Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik ben pas afgestudeerd (HBO Information Management) maar aangezien er op dit moment niet veel werk is (tenminste niet in het zuiden) en ik niet de hele dag onzinnige dingen wil doen dacht ik er aan om wat korte opleidingen te volgen... alleen welke :?

Ik dacht zelf dat een van de volgende cursussen mij zelf goed zouden kunnen helpen (CV technisch als natuurlijk ook voor mijn eigen ontwikkeling):
- SQL
- Prince2
- Apex (Oracle stuff)

En er zijn vast nog wel vele andere die interessant kunnen zijn. Ik wil het liefst geen langdurige opleiding volgen, dat zou lastig kunnen worden als ik dadelijk een baan zou vinden waarbij ik niet elke avond beschikbaar zou zijn etc. etc.

Mijn persoonlijke interesse gaat eigenlijk meer uit naar het bezig met CMS en social media achtige dingen, helaas is daar tot nu toe weinig werk in te vinden.

Iemand tips of ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:44
Prince2 kan nuttig zijn, zeker als je richting project management wilt. Papiertje halen voor ITIL Foundation is ook niet verkeerd, maar misschien dat iets dergelijks al in je opleiding zat.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
ASL/ITIL heb ik al gehad op MBO en HBO, maar ik weet niet of er daar tijdens mijn studie diep genoeg op in is gegaan helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Dat hoeft toch ook niet? Je kunt de voorgeschreven boeken op de site van EXIN vinden en het betreffende boek vervolgens in de boekhandel ophalen. Paar dagen zelfstudie en dan zou het wel moeten lukken :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:44

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik zeg TMAP. Altijd handig om wat over testen te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Les 1: je schrijft het als APEX ;)

But seriously; APEX is een hele mooie tool om mee te werken, maar (nog) niet heel erg wijdverspreid. Als je daar toch verder mee wilt gaan, zorg dan ook voor PL/SQL kennis en zorg ervoor dat je goed kunt omgaan met javascript en CSS.

Mocht je meer willen weten, just ask.

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Laat ik eerst eens beginnen met me meer te verdiepen in SQL dan :)

Ik heb wat basiskennis er van, maar dat wil ik graag uitbreiden. Kan ik me beter bezig houden met een online cursus, of toch maar een avondopleiding volgen?

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Je kunt op zich online al heel veel informatie vinden. Er zijn hele forums volgeschreven met hints en tips en ik denk dat je zelfs nog wel hier en daar een gratis verkrijgbaar boek kunt vinden.
Op http://sqlcourse.com kun je eventueel een hele basic SQL cursus vinden (helemaal gratis).

Begin eens met het installeren van een MySQL database of een OracleXE (ivm. APEX) en ga op basis daarvan je kennis opbouwen.

Om nog even terug te komen op APEX; in de Help is al een hele handige 2 Day Developer Guide opgenomen die je de basiskennis bijbrengt. Daarvoor heb je echt geen cursus nodig.

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Anoniem: 225957

http://www.oracle.com/pls/db102/homepage

Het "Concepts" boek is heel erg interessant, verschaft je een uitstekende achtergrond bij Oracle en RBDMS in general.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34
Het lijkt me nuttiger om als pas afgestudeerde alle energie en creativiteit in het vinden van een eerste baan te steken dan om cursussen te gaan volgen. Je moet pas een paard kiezen en voor de wagen spannen als je weet welke wagen je zal gaan trekken ;)

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Wanneer je al weet waar je interesses liggen is het toch heerlijk om jezelf hier al in te verdiepen voordat je aan het werk gaat.
Op die manier ontwikkel je je eigen kennis op een gebied wat je bevalt en maak je jezelf aantrekkelijker voor een potentiële werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Het is echt lastig om een goede, leuke baan te vinden op dit moment (vooral deze regio). Om me dus te onderscheiden van de andere sollicitanten wil ik kunnen aantonen dat ik bepaalde vaardigheden heb, die sommige van mijn klasgenoten niet hebben (goede beheersing sql, etc.). Ik denk dat werkgevers dat best kunnen waarderen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Een afstudeerder die op eigen houtje prince2 gecertificeerd is... dat zou op mij toch behoorlijke indruk maken tijdens het lezen van cv's.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

JaQ

De_Bastaard schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:55:
Het is echt lastig om een goede, leuke baan te vinden op dit moment (vooral deze regio). Om me dus te onderscheiden van de andere sollicitanten wil ik kunnen aantonen dat ik bepaalde vaardigheden heb, die sommige van mijn klasgenoten niet hebben (goede beheersing sql, etc.). Ik denk dat werkgevers dat best kunnen waarderen toch?
Absoluut, maar het lijkt me niet geheel onbelangrijk om een cursus te volgen in iets dat in de lijn van je opleiding ligt. Persoonlijk denk ik niet dat het reëel is dat je als IDM-er APEX omgevingkjes in elkaar beunt voor een klant, maar misschien heb ik wel een heel verkeerd beeld?

Overigens: je zegt dat het lastig is om een baan in de regio te vinden. Is het niet handiger om eventueel te reizen naar werk, cq te verhuizen?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
JaQ schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:19:
[...]

Absoluut, maar het lijkt me niet geheel onbelangrijk om een cursus te volgen in iets dat in de lijn van je opleiding ligt. Persoonlijk denk ik niet dat het reëel is dat je als IDM-er APEX omgevingkjes in elkaar beunt voor een klant, maar misschien heb ik wel een heel verkeerd beeld?

Overigens: je zegt dat het lastig is om een baan in de regio te vinden. Is het niet handiger om eventueel te reizen naar werk, cq te verhuizen?
Ik wil best reizen, maar ik voel er niets voor om te verkassen naar Amsterdam e.d. Elke dag op en neer naar Amsterdam is natuurlijk ook niet wat ik wil. Werken in Eindhoven/Tilburg lijkt me verder wel goed te doen, vooral met die nieuwe randweg bij Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:04
ITIL v3 foundation
ASL (is een bijgewerkte versie van)
BiSL
Prince2
Cobit
val it
ISO certificeringen
tmap
mcse / mcsa

Of iets van HP-UX / Software Engineering? php/.net/java/etc dat kun je in iedergeval goed online vinden ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door willemvdvliet op 24-02-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat Prince2 interessanter is als je een (aantal) jaar werkervaring hebt. Anders is het vrij droge kost die je niet direct kunt toepassen.

Ik was verder benieuwd of TS al iets gekozen heeft?
Pagina: 1