Goedkoopste provider voor internet en TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.198 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345734

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik ben opzoek een nieuwe provider(s) voor TV en internet.
Een internet verbinding moet minimaal 20 Mb/sec zijn.
Voor TV wil ik in elk geval alle gangbare Nederlandse zenders hebben, Belgie 1 & 2, BBC 1 & 2, Discovery, national geographic en CNN.
Ik heb geen KPN telefoon aansluiting en als ik daarvoor moet betalen wil ik die ook niet.
Woon in Nieuwegein, postcode gebied 3437 GM
Ik heb al een behoorlijk aantal uren zitten Googelen, maar ik kom er niet helemaal uit.
Wie is nou het goedkoopste?
Is er een provider die beidden aanbiedt, of kan ik beter 2 providers zoeken, voor TV en internet?
Bellen wil ik niet, ik gebruik mijn GSM abonnement amper, een huislijn is dus zinloos.
Iedere vorm van advies is welkom.

Groetjes, Klaasie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-04 18:07

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verbinding van 20mb/s vallen adsl provdiders af.
Wat is je kabel provider? Wordt er glasvezel aangeboden? Ben je je ervan bewust dat bv telefonie in een alles in een pakket snel maar 1-2 euro/maand kost?

Wat zou een TV abo je kosten? Welke providers leveren meer dan 20mbit op je adres?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:03:
Wat is je kabel provider? Wordt er glasvezel aangeboden? Ben je je ervan bewust dat bv telefonie in een alles in een pakket snel maar 1-2 euro/maand kost?

Wat zou een TV abo je kosten? Welke providers leveren meer dan 20mbit op je adres?
1-2 euro per maand is geen probleem als het totaal niet te duur wordt.
Kabel voor de TV is van Ziggo.
Ik zit bij XMS, dat is glasvezel, maar ik vind het te duur, ik maak zelden gebruik van de snelheid.
Download zelden, online gamen doe ik niet.
Als ik TV en radio erbij neem kost dat 52,50 per maand, dat vind ik veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En wat vind je van de producten van Ziggo? Dat ik denk ik een van de weinige opties die je hebt met jouw eisen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb erg slechte ervaringen met ziggo en wil niet meer terug.
Heb ooit 3 maanden zonder internet gezetten, ik weet dat de problemen over zijn, maar ik vertrouw ze niet meer.
Daarnaast, een abo met 20 Mb internet en TV kost 51,50 per maand bij ziggo.
Dat is wat ik nu bijna kwijt ben bij XMS glasvezel als ik TV erbij neem, schiet dus niet op. (snelheid is dan ook een stuk lager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dan blijft er volgens mij momenteel weinig/niets over, voor jou wordt het wachten op vdsl denk ik.

Edit, maar waarom wil je wel 20mb/s als je niet gamed en nauwelijks download? Dan kun je toch ook prima af met een adsl abonnement?

[ Voor 40% gewijzigd door EWK op 16-02-2010 19:54 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik surf en mail erg veel, soms download ik en daarom wil ik een internetverbinding van rond de 20Mb/sec.

De kabel van Ziggo is ongeveer 15 euro per maand. (weet ik niet zeker, kan het nu niet checken)
XMS is 32,50 per maand.
Bij elkaar is dat 47,50
Het moet toch mogelijk zijn om voor minder dan 47,50 een ISP en TV provider te vinden?
Zelf denk ik aan een euro of 30.

Edit;
Ik kom na lang zoeken hier op uit
Staat Telfort goed of slecht bekend?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 345734 op 16-02-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BBC1+2 is nogal beperkende factor. Dat betekent de locale kabelaar. Punt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Bovendien, lees nog eens wat Kees zegt:

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-04 16:26
Anoniem: 345734 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:55:
Ik surf en mail erg veel, soms download ik en daarom wil ik een internetverbinding van rond de 20Mb/sec.

De kabel van Ziggo is ongeveer 15 euro per maand. (weet ik niet zeker, kan het nu niet checken)
XMS is 32,50 per maand.
Bij elkaar is dat 47,50
Het moet toch mogelijk zijn om voor minder dan 47,50 een ISP en TV provider te vinden?
Zelf denk ik aan een euro of 30.

Edit;
Ik kom na lang zoeken hier op uit
Staat Telfort goed of slecht bekend?
Wat jij wil is onmogelijk, om 2 redenen

1. 20 mb/s minimaal word automatisch al kabel of glasvezel
adsl is namelijk max 20mb maar als je zelfs al naast de wijkcentrale woont houd je nog maar 18 over en een doorsnee huishouden houd bij adsl 8 mb/s over

echter voor jou gebruik, internet, muziek, youtube kan 8 mb/s prima voldoen

2. Voor BBC 1&2 moet je echt een kabel provider hebben (adsl bied dit niet aan) of je moet al via schotel gaat maar dat kost je een hoop meer, schotel is pas intrassant als je echt ongelofelijk veel zenders wilt ontvangen.

Ik zou je aanraden bij ziggo te gaan, ze zijn zo slecht nog niet, maar dat vind je te duur.
In dat geval zou je een ADSL provider kunnen kiezen en dan tevreden met minder zijn
-> 8 mb/s ipv 20
-> geen bbc 1&2

Dus de keuze is ofwel 51,50 betalen en alles wat je wil krijgen ofwel 39,95 Tele2 bijvoorbeeld maar dan minder eisen stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 07:06
RVE_NL schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:07:
[...]

2. Voor BBC 1&2 moet je echt een kabel provider hebben (adsl bied dit niet aan) of je moet al via schotel gaat maar dat kost je een hoop meer, schotel is pas intrassant als je echt ongelofelijk veel zenders wilt ontvangen.
Dacht het niet je kunt ook satelliet krijgen via bijvoorbeeld online,

http://www.online.nl/alle-producten/internet-bellen-hdtv/

Met een simpele ontvanger en schotel en 400 TV zenders waarvan 17 HDTV maar ja niet iedereen wil een klein schoteltje aan de muur.
En een max van 20 mb internet.

[ Voor 3% gewijzigd door aart44 op 17-02-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het ontbreken van BBC 1 en 2 is mij de bijna 100 euro waard die ik op jaar basis bespaar.
Internet van 8Mb/sec is onacceptabel als ik voor 20Mb/sec betaal, 18Mb/sec wel.
Zou 20Mb/sec echt in praktijk 8Mb/sec kunnen zijn?
Lijkt me dat men dan een hoop klachten zou krijgen van allerlei klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-04 16:33
Als je zo gebrand bent op de BBC, waarom geen schoteltje puur voor de Engelse zenders.
Met een simpele setup kan je alle vier de BBC's ontvangen, alle ITV's en alle Channel Four's gratis.
Pak daarbij Digitenne voor de NL zenders en een simpel 20 Mbit abo bij een ADSL provider.
Dan heb je alles plus zo min mogelijk kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-04 16:05

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 345734 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:20:
Het ontbreken van BBC 1 en 2 is mij de bijna 100 euro waard die ik op jaar basis bespaar.
Met ADSL2+ zit het meestal tussen de 10 en 20. Maar veel providers bieden tót 20Mbit aan voor dezelfde prijs, zonder enige garantie. Hier in mijn dorp is het ADSL1 en betalen mensen net zoveel voor hun "Tót 20Mbit" lijntje van 4Mbit effectief als mensen ergens anders in Nederland die bijv door ADSL2+ 18Mbit halen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dion_b schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:26:
BBC1+2 is nogal beperkende factor. Dat betekent de locale kabelaar. Punt.
Dan ben je inderdaad zo klaar. Die hebben nog oude licenties en er worden geen nieuwe uitgegeven.

Als je dat laat vallen is Digitenne met een goedkoop adsl-abo denk ik het voordeligste. Goedkoper dan alle all-in-one paketten (bij Alice/Online/Telfort en misschien wel meer) zit de lijnhuur in de prijs dus kan je KPN opzeggen (zou ik wel eerst doen voor je de adsl aanvraagt, of het aanvragen op een ander aderpaar)

Met adsl2+ betaal je voor tot 20 mbit en voor die 20 euro per maand kunnen ze geen telefooncentrale bouwen in je achtertuin om de 20 mbit volledig te halen. Dus daar valt niet heel veel over te klagen verder.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 17-02-2010 15:58 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoef niet per se BBC zoals ik al eerder aangaf, liever wel, maar het hoeft niet.
Digitenne is 8,50 per maand en de eerste decorder is gratis in bruikleen.
Als ik per se BBC erbij wil begint het vanaf 15,- en dat heb ik niet over aan 2 kanalen die ik zelden bekijk.
Digitenne is dus goed.

Wat ik me nu afvraag, kan Telfort mij 20 Mb/sec internet aanbieden en in werkelijkheid slechts 10Mb/sec of minder leveren?
Het lijkt me dat ze dat niet kunnen maken.... houden ze niet veel klanten over... zou toch oplichting zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 345734 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:13:
Wat ik me nu afvraag, kan Telfort mij 20 Mb/sec internet aanbieden en in werkelijkheid slechts 10Mb/sec of minder leveren?
Het lijkt me dat ze dat niet kunnen maken.... houden ze niet veel klanten over... zou toch oplichting zijn?
Ja en nee. Als ze duidelijk adverteren met tot 20 mbit is het geen oplichting. Je kan op de website een indicatie krijgen van de snelheid die je ongeveer kunt halen, maar dat is geen garantie. Bij mij klopte die indicatie wel redelijk (17 mbit). Voor lijnen met garanties op snelheid en uplink moet je het sowieso in een ander marktsegment zoeken en dat strookt niet je eis dat het goedkoop moet zijn.

Het is goedkoop voor die providers omdat ze iedereen hetzelfde abonnement geven (levert ook nog behoorlijke kortingen op bij de netwerkproviders als KPN en BBNed als je veel dezelfde abonnementen afneemt). Geen ingewikkelde administratie, geen ingewikkelde profielen, geen geld terug als je toch een lagere snelheid haalt. Gewoon iedereen een 20 of 8 mbit profiel (dat kun je wel van tevoren checken) en kijk maar wat je haalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 17-02-2010 16:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vrees dat je gelijk hebt.... lees er veel over.
Men zegt; # Supersnel internet tot 20 Mb/sec.
Ik heb ze even gemaild.
Als ze mij garanderen dat de snelheid minimaal 15Mb/sec is vind ik 'm mooi.
Anders blijf ik gewoon bij XMS, is misschien zelfs lucratief als ik een thuisserver neerzet.

@Edit;

Ze zijn snel bij Telfort ze hebben nu al gereageerd op mijn mail...
Ik blijf bij XMS.

Geachte Blablabla,

Op 17-02-2010 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Telfort internet 20 Mb heeft een maximale downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de praktijk wel eens lager. De maximale snelheid die u kunt behalen is afhankelijk van een aantal externe factoren. Deze factoren kunnen voor vertraging zorgen:

•De kwaliteit en de afstand van de koperlijn van uw huis tot de wijkcentrale
•De kwaliteit en de lengte van de kabels tussen uw modem/router, uw computer en het ISRA-punt
•Uw hardware, zoals modem en computer. Verouderde apparatuur kan uw snelheid omlaag halen.
•Instellingen in uw computer of netwerk
•Uw draadloos netwerk. Plaats het modem zo dicht mogelijk bij uw computer.
•Drukte op het internet, internationale bandbreedte en de capaciteit op het binnenlandse ADSL-netwerk
Mocht u in de praktijk een lagere snelheid ervaren dan is dat dus niet altijd te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

Volgens de metingen op de site kunt u ongeveer 6 tot 8 Mb behalen.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice internet

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 345734 op 17-02-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 345734 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:13:
Ik hoef niet per se BBC zoals ik al eerder aangaf, liever wel, maar het hoeft niet.
Digitenne is 8,50 per maand en de eerste decorder is gratis in bruikleen.
Als ik per se BBC erbij wil begint het vanaf 15,- en dat heb ik niet over aan 2 kanalen die ik zelden bekijk.
Digitenne is dus goed.
:X

"Goed" is niet snel een woord wat ik icm Digitenne in de mond neem. Zelfs bij goed ontvangst heb je door relatief lage bitrates afgrijselijke compressie-artefacten, vooral bij bewegende achtergronden. En ontvangst kan door van alles en nogwat gestoord worden (voorbijrijdende scooters zijn evenals sneeuw berucht).

Qua kwaliteit zijn DVB-C en DVB-S de enige dingen die onder "goed" vallen, DVB-T nadrukkelijk niet.
:O

* dion_b wordt moe van mensen die zonder eigen onderzoek anderen beschuldigt van strafbare feiten

Verdiep je eens in de zaken voor je dingen als dit roept als je wilt dat anderen je serieus nemen.

Antwoord is trouwens duidelijk: ja, dat kan. En desondanks hebben ze zat klanten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
* dion_b wordt moe van mensen die zonder eigen onderzoek anderen beschuldigt van strafbare feiten
Beetje chagrijnig? Of is het die tijd van de maand?
En waarom praat je over jezelf in de 3e persoon? 8)7

Bedankt allemaal, mijn vragen zijn beantwoord!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 345734 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:20:
voor de BBcs kan je altijd nog een schoteltje kunnen ophangen en die op 28,2 oost richten..
gratis BBC1/2/3/4 en BBC HD :P

404 Signature not found

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-03 19:54

MeltedForest

Lenny-t

dion_b schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:14:
[...]

:X

"Goed" is niet snel een woord wat ik icm Digitenne in de mond neem. Zelfs bij goed ontvangst heb je door relatief lage bitrates afgrijselijke compressie-artefacten, vooral bij bewegende achtergronden. En ontvangst kan door van alles en nogwat gestoord worden (voorbijrijdende scooters zijn evenals sneeuw berucht).

Qua kwaliteit zijn DVB-C en DVB-S de enige dingen die onder "goed" vallen, DVB-T nadrukkelijk niet.
Dat kan je wel zeggen. Als je een beetje normaal TV wil kijken op een grote(re) LCD/Plasma TV dan wíl je niet eens gratis DVB-T hebben, dat komt in de buurt van SD filmpjes op Youtube in fullscreen bekijken op een FullHD monitor :+

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
cornfed99111 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:42:
Als je zo gebrand bent op de BBC, waarom geen schoteltje puur voor de Engelse zenders.
Met een simpele setup kan je alle vier de BBC's ontvangen, alle ITV's en alle Channel Four's gratis.
Pak daarbij Digitenne voor de NL zenders en een simpel 20 Mbit abo bij een ADSL provider.
Dan heb je alles plus zo min mogelijk kosten.
Hoe ziet zo'n simpele setup er uit en wat kost dat eenmalig/per maand?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wolly schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:03:
[...]

Hoe ziet zo'n simpele setup er uit en wat kost dat eenmalig/per maand?
Abonnementsprijzen kun je hier zien:
http://www.canaldigitaal....kketten/index.aspx?id=116

Eenmalige kosten liggen er natuurlijk nogal aan wat je koopt. HD of niet? Moet hij ook kunnen recorden? Ip-connectie belangrijk? Als dat allemaal nee is dan kost het niet heel veel ;)

Ik zou het denk ik zelf ook nemen als mijn woning 180 graden gedraaid was. De schotel komt nu heel ongelukkig uit qua plaatsing.

/▌

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:09:
[...]

Abonnementsprijzen kun je hier zien:
http://www.canaldigitaal....kketten/index.aspx?id=116

Eenmalige kosten liggen er natuurlijk nogal aan wat je koopt. HD of niet? Moet hij ook kunnen recorden? Ip-connectie belangrijk? Als dat allemaal nee is dan kost het niet heel veel ;)

Ik zou het denk ik zelf ook nemen als mijn woning 180 graden gedraaid was. De schotel komt nu heel ongelukkig uit qua plaatsing.
Dank, ik begrijp dat de eenmalige kosten erg afhangen van je wensen qua apparatuur.

Maar ik zie bij http://www.canaldigitaal....te-ontvangen-zenders.aspx geen BBC 1 t/m 4 staan en evenmin alle ITV's en alle Channel Four's. Wellicht bedoelde cornfed99111 een andere oplossing?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:20
Wel Ziggo voor TV, maar niet voor internet omdat je een eeuw geleden slechte ervaring had?
Ziggo is momenteel een van de meest betrouwbare en meest stabiele ISP.
Beetje meten met 2 maten. Daarnaast vindt ik je materie / technische kennis nou niet echt indrukwekkend.
Laat staan dat je weet dat je voor jouw wensen prima kan werken met een 4Mbit DSL.
Enzovoort, maar het heeft imho geen zin om er verder op in te gaan...
Daarnaast: http://www.internetten.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 18-02-2010 13:47 ]

Topicstarter
wvkreg schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:45:
Wel Ziggo voor TV, maar niet voor internet omdat je een eeuw geleden slechte ervaring had?
Beetje meten met 2 maten. Daarnaast vindt ik je materie / technische kennis nou niet echt indrukwekkend.
Laat staan dat je weet dat je voor jouw wensen prima kan werken met een 4Mbit DSL.
Enzovoort, maar het heeft imho geen zin om er verder op in te gaan...
Daarnaast: http://www.internetten.nl/
Wat een slap gewauwel allemaal.... 8)7

Dat is mijn probleem.... momenteel.... ik hou niet van bedrijven die je naaien als het even niet momenteel is.
Ze hebben me 3 maanden zonder internet laten zitten.
Ze zijn ook veel te duur in verhouding tot wat ze aanbieden.
Daarnaast vindt ik je materie / technische kennis nou niet echt indrukwekkend.
Waarom denk je dat ik hier om info kom vragen Geinstein? Hoe lang werk je al voor NASA?
Of werk je voor Ziggo? ;) Moet haast wel.

Ik laat het maar zo, zowel TV als internet.
Ik ga de bandbreedte van mijn verbinding deels benutten voor een kleine thuisserver.
Misschien leer ik er wat van.

Nogmaals bedankt, ik ben klaar met dit topic, kom niet terug.

Bedankt voor het advies.

Groetjes,

Klaasie

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Opvallend dat dit topic heeft kunnen bestaan op Tweakers. Dit soort berichten horen thuis op Fok forum of Radar, Kassa forum.

Zoals eerder gezegd wat eigen vooronderzoek kan geen kwaad. Doe eens een postcode check, kijk eens op een vergelijkingssites en lees eens de afzonderlijke forum discussies door van de aanbieders. Ook ouderwets bellen met een aanbieder is een optie.

lees eens de voorwaarden door van het Tweakers forum. Groetjes zijn ook overbodig. Succes met je keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 18-02-2010 16:42 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 345734 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:39:
Wat een slap gewauwel allemaal.... 8)7

Dat is mijn probleem.... momenteel.... ik hou niet van bedrijven die je naaien als het even niet momenteel is.
Dat is inherend aan goedkoop. Ik zie het al vanaf mijn 512 kbps adslverbinding. Een provider heeft een leuke aanbieding, een provider trekt veel klanten aan door die aanbieding. Service en kwaliteit gaan steeds verder achteruit (lange wachttijden helpdesk, overbelaste verbindingen door te snelle groei).
Nogmaals bedankt, ik ben klaar met dit topic, kom niet terug.
Lekker dat je niet meer terug komt. Het is geen helpdesk hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 18-02-2010 16:57 ]

/▌

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
BBC's en ITV zijn FTA op Astra 2 te ontvangen

[ Voor 25% gewijzigd door Wagij op 18-02-2010 17:15 . Reden: reageren op iets wat een pagina terug staat. ]

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04 13:39

IEF

Why so serious?

Ik denk dat dit topic, en de laatste reacties wel voor zich spreken.

Wat moet ik nemen-topics zijn al uitgesloten via het IH Beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.