Anoniem: 345730

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik ben moeder van een 18 jarige zoon met autisme, die dus heel veel computerd.
Hij heeft van zijn uitkering een PC gekocht, althans laten samenstellen.
Probleem is, dat zijn Steam spellen, voornamelijk zijn Resident Evil 5 een spelvertraging heeft, dus geen vloeiend beeld, en storende lijnen. Deze videokaart zou direct X11 moeten aankunnen. Maar zelfs als hij het spel speelt in Direct X10, krijgt hij dit probleem dus al. Met direct x9, dus niet, maar daar koop je zo'n kaart niet voor, want als dit nu al het geval is, hoe lopen de spellen dan straks als er Directx 11 spellen komen.
Ik probeer het een beetje duidelijk uit te leggen, want ik weet er wel een beetje van, maar ben totaal geen expert met het gamen.

Ik zal even aangeven wat er in de PC zit, misschien dat iemand van jullie weet wat er beter kan zijn, zodat het goed loopt.
We gaan morgen terug naar de leverancier voor het probleem, en zij willen er ook in meedenken.
Eerst was er al een probleem dat je op Dx10 het schieten eerst hoorde in je koptelefoon voordat je het zag op beeld, maar dat schijnen ze dmv een tool nu verholpen te hebben.

Dit zijn de gegevens van de pc van mijn zoon.

Sapphire ATI HD 5770 1 GB
Samsung F1 1 TB HDD 7200 RPM Sata 32 MB
DVD RW AD 7240 24x ram sata black
PSU real power M620W Modular
Phenom II X4 965 3.4 GH black
GA-MA770T-UD3P AM3 770 ATX
Coolermaster 690
Microsoft OEM W7 home premium 64 NL
Valueram / 4 GB 1333 Mhz DDR3 CL9 dimm kit
Scythe Mugen 2

Hij heeft een gaming headset logitech G35
Monitor Samsun P2470HD 1920x1080 16:9 5 ms

Volgens de pcwinkel ligt het probleem in de combinatie van Atie 5 serie kaart en windows 7, 64 bit.
Ati zou het probleem herkennen en er zouden dan updates te verwachten zijn voor de videokaart, maar hoelang dat gaat duren weet men niet.

Intussen is mijn autistische zoon helemaal depressief en denkt dat het nooit meer goed zal komen met zijn 3 weken oude pc, en dat men hem heeft bedonderd.
Ik zit er maar mee, want wat moet ik nu doen?

Weet iemand of het idd klopt met dat verhaal van Ati en heeft iemand een advies om iets te veranderen in de pc zodat het probleem is opgelost.
Kan het ook zijn dat STEAM zijn spellen alleen laat downloaden op directx9 en zodra je het spel wilt spelen op directx10 dat daarna het probleem komt ?

Kan ik beter een Geforce kaart nemen? ik weet het niet meer.......

Wie kan mij , of liever mijn zoon helpen?
Hij speelt ook Left 4 dead 2, en team fortress 2, en borderland, maar gezien die draaien op dx9 heeft hij daar minder problemen.

je mag me ook mailen : [verwijderd]

De pc leverancier heeft beloofd een oplossing te vinden, dus men wil evt wel iets omwisselen met evt bijbetaling of zo.

Anita.......

[Voor 0% gewijzigd door dusty op 16-02-2010 18:33]

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:10
Ik zou in dit geval een NVidia kaart nemen, aangezien er dus problemen bekend zijn met de Ati kaarten.
Als de leverancier niet moeilijk doet over een wissel zou ik dit serieus overwegen.

Soundcloud

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 12:08

Krentenbol

Prutz0r

Dit kun je overwegen, alleen moet je dan waarschijnlijk bijbetalen, prestaties inleveren of zelfs beide. Ook verlies je dan de DirectX11 mogelijkheid. Je zou kunnen wachten tot er een patch uitkomt van Ati en in de tussentijd kunnen spelen op DirectX9. Dat laatste zou ik persoonlijk doen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09
Mischien is het ook een idee om naar de niewste driver te updaten (catalyst 10.1) als u dit niet heeft gedaan.
Hier kunt u hem downloaden

http://downloads.guru3d.c...64-bit-download-2469.html

Topicstarter
ik kreeg net van mijn zoon te horen dat die updat ook al was uitgevoerd door de leverancier, en ook dat hielp niet.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:10

Orac

Ik mis je papa.

encryped schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:57:
Mischien is het ook een idee om naar de niewste driver te updaten (catalyst 10.1) als u dit niet heeft gedaan.
Hier kunt u hem downloaden

http://downloads.guru3d.c...64-bit-download-2469.html
Ja, en één van de verbeteringen heeft betrekking op Resident Evil 5:

"Performance drop no longer observed during some scenes of Resident Evil 5 cinematics"

[edit] O jammer zeg, de nieuwste driver staat er al op zie ik nu hierboven...

[Voor 7% gewijzigd door Orac op 16-02-2010 19:06]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:24
Hoe veel problemen heeft uw zoon ermee als hij tot de patch uitkomt met Dx9 moet leven?

Steam heeft trouwens geen schuld aan de spellen, als deze niet werken en na het her-downloaden NOG niet werken dan ligt het in iederegeval niet aan steam. De spellen die je daar download zijn niks anders als die je in de winkel koopt ;).

Download daarnaast (Leveranciers lullen wel vaker dat ze iets hebben gedaan, en dan blijkt dat ze 10.0 ofzo hebben) cataclystic even voor de zekerheid opnieuw:
http://support.amd.com/us...07%20-%2064-Bit%20Edition

Ikzelf denk dat u uw zoon heb best kan zeggen dat de fout niet bij de PC ligt maar dat er aan het probleem word gewerkt ;) een bekende van mij is ook Autistisch en deze voelt zich meestal een stuk beter als hij hoort dat er aan het (een) probleem word gewerkt!

[Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 16-02-2010 19:23]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Topicstarter
als hij zeker weet dat die updates of patches van ati gaan helpen, dan kan hij wel wachten.... maar hij is bang dat als dat niet het geval is, zijn pc en onderdelen te oud zijn om nog te wisselen.
ik heb hem ook al gezegd te wachten want als je een kaart verandert in bv geforce, dan heb je geen mogelijkheid tot direct x11? (of met veel bijbetalen) en geforce werkt weer beter met intell dan met AMD heb ik gehoord enz enz. dus ik hoop dat hij door het lezen van de adviezen van mensen die zelf ook gamen, vertrouwen heeft om te wachten....want volgens mij is het toch al bij al een nette pc opbouw en een goede kaart. Het is alleen dat andere mensen op bv youtube laten zien dat hetzelfde dezelfde spellen vloeiender werken op een lagere kaart zoals een 4890 (die zijn broertje ook heeft) of een 4870.
Dus wel lezen aandachtig jullie adviezen, en alvast bedankt hiervoor.

• D4NG3R
Anoniem: 345730 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:37:
als hij zeker weet dat die updates of patches van ati gaan helpen, dan kan hij wel wachten.... maar hij is bang dat als dat niet het geval is, zijn pc en onderdelen te oud zijn om nog te wisselen.
ik heb hem ook al gezegd te wachten want als je een kaart verandert in bv geforce, dan heb je geen mogelijkheid tot direct x11? (of met veel bijbetalen) en geforce werkt weer beter met intell dan met AMD heb ik gehoord enz enz. dus ik hoop dat hij door het lezen van de adviezen van mensen die zelf ook gamen, vertrouwen heeft om te wachten....want volgens mij is het toch al bij al een nette pc opbouw en een goede kaart. Het is alleen dat andere mensen op bv youtube laten zien dat hetzelfde dezelfde spellen vloeiender werken op een lagere kaart zoals een 4890 (die zijn broertje ook heeft) of een 4870.
Dus wel lezen aandachtig jullie adviezen, en alvast bedankt hiervoor.
Die "andere mensen" gebruiken erg vaak ook Windows XP (32 of 64 bit) ;)

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Anoniem: 345730 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:37:
ik heb hem ook al gezegd te wachten want als je een kaart verandert in bv geforce, dan heb je geen mogelijkheid tot direct x11? (of met veel bijbetalen)
GeForce heeft op het moment geen enkele mogelijkheid tot DirectX11.
en geforce werkt weer beter met intell dan met AMD heb ik gehoord enz enz.
Dit is onzin.
een lagere kaart zoals een 4890 (die zijn broertje ook heeft) of een 4870.
Een 4890 of een 4870 zijn niet minder dan een 5770 qua kracht. Een 4870 zal ongeveer gelijk zijn en een 4890 zelfs krachtiger. Het verschil zit hem o.a. in stroomverbruik, wat bij een 5770 minder is, en in wel of geen DirectX11.

• D4NG3R
Eigenlijk niet... Je weet wel dat ATI een onderdeel is van AMD. AMD heeft dus mooi de kans om software/hardware te optimaliseren voor zijn eigen processors!

Maar Nvidea is NIET specifiek geoptimaliseerd voor Intel of AMD dus aan die kant klopt het wel weer :)

Topicstarter
dus als ik het dan goed begrijp kan ik misschien of dezelfde videokaart dan zijn broer er in laten zetten de 4890..... die heeft dan geen conflict met windows 7, 64 bit??? en dan misschien over een jaar een andere kaart kopen die dan wel goed loopt op directx 11 (nu zijn er toch nog bijna geen spellen met dx11).
of gewoon wachten op de update.......van de 5770.
Want de 5870 zal ook wel hetzelfde conflict hebben, dat is tenslotte ook een 5-serie.....en die is veel duurder en dan zal hij ook weer het een en ander moeten aanpassen in de pc.
ik moet zeggen dat zijn broer met de 4890 totaal geen problemen heeft.....is die 4890 wel voor dx 10 geschikt dan? dacht het wel he?

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Yep. Maar het is geen gigantisch verschil tussen de 4890 en de 5770. Ik zou persoonlijk voorlopig DX11 uitschakelen en wachten op de update.

Topicstarter
alvast bedankt, mijn zoon is door het lezen in ieder geval al een stuk rustiger, want hij dacht dat het niet alleen aan de videokaart lag, maar ook aan de opbouw van zijn pc, en met name het moederbord.

Maar nog even een vraagje, is de 4890 wel Dx10 compatibel vraagt hij? zal hij daar in combinatie met windows 7, 64 bit, geen problemen mee hebben?
Hij zal er vanavond eens over denken..... dan gaan we morgen maar naar de winkel.

Dus dan zal hij kijken wat hij wil, of dan evt de 4890 of wachten op de update zodat de dx10 beter speelt.

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 15:37
Hoe stel je op je videokaart in dat deze onder DirectX9 draait ipv directX10?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:58
@ rows: dat kan niet.
Een spel maakt simpelweg gebruik van DirectX 9, 10 of 11. De meeste spellen gebruiken DirectX 9, steeds meer DirectX 10 en een aantal (vaak door middel van een update) van DirectX 11.
Met de kwaliteit van het spel heeft de DirectX versie vrijwel niets te maken, je zult geen absurde verschillen zien tussen DirectX 9 of 11 (hooguit is de tesselation zichtbaar). Enkel de achterliggende techniek is anders, en er zijn andere opties toegevoegd die videokaarten kunnen gebruiken.

Wat betreft het probleem:
ATI versus nVidia, altijd weer de eeuwige discussie. De een zweert bij ATI, de ander bij nVidia.
Ik denk zelf niet dat een nVidia kaart het probleem zal oplossen.
De systeemeisen van RE 5 zijn niet dusdanig hoog dat het spel zou mogen schokken. Deze pc-configuratie zit voor zover ik kan zien ruim boven de aanbevolen systeemeisen. Ik zou het probleem dan ook bij de instellingen van de videokaart zoeken.
Kijk bijvoorbeeld eens of Anti-Aliasing niet geforceerd staat in het Catalyst Control Center, of in het spel zelf (of nog erger, in allebei). Dit kan een enorme performance drop veroorzaken.
Als Anti-Aliasing aan staat: zet 'm eens uit, en kijk of het dan beter gaat.

[Voor 4% gewijzigd door EDIT op 16-02-2010 20:33]

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:51
Als ik het goed begrijp uit de begin-post, ziet uw zoon storende lijnen. Dat zijn artifects. Dat komt niet echt overeen met het "grijze strepen behang" waar Ati nu aan werkt. Het zou kunnen dat de leverancier de kaart heeft opgevoerd(overgeclockt) en dat daardoor het geheugen niet stabiel draait. In dat geval kan je beter de overklock ongedaan maken.

Het zou ook kunnen dat de kaart defect is, en beter ingewisseld door een betere.

Het zou ook kunnen dat het te warm wordt in de PC. Dat zou eigenlijk niet moeten met de componenten zoals ik dat zie, maar misschien zit er ergens te weinig lucht wordt verplaatst binnen de kast.

U kunt in ieder geval een paar dingen testen:
1. Installeer speedfan, en voer het programma uit met admin rechten(rechter muisknop) Hiermee kan je de temperatuur meten, ook tijdens het gamen.
2. brand memtest86 en start de PC hiermee op. Dan kan je testen of het werkgeheugen goed is. Dit duurt vaak 2+ uur. Bij defect geheugen moet het geheugen worden vervangen.

Ik denk zelf niet dat DX11 het probleem is, maar dat de computer het moeilijk heeft als hij heel hard aan het werk moet. Probeer uit te vinden waar dat aan ligt.

Ik heb zelf bijna hetzelfde systeem. Alleen iets langzamer qua CPU, zelfde HD 5770 Geen problemen met performance of verstoringen in het beeld. Dus het ligt niet aan de PC specificaties.

Yippie kayak, other buckets!

Topicstarter
het zijn idd vertragingen en storende lijnen. dus bv bij resident evil 5 als je ergens loopt bij dat level met die brand op die stalen trappen, dan zie je een soort horizontale lijn in het middel van je scherm, die lijn loopt met het personage waar je mee speelt mee naar voren als hij naar voren loopt. je ziet het ook regelmatig op de muren. En hij zegt zelf dat het spel traag reageert met dx10, dus een trager beeld, vooral bij snel lopen. Je ziet dan in de verte geen scherp beeld, alleen maar in je directe omgeving.
volgens mij wordt de pc niet warm, je voelt hier niets van op de kast, is gewoon koel.
we gaan alle adviezen eens bekijken en uitproberen.
maar affijn, jullie allemaal echt heel erg bedankt voor de reacties.
mijn zoon is nu in ieder geval blij dat hij volgens jullie een goede pc heeft.
we komen er hopelijk wel uit .

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Welke kleur(en) heeft/hebben de streep/strepen? Als de streep verschillende felle kleuren heeft, is waarschijnlijk de videokaart kapot.

• EDIT
Dit effect?

Als ik de topics op het ATI forum bekijk is dit inderdaad een bekend probleem als het spel in DirectX 10 modus draait (zie bijvoorbeeld http://forums.amd.com/gam...id=125883&enterthread=y).
Deze problemen zouden opgelost zijn in een volgende versie van de stuurprogramma's, deze zouden een deze dagen uit moeten komen.
Ik zou zeggen: speel het spel tot er nieuwe stuurpogramma's zijn in DirectX 9 modus, zo veel verschil zal er niet tussen zitten.
Zodra de nieuwe drivers/stuurprogramma's uitkomen: die installeren, en kijken of dat het probleem daarmee opgelost is.

Edit: volgens http://www.tomshardware.c...sident-evil-5,2409-4.html zit er eigenlijk geen verschil tussen DirectX 9 en DirectX 10 bij dat spel. Gewoon in DirectX 9 modus spelen dus ;)

[Voor 12% gewijzigd door EDIT op 16-02-2010 21:03]

Topicstarter
nee, geen felle strepen, of die als op de foto. het is een horizontale lijn, ja hoe moet ik het zeggen, net als een soort wazige geest die steeds voor je uitloopt. het is een horizontale soort blur.....van ongeveer 1 cm breed en die loopt aan de zijkant van het scherm vertikaal naar beneden. dus dan zie je die ineens op de muren of zuilen verschijnen. de lijnen die dan op zij naar beneden lopen zijn scherpen van lijn, dus minder wazig.
als we de pc terug hebben gehaald zal ik kijken of we het met een printscreen kunnen laten zien.
Maar wat hij dus het ergste vind, is bv dat als hij in het spel bezig is, en hij het personage draait zich om, dan beweegt het beeld om hem heen traag. Dus bv de lucht, de vijanden enz. alles werkt traag.

Wat mijn zoon dus ziet op bovenstaande foto is wel dat die graphics op maximale waarden staan, iets dat hij bij zijn eigen pc niet voor elkaar krijgt terwijl de kaart en pc het wel zou moeten aankunnen.

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 23:35
Ik heb zelf ook een Radeon 5770 gelukkig geen problemen mee. Resident Evil kan ik op de hoogste details zetten maar als ik Anti-Aliasting aan zet heb ik in sommige levels dat inderdaad de framerate wat minder wordt, dus probeer Anti-Aliasting uit te zetten het is alleen maar dat de lijntjes van gebouwen wat mooier worden maar dat zie je toch haast niet op een hoge resolutie.

Zelf heb ik ongeveer een even krachtig systeem als uw zoon.
En voor de games van nu is dat inderdaad een goed systeem, en de games die de komende 2 a 3 jaar uit zullen komen zouden het gewoon moeten doen op het systeem van uw zoon enkel niet alles zal op full settings gezet kunnen worden.

Wat je toruwens ook nog even kan proberen om Alt Ctrl Delete tegelijkertijd indrukken en dan taakbeheer starten en bij processen kijken kijk dan bij processor, misschien staat er stiekem een programma op de achtergrond te draaien die veel processorkracht vraagt.

[Voor 16% gewijzigd door Bintzak op 17-02-2010 12:37]

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:43

LosGieros

White Ninja

Bios van het mobo al geupdate naar de allernieuwste versie?

[Voor 32% gewijzigd door LosGieros op 17-02-2010 16:00]

If you tip them really good, they will help you with your wood..

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

LosGieros schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:00:
Bios van het mobo al geupdate naar de allernieuwste versie?
En dan? Ik denk niet dat dat nut heeft, dus ik zou het niet dan als TS zijnde. Te veel risico's.

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:08
TKing schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:13:
[...]

En dan? Ik denk niet dat dat nut heeft, dus ik zou het niet dan als TS zijnde. Te veel risico's.
Dit kan wel degelijk heel veel nut hebben, heb al van aantal mensen gehoord dat ze hun mobo bios moesten updaten om de 5xxx serie goed te kunnen draaien.
Bovendien is het mobobios updaten echt een peuleschil, het kan gewoon met zon tooltje vanuit windows.

Lijkt me dat het gewoon een driver probleem is omdat er verder geen problemen zijn en ik zou dus zoals iedereen aangeeft het spel gewoon op dx9 draaien.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-05 16:52
In ieder geval niet switchen naar een Nvidia kaart, ik weet zeker dat dit toch niet helpt en je zult er ook alleen maar op achteruit gaan (5770 vs een vergelijkbare Nvidia kaart).

Heb je al geprobeerd om de 4890 van zijn broertje in zijn PC te doen? Dat is natuurlijk een optie...

De specificaties zijn ruim boven het aanbevolen, en moet het spel dus makkelijk aan kunnen (grafisch wel/niet op maximaal, dat weet ik niet).

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

D4NG3R NL schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:50:
[...]

Eigenlijk niet... Je weet wel dat ATI een onderdeel is van AMD. AMD heeft dus mooi de kans om software/hardware te optimaliseren voor zijn eigen processors!
Echter doen is er weinig samenwerking tussen de videokaart en CPU, dus optimaliseren zit er voor AMD niet in...

Wat de oplossing waarschijnlijk zal zijn: Een update van de driver van de videokaart, of een update van het spel (maar steam zal dat automatisch doen geloof ik). Er komt elke maand een nieuwe driver-versie uit, dus ook al heeft de webwinkel de laatste drivers erop gezet, misschien is er alweer een nieuwe :) zo niet, dan zou ik gewoon op DX9 spelen en elke maand even proberen of de nieuwe driver het oplost. Als het alleen dat spel is, en de videokaart is niet defect ofzo (dus bij andere spellen werkt DX11 wel gewoon) dan lijkt het me niet zo'n groot probleem. Het verschil tussen DX9 en DX10 is naar mijn mening niet bijster groot (maar ik ben slecht in het zien van grafische details dus misschien klets ik uit mijn nek :P)
kaos- schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:33:
Ik zou in dit geval een NVidia kaart nemen, aangezien er dus problemen bekend zijn met de Ati kaarten.
Als de leverancier niet moeilijk doet over een wissel zou ik dit serieus overwegen.
En dan blijkt dat die NVidia weer niet optimaal presteert in een andere game, en dan? Een matrox nemen? :P De HD5000's zijn op dit moment verreweg de beste kaarten voor een nieuwe pc, het nadeel van nieuwe videokaarten is altijd dat er nog bugs in de software zitten. Daar zijn driver-updates voor.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• EDIT
Met de nieuwe drivers zijn de issues met Resident Evil 5 opgelost (zeggen ze):

- Corruption in specific chapters are no longer visible during "Resident Evil 5"
gameplay

- Corruption no longer visible in "Resident Evil 5" during in game cut scenes with
specific settings and HDR value set to high

Even de drivers updaten (downloaden vanaf http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx), en kijken of het probleem nog bestaat ;)

[Voor 8% gewijzigd door EDIT op 18-02-2010 12:04]

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:05
misschien bieden de 10.2 drivers die nu net uit zijn oplossing ?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die driverfix zou voldoende moeten zijn. Geniet maar van de kracht van de 5770 (ik heb hem ook), het is een mooi dingetje. Al die vooroordelen die er bestaan over dat nVidia per definitie beter is, enkeltje prullenmand. Dat is er ingeslopen en da's jammer.

Topicstarter
Nou, nogmaals bedankt voor de warme reacties.
We hebben vandaag de PC opgehaald. Men heeft een Tool geinstalleerd en de vertraging is weg.
Eerst had je het probleem dat op de hoogste resolutie je bv eerst hoorde dat men schoot, en pas een fractie later het ook zag..... en dat is nu over. We hebben nu tevens de DHMI kabel vanaf de PC op de Samsung monitor aangesloten via een verloopstukje op de monitor, en gaat nu in de ingang van de DVI. Meteen hoogste resolutie op scherm, dat gaf nl ook een probleem toen we hem rechtstreeks in de HDMI ingang van de monitor stopte. Dan gaf widows van die rare, onscherpe letters op het beeldscherm.
Alles gaat nu supersnel..... hij haalt in de testfase van resident evil meteen al ruim 60FPS en dat was eerst maar 30 FPS. Alles ververst nu snel, en hij draait nu perfekt op DirectX10.
Mijn zoon zit nu met een smile van oor tot oor.
De rare wazige lijn zit er nog wel iets, maar het schijnt dat dit ook het geval is bij hetzelfde spel als je het speelt op de X-box 360. Dus waarschijnlijk zit dat dan in het spel.
In ieder geval was die vertraging voor mijn zoon het ergst, en hij wacht nu gewoon af tot de update komt voor de kaart, en misschien is zelfs dat dan ook wel weg.
Maar wat nu belangrijk is, hij is tevreden, en dan is moeders ook tevreden.......

anita

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Heb je ook enige idee welke tool dat was? Lijkt me namelijk raar dat dit met een tool opgelost kan worden :?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Lijkt me stug dat je zoiets zomaar kan fixen, volgens mij zijn gewoon de drivers vervangen met wat ergens hierboven is aangegeven.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee