Zoals de titel al aangeeft heb ik een probleem met quickpar op een van mijn pc's.
Het betreft een Asus P5P800se mobo, bios versie 0803, met daarop:
- Pentium D 935 cpu
- 2 GB Nanya PC3200 DDR-SDRAM. (2x 1 GB in dual channel)
- Radeon 9200LE AGP graka
- Samsung HD501LJ 500 GB SATA harddisk
- LG DVD-ROM speler
De voeding is een Spire Rocketeer 400 watt voeding, nu 3 jaar oud.
Het OS is XP met SP3, engels.
Dit zit in een Coolermaster Centuirion 5 behuizing.
Deze pc is gewoon stabiel.
Testen als Orthos, Memtest e.d. doorstaat deze pc glansrijk.
Ook in het gewone gebruik is deze pc stabiel, bijvoorbeeld bij het omzetten van dvd's naar avi's met AutoGK.
Het enige wat niet wil werken is quickpar, zowel binnengehaalde posts parren als een zelfgerarde post van parfiles voorzien mislukt altijd.
De foutmelding bij het zelf maken van parfiles is:

Dezelfde versie van quickpar (0.9.1, engels) geeft op 3 andere pc's (ook dual-core cpu's) hier in huis nooit problemen, alleen op deze pc.
Wat heb ik al gedaan om te testen:
Orthos, Memtest (ook met beide reepjes RAM afzonderlijk): Geen problemen, ook niet bij urenlang testen.
Ook het parren met 1 reepje RAM afzonderlijk geeft dezelfde foutmelding, met beide reepjes.
Ik baal hier behoorlijk van, dit zou een ideale downloadpc moeten zijn, maar door dit probleem kan ik nooit gewoon posts parren.
Heeft iemand een idee wat er misgaat, en/of waar ik nog verder kan zoeken naar de fout?
Het betreft een Asus P5P800se mobo, bios versie 0803, met daarop:
- Pentium D 935 cpu
- 2 GB Nanya PC3200 DDR-SDRAM. (2x 1 GB in dual channel)
- Radeon 9200LE AGP graka
- Samsung HD501LJ 500 GB SATA harddisk
- LG DVD-ROM speler
De voeding is een Spire Rocketeer 400 watt voeding, nu 3 jaar oud.
Het OS is XP met SP3, engels.
Dit zit in een Coolermaster Centuirion 5 behuizing.
Deze pc is gewoon stabiel.
Testen als Orthos, Memtest e.d. doorstaat deze pc glansrijk.
Ook in het gewone gebruik is deze pc stabiel, bijvoorbeeld bij het omzetten van dvd's naar avi's met AutoGK.
Het enige wat niet wil werken is quickpar, zowel binnengehaalde posts parren als een zelfgerarde post van parfiles voorzien mislukt altijd.
De foutmelding bij het zelf maken van parfiles is:

Dezelfde versie van quickpar (0.9.1, engels) geeft op 3 andere pc's (ook dual-core cpu's) hier in huis nooit problemen, alleen op deze pc.
Wat heb ik al gedaan om te testen:
Orthos, Memtest (ook met beide reepjes RAM afzonderlijk): Geen problemen, ook niet bij urenlang testen.
Ook het parren met 1 reepje RAM afzonderlijk geeft dezelfde foutmelding, met beide reepjes.
Ik baal hier behoorlijk van, dit zou een ideale downloadpc moeten zijn, maar door dit probleem kan ik nooit gewoon posts parren.
Heeft iemand een idee wat er misgaat, en/of waar ik nog verder kan zoeken naar de fout?