina: 1