Eee pc 1000h problemen met opladen accu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik een probleem met mijn Eee pc 1000h. De batterij laadt niet goed meer op. De ene keer laadt ie tot 77%, de andere keer tot ergens in de 80%, maar ik heb nu ook steeds vaker dat de accu helemaal niet meer wil opladen, totdat ik de laptop van de adapter afhaal, de accu verwijder en hem dan weer terugd plaats. Soms moet ik zelfs eerst de hele laptop zonder accu opstarten lijkt het en dan afsluiten voor ik de accu weer terug plaats. De batterijduur is nog steeds iets van 4 uur met windows 7 ultimate geinstalleerd en 2 gb ram.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Is de accu mogelijk kapot?

Groeten,

Sj44k13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kijk de contacten met de accu eens na? Het lijkt of hij een tijd goed verbinding maakt om daarna geen verbinding meer te hebben en te stoppen met opladen tot je terug handmatig verbinding maakt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:12:
Kijk de contacten met de accu eens na? Het lijkt of hij een tijd goed verbinding maakt om daarna geen verbinding meer te hebben en te stoppen met opladen tot je terug handmatig verbinding maakt.
Je bedoelt gewoon de contactpunten op de laptop en op de accu zelf? Lijkt me niets mis mee voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Sj44k13 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:47:
[...]

Je bedoelt gewoon de contactpunten op de laptop en op de accu zelf? Lijkt me niets mis mee voor zover ik kan zien.
Ja, dat bedoel ik. Had wel al verwacht dat je er niets aan zou zien. Kijk eens na of het probleem misschien softwarematig is. Denk van niet, maar je kan het proberen. In het slechtste geval zit het in je Power Management Controller maar kappotte batterij zou ook een zeer valabele kandidaat zijn ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
Ken je iemand waar je de accu ff in kan prikken en dan kijken of het zelfde probleem zich herhaalt.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt vaker voor, zie item bij eee.users.nl, forum voor Asusnetbooks.Komt hoofdzakelijk voor bij de 6600mahaccu. Mogelijkheid is een ander merk accu te installeren. Ik heb een 8800mahaccu van Asus.Waar het probleem, gelukkig (nog) niet optreedt. :)
Ik weet niet of je nog garantie erop hebt, anders RMA opvragen bij Asus?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 17:02 ]

Pagina: 1