• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 17:16
Hallo,

Ik heb onlangs een TV gekocht voor in mijn kamer maar nu had ik natuurlijk ook graag tv gekeken erop. Echter heb ik geen coax aansluiting in mijn kamer en zou ik een kabel door heel het huis moeten trekken (wat ik eerlijk gezegd als laatste optie neem).

Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat je ook draadloos signaal kan sturen, echter heb ik al gelezen dat het draadloos internet dit signaal zou storen? Het topic was al vrij oud dus kan iemand dit bevestigen?

Zijn er nog andere (simpele) oplossingen om TV in mijn kamer te krijgen?
- Kabel is nogal veel werk en is niet zo proper.
- Draadloos wordt gestoord (?) en is duur.

Alvast bedankt!

Verwijderd

digitenne:)

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:44

Sabbi

je denkt aan mij.

slingbox:)

[ Voor 4% gewijzigd door Sabbi op 16-02-2010 21:05 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38

Umbrah

The Incredible MapMan

DVB(C) of analoge tuner + smartcard lezer + PC = zelfbouw mediaportal TV server in meterkast + HTPC op basis van mediaportal = TV kijken over je netwerk hoe je maar wilt, en geheid beter dan Digitenne ooit kan.

Je moet niet proberen je hele kabel-bandbreedte in één keer over WiFi te pompen, dat is een no-go, probeer de tuner (of iets wat kan tunen) zo vroeg mogelijk in het cirquit te krijgen, zodat je vanaf afstand zapped, en maar één videostream hoeft door te sturen. Als er bij je TV minimaal 15mbit aan WiFi is (dus écht 2megabyte/seconde kunnen pompen!), en dat is met WiFi redelijk te doen, dan kun je zelfs de olympisch spelen in 1080i streamen!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Of dit, draadloze scart. De IR zender stuurt het signaal van de orginele remote gewoon door naar je decoder satelliet ontvanger enz...

http://www.eshop.nl/winke..._Invisible_Scart_300.html
Kan 1 scart op
http://www.eshop.nl/winke...tek_GigaVideo_80_set.html
2 scart dus bv decoder en DVD of VCR.

Kameraad van me heeft er ook 1, 1 is aangesloten op zijn satteliet ontvanger en de ander op zijn pc, er staat ook dat een decoder word ondersteund dus, dat zal dan wel werken.
Ook stoort het bij hem niet ondanks zijn wireless N netwerk gewoon strak beeld, op de site van eshop staan er nog meer, ook voor analoog.

Hij woont op kamers, maar mag niet boren voor kabels. Vandaar.

[ Voor 7% gewijzigd door BAS80 op 16-02-2010 21:25 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

Verwijderd

Zoals je ziet zijn er genoeg goede opties. Waarvoor je kiest hangt ook af wat je eisen zijn. Wil je bijvoorbeeld HD of niet?

Toch blijft een coax kabel van ongeveer €1 per meter waarschijnlijk goedkoper (ook goedkoper dan Digitenne), aangezien je wel al een aansluiting hebt (ik neem aan dat je dan ook al een abonnement hebt). ;)
Pagina: 1