Toon posts:

Was Tweakers.net niet bedoeld voor PC hardware, etc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn idee moet Tweakers.Net een extra site maken voor Telefoon, GSM, Smartphone, etc.

Mijn interesse voor deze site is vanwege Hardware, Software, HTPC, ETC.

Ben ik de enige die vind dat de Telecom zijn eigen site moet krijgen?
Veel te veel posts over smartphones.

Kunnen we hier gewoon weer lekker alles lezen voor PC en Consolles.

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02 09:46
Dat is er toch al? (Index, Core, Pro, Games, Electronics en Mobile)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:24

BCC

Als je kijkt naar vandaag is het merendeel inderdaad telefoon of mobiel nieuws. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat de wereld van Computers erg veranderd is de afgelopen jaren. Moore's law gaat al een tijdje niet meer op. En je kan nu voor 400 euro een PC kopen waar 90% van de mensen prima mee uit de voeten kan. Hierdoor is het grootste aanbod van consumenten PC's duidelijk een commodity geworden: goedkoop en eenvoudig.

De echte innovaties worden nu gedaan op de mobiele platformen. Kleiner, slimmer, krachtiger, langere levensduur. Daardoor is dat nieuws ook op dit moment wat interessanter dan 'PC' nieuws.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Moet je vooral in het telecomgedeelte posten. Daar zullen de mensen het waarschijnlijk niet met je eens zijn ;)

Anyways, ik verplaats je topic even naar Lieve Adjes. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat de keus voor verbreding een bewuste is geweest :)

Edit: overigens krijg je nu waarschijnlijk meer telecomnieuws voorgeschoteld omdat het Mobile World Congress bezig is.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 16-02-2010 18:37 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:33:
Naar mijn idee moet Tweakers.Net een extra site maken voor Telefoon, GSM, Smartphone, etc.

Mijn interesse voor deze site is vanwege Hardware, Software, HTPC, ETC.

Ben ik de enige die vind dat de Telecom zijn eigen site moet krijgen?
Veel te veel posts over smartphones.

Volgens mij begrijp je het idee achter GoT niet. Het is een community, niet een nieuwssite voor hardware of software. Als je niets over GSMs wilt lezen, dan gewoon met je voorkeuren spelen (of de nieuwe tags) en je ziet de rest niet meer :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Hij heeft het volgens mij ook niet over GoT, maar over T.net frontpage.

The devil is in the details.

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:38:
[...]

Volgens mij begrijp je het idee achter GoT niet. Het is een community, niet een nieuwssite voor hardware of software.
Maar hij noemt dan ook "Tweakers.net", oftewel, waarschijnlijk de frontpage. :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mute schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:39:
Hij heeft het volgens mij ook niet over GoT, maar over T.net frontpage.
Ah, mijn telepathische vermogens zijn nog niet helemaal ontwikkeld. Tja, moet het dan niet in Geachte Redactie? :)

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 16-02-2010 18:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:32
Lijkt me logisch dat er nu veel telefoonnieuws is ivm MWC. :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik heb hetzelfde idee, vooral bij de game reviews valt het op dat een grote meerderheid van de reviews puur op de console zijn getest. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat t.net steeds meer richting de gewone consumenten elektronica gaat, maar daarvoor is nou eenmaal een grotere markt. Met de huidige schaal van t.net is de niché van de tweaker niet echt meer interessant om puur als doelgroep te nemen.

Niet dat nieuws over consumenten elektronica slecht is, maar het zou jammer dat de echte core en pro nieuws daardoor onderdrukt zouden worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Fox op 16-02-2010 18:44 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:24

BCC

Tja, dat zat er natuurlijk nogal aan te komen toen het overgenomen werd. Ik zie dat niet echt als een verrassing in ieder geval.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zet dit topic even door naar de Geachte Redactie want zij gaan over de frontpage :)

• RoD
  • Niet online

RoD

BCC schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:45:
Tja, dat zat er natuurlijk nogal aan te komen toen het overgenomen werd. Ik zie dat niet echt als een verrassing in ieder geval.
Ik denk niet dat dit hier iets mee te maken heeft. De consument is in de loop der jaren veranderd. Er zijn andere type producten opgekomen, zoals smartphones en mediaspelers. Dat vindt men nu interessant, dan is het toch niet gek dat T.net meegaat? Je kunt het ook als positief zien dat T.net met de consument meegroeit. Ik vind het zelf in ieder geval wel prettig. Vroeger kwam ik hier voor de "computers", maar tegenwoordig ben ik meer van de consumentenelektronica :)
gambieter schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:41:
[...]

Ah, mijn telepathische vermogens zijn nog niet helemaal ontwikkeld. Tja, moet het dan niet in Geachte Redactie? :)
offtopic:
Misschien wel ja. Je weet waar het knopje zit hè? O-)
SniperFox schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:43:
Ik heb hetzelfde idee, vooral bij de game reviews valt het op dat een grote meerderheid van de reviews puur op de console zijn getest. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat t.net steeds meer richting de gewone consumenten elektronica gaat, maar daarvoor is nou eenmaal een grotere markt. Met de huidige schaal van t.net is de niché van de tweaker niet echt meer interessant om puur als doelgroep te nemen.

Niet dat nieuws over consumenten elektronica slecht is, maar het zou jammer dat de echte core en pro nieuws daardoor onderdrukt zouden worden.
Nouja, mis je nu nieuws wat in die categorieën zou vallen? Zo ja, dan moet je het eens in de nieuwssubmit gooien, want er wordt wel degelijk over geschreven :)

Verwijderd

Het heeft iig niks met "tweaken" te maken al dat mobiele gedoe. Want waar dat al mogelijk is met bijvoorbeeld (smart)phones is het vaak illegaal hier op t.net :X

Kan er wel gezegd worden dat t.net is meegegroeid met de nieuwe ontwikkelingen maar het kan net zo goed gezegd worden dat t.net niet meer de site is waar het groot mee is geworden. Is dat erg? Misschien voor de mensen die hier al tig jaren komen en niet meer aan hun "trekken" kunnen komen waar dat voorheen wel mogelijk was (vergeet even het argument dat de oude garde zich misschien meer heeft ontwikkeld en meer kennis heeft). Maar goed dat zal de tijd vanzelf uitwijzen in bijvoorbeeld pageviews. Een snelle blik met vandaag in 2004 (RSS pageviews wegdenkend) ziet eruit alsof t.net alleen nog maar "gebruikt" wordt voor de pricewatch en is het nauwelijks gegroeid. Het lijkt daarom alsof t.net het steeds meer moet hebben van de kwantiteit.

Er zijn gelukkig nog zat andere (buitenlandse) sites die zich wel met PC/tweak nieuws bezig houden met nieuws/feiten/tweaks waar je NU wat mee kan. En niet uitsluitend over de toekomst schrijven wat er allemaal komen gaat (verkapte reclame berichten imo) of dat bedrijf x nu weer ruzie heeft met bedrijf y.

Kijk voor de grap eens naar de leeftijd van de mensen in de gsm fora. Tuurlijk weet en ziet t.net (VNU) dat. Deze doelgroep is voor ad bedrijven veel interessanter dan de steeds maar ouder wordende oude garde. Bovendien is het een doelgroep die alleen maar geld hier aan uit geeft om mee te kunnen lopen. En uiteindelijk draait het er om dat er geld binnen moet komen bij een bedrijf (niks mis mee overigens).

Niet alleen (smart)phones trouwens. Hoewel in mindere mate, consoles krijgen (naar mijn smaak) ook teveel aandacht.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:44

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:33:
Als een bepaalde categorie nieuws jou niet interesseert zou ik die categorie negeren. Er blijken heel veel andere bezoekers te zijn (ook oudgediende tweakers) die wel geïnteresseerd zijn in mobiele telefoons, televisies, draagbare mediaspelers en dergelijke.
BCC schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:36:
Als je kijkt naar vandaag is het merendeel inderdaad telefoon of mobiel nieuws. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat de wereld van Computers erg veranderd is de afgelopen jaren.
Op dit moment vindt het Mobile World Congress plaats, vandaar dat er zoveel nieuws over mobiele telefoons is.
BCC schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:45:
Ook zonder VNU Media zouden we ons meer op consumentenelektronica zijn gaan richten. Tweakers.net is een techsite en geen site die zich ergens in een hoekje heeft geplaatst en zich uitsluitend op pc hardware richt. Het is niet zo dat we daarmee een compleet andere doelgroep zijn gaan aanspreken. De belangstelling voor hippe consumentenelektronica is er bij onze bezoekers net zo ingegroeid als bij de redactie. Elf jaar geleden bestonden veel van de apparaten waar we nu over schrijven gewoon niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:06:

Er zijn gelukkig nog zat andere (buitenlandse) sites die zich wel met PC/tweak nieuws bezig houden met nieuws/feiten/tweaks waar je NU wat mee kan. En niet uitsluitend over de toekomst schrijven wat er allemaal komen gaat (verkapte reclame berichten imo) of dat bedrijf x nu weer ruzie heeft met bedrijf y.
Schrijven over nieuwe producten waren we vroeger ook al goed in, inclusief alle flinterdun onderbouwde geruchten van The Inquirer en The Register. Onze bezoekers zijn er altijd buitengewoon geïnteresseerd in gebleken.

Het is wel zaak dat we pc hardware en software niet uit het oog verliezen. Aan de kant is dat tegenwoordig niet meer het terrein waar de meest interessante ontwikkelingen plaatsvinden. Wat boeit het als er nog snellere cpu's en videokaarten komen als je huidige cpu al snel zat is. Idem dito voor overklokken. Je doet het niet of op de gemakkelijke wijze, maar heel veel moeite doen voor een paar extra megahertzen (met alle nadelige gevolgen van dien voor de warmteontwikkeling en het energieverbruik) zie ik niet veel tweakers meer doen.

Ik zie ook niet waarom je het customizen en optimaliseren van een telefoon niet als tweaken zou kunnen beschouwen.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Wat natuurlijk meespeelt is het feit dat momenteel het Mobile World Congress plaatsvindt. Als straks de Cebit van start gaat zul je zien dat pc-hardware weer de FP domineert.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:48

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:06:
[...]
Maar goed dat zal de tijd vanzelf uitwijzen in bijvoorbeeld pageviews. Een snelle blik met vandaag in 2004 (RSS pageviews wegdenkend) ziet eruit alsof t.net alleen nog maar "gebruikt" wordt voor de pricewatch en is het nauwelijks gegroeid.
1 enkele dag vergelijken geeft niet echt een goed beeld. Het is waar dat de pricewatch een sterkere groei heeft doorgemaakt dan de rest, maar de bezoekersaantallen liggen over de hele linie behoorlijk hoger dan in 2004, en de groei lijkt er nog niet uit te zijn.
Het lijkt daarom alsof t.net het steeds meer moet hebben van de kwantiteit.
Feit is dat we eigenlijk al jaren bijna onze gehele doelgroep bereiken. Kwantiteit zal dus wellicht nog voor iets meer pageviews zorgen (maar zeker niet lineair), maar niet echt voor meer bezoekers. Voor dat laatste moet je de breedte in (maar zeker niet je oorspronkelijke doelgroep uit het oog verliezen).

Intentionally left blank

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zie het probleem niet helemaal. Zo moeilijk is het toch niet om http://tweakers.net/mobile/ te mijden?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Kijk, een leuke discussie.

Op zich snap ik wat TS bedoelt. Maar ook denk ik dat TS ook wel snapt dat de wereld veranderd. De interesses van mensen veranderen, en in die richting moet je ook de vernieuwingen op t.net zien.

De mobile apparaten, zijn tegenwoordig net mini-computertjes. En het blijkt dat een gemiddelde tweaker ook geïnteresseerd is in de telefoon "die wat meer kan". In dat licht denk ik dat de toevoegingen op t.net ook wel passen, of aansluiten, bij de veranderde interesses van de doelgroep.

De manier waarop t.net eea geeft geïntegreerd, via de core/mobile etc. categorieën is een nette manier om die uitbreiding vorm te geven. En TS kan idd zelf bepalen of hij onderwerpen van die categorie wil zien.

Maar .... koffiezetapparaten en scheerapparaten ?
Ik weet dat de gemiddelde tweaker een man is, die best een bakkie lust. Maar al mijn eerdere argumenten voor mobile telefoons/apparaten kan ik niet zien in die producten. Dus wat die zaken doen in de pricewatch, geen idee. Persoonlijk vind ik die dus wel misstaan. Het geeft mij het gevoel van een zoveelste "vergelijk.nl" site, die meer en meer producten in de vergelijking probeert te gooien. En mijns inziens komt dat het doel en de kwaliteit van "onze" pricewatch niet perse ten goed.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Standeman schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:51:
Ik zie het probleem niet helemaal. Zo moeilijk is het toch niet om http://tweakers.net/mobile/ te mijden?
Is er tegenwoordig een functie dan om een of meerdere channels eruit te filteren?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Jesse schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:05:
[...]

Is er tegenwoordig een functie dan om een of meerdere channels eruit te filteren?
Ja, door slechts naar http://tweakers.net/core/ te kijken :) Boven aan de pagina staan hele mooie tabjes waar je op kan klikken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is het tegenovergestelde: in plaats van channels te negeren, ga je maar naar een channel tegelijkertijd kijken. Dat is ook weer wat veel van het goede.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Om het verhaal dat hier al beetje bij beetje is verteld compleet te maken:

ten eerste is Tweakers.net anno 2010 breder dan vroeger. De onderwerpkeuze heeft te maken met wat tweakers willen lezen. Als er geen interesse was voor smartphones en telecom, dan hadden we het nooit gedaan. Nieuws en reviews worden echter goed gelezen en door degenen die het lezen over het algemeen goed gewaardeerd en dat is de reden waarom we ooit begonnen zijn met Mobile en om er mee door te gaan :)

Daar komt bij dat wij smartphones en telecom niet behandelen zoals andere sites over dit onderwerp: als je er bijvoorbeeld een typische review bijpakt dan zie je dat relatief veel wordt gesproken over chip, geheugen en andere hardwarematige zaken, het toestel wordt uit elkaar gehaald om te zien wat er in zit enz enz. Dat is een heel andere benadering dan wie dan ook in Nederland heeft. Het wordt behandeld op een manier die wij tweakers-waardig vinden.

En over het algemeen is Mobile een relatief bescheiden categorie met enkele previews en reviews per maand en gemiddeld vier nieuwsberichten per dag. Er is echter vier dagen per jaar een uitzondering en dat is half februari als het Mobile World Congress wordt gehouden. En Tweakers.net investeert daarin: ik ben hierheen gestuurd om al het nieuws te vergaren en previews van nieuwe toestellen te schrijven.

Het MWC is het belangrijkste evenement van het jaar in de smartphonebranche: ga maar na wat er deze week hier allemaal is aangekondigd: Windows Phone 7 Series, Symbian^3, samengaan van Nokia Maemo en Linux Moblin van Intel. Daarnaast veel spectaculaire toestellen en talloze kleinere aankondigingen (vooral veel toestellen met Android). Allemaal zaken waar we gewoonlijk ook over zouden berichten, alleen nu gebeurt het binnen een paar dagen en ziet het eruit als 'veel'.

Het is natuurlijk bijna onmogelijk dat iemand álle zaken waar Tweakers.net over schrijft leuk vindt. Ik word persoonlijk niet warm of koud van games bijvoorbeeld (sorry Paul en Jur ;)). Maar over het algemeen is er meer dan genoeg publiek voor elke categorie om te rechtvaardigen dat we erover schrijven, of je dat nu leuk vindt of niet.

En één troost: morgen is MWC weer voorbij en dan droogt de stroom nieuwtjes en previes vanuit Barcelona weer op :)

Verwijderd

Is er ook iemand van jullie naar de huishoudbeurs geweest om de nieuwe scheerapparaten en koffiezetmachienes te beoordelen ?
:+
Pagina: 1