Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb sinds kort een probleem met m'n pc. ik vermoed dat dit de harde schijf is.
als ik een bestand : mp3, video. probeer in een ander mapje te zetten dan hoor ik allemaar gekraak en als ik mn pc niet afsluit komt er heel kort een blauw scherm met een heel hoop tekst, en gaat de pc helemaal niet meer uit. :( wat kan dit zijn.

harde schijf: Harde schijf TOSHIBA MK2552GSX ATA Device (250 GB, 5400 RPM, SATA-II)
CPU: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T5750 @ 2.00GHz, 1995 Mhz
chipset: Intel Crestline-PM PM965
videokaart: NVIDIA GeForce 8600M GT (512 MB)

mvg joppe
ps. ik ben nieuw dus kan ik dit hier plaatsen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Welkom op Tweakers!

Je kan met het programma HD Tune, je schijf testen op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal ik even een screen posten van hd tune

[hoe moet dit, ik heb plaatje opgeslagen] :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test het liever met het tooltje van de fabrikant, dat zegt toch wat meer dan HDtune.

Een plaatje kun je posten door het ergens te uploaden en het dan hier te posten tussen [img][/img]-tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eeh.. op de site van TOSHIBA kan ik geen hard drive test of iets in die zin vinden. waar nu te zoeken???
ikbenechteennoob
toch maar een plaatje van hdtune
Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/5100/hdtunehealthtoshibamk25.png
de rest is allemaal ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Tabje "error scan" en start de test. Duurt wel even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als HD Tune al een waarschuwing geeft dan kan je er vanuit gaan dat de harde schijf aan zijn einde is.

Vervangen dus.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, nu heb ik een laptop

zie specs eerste post. kan ik dan wel mijn hard drisc vervangen, ik weet dat het niet mag maar welke is aan te raden. prijs tussen 0-150.

mvg joppevanbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ps. error scan loopt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Je zult ongetwijfeld meerdere defecte sectoren tegenkomen, die "rode blokjes".
Getuige de SMART waarden uit HD Tune. (Reallocated Sector Count)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je Hd mag je wel vervangen, je garantie behoudt je gewoon mits je die nog hebt

EDIT: gebruik de Edit-knop als je nog iets wilt toevoegen aan je laatste bericht, tenzij iemand anders nog een bericht daarna heeft geplaats)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, en welke is aan te raden. ik vervang hem dan maar gewoon. anders dan zijn zometeen al mn bestanden weg nu kan ik dan nog een back-up maken. maar een vraag: welke is aan te raden

mvg joppevanbaar

specs: vraag even dan post ik die
pc: belinea o. book 5

sorry voortaan komen er thumbnails

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:55:
ok, en welke is aan te raden.
(....)
Voor een desktop en een laptop valt te denken aan:
Een ssd van Intel met 40 GB voor 89 euro voor snelheid.
Een ssd van Intel met 80 Gb voor 205,05 euro voor snelheid en iets meer opslagruimte.

Voor een desktop:
Een Samsung F3 met 500 GB voor 42,95 euro voor een snelle harde schijf met opslagruimte.
Een Samsung F3 van 1 TB voor 69,15 euro voor opslag van films en video's.
Een Samsung EcoGreen met 1,5 TB voor 82,95 euro voor enorm veel ruimte.

Voor een laptop:
Dezelfde harde schijf die in de laptop zit:

Voordelen:
Gewenning aan deze capaciteit door de gebruiker van de laptop.
Zekerheid dat de draagbare computer goed samenwerkt met deze harde schijf.
Nadelen:
Misschien minder moderne eigenschappen.
Een ssd werkt fantastisch.

Een Toshiba 2,5 inch schijf van 250 GB voor 42,47 euro, waar verzendkosten van ongeveer 10 euro bij kunnen komen.
Afbeeldingslocatie: http://static.vergelijk.nl/fotos/183x160/5/6/2/7/toshiba-mk2552gsx-hdd2h02-2-5-hdd-250gb-5455627.jpg

pricewatch: Toshiba MK2552GSX

Verder valt het aan te raden om het werk op de computer elke 10 minuten op te slaan en elke dag een backup te maken van de bestanden op de computer op een externe harde schijf die niet gebruikt wordt op de computer.

Het wordt afgeraden om een screen-shot te posten waarop het emailadres van een msn-contactpersoon zichtbaar is.

Misschien worden uitgebreidere vragen wel geaccepteerd, zoals:
Waar moet er bij de keus van een nieuwe harde schijf op gelet worden om de problemen die uit de test bleken te voorkomen?
Welke harde schijf geeft de beste prestaties op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid in combinatie met mijn moederbord en processor?

Toshiba schijnt geen eigen testprogramma voor harde schijven ter beschikking van consumenten te stellen.

http://laptopforums.toshi...759BAAB72C8C836E7E3CF99B0

De Belinea o.book 5 ziet er leuk uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/o1_book_5_detail_8_schraeg_offen_front_small_550.jpg

Adviezen worden gegeven zonder aansprakelijkheid.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, zeer bedankt voor deze uitleg

mvg joppe

uitslag error test:
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/609/hdtuneerrorscantoshibam.png

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Wolfboy schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:37:
Als HD Tune al een waarschuwing geeft dan kan je er vanuit gaan dat de harde schijf aan zijn einde is.

Vervangen dus.
Dat is onzin, ook de harde schijven in mijn Fujitsu Siemens laptop geven "warnings" onder HDTune maar het werkt verder perfect. Allerlei andere hd test programmaatjes geven overigens aan dat de conditie van mijn Fujitsu schijven prima in orde is, dus ik denk toch dat HDTune niet altijd even betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Windows zit een programma dat probeert om de slechte sectoren op de harde schijf te repareren. Na de backup van de bestanden op de harde schijf:
Klik op Start
--> ga naar Computer
--> klik met de rechterknop van de muis op de harde schijf,
--> eigenschappen
---> en zo verder.

De kans bestaat, dat de slechte sectoren steeds groter worden. Ook is de kans groot, dat de harde schijf er helemaal mee ophoudt op een moment, dat het het slechtst uitkomt, zoals midden in een werkstuk. Op grond van de problemen en de testresultaten lijkt vervanging de beste optie.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 21:02 . Reden: Adviezen worden gegeven zonder garantie en zonder aansprakelijkheid. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, hopelijk heb ik nog garantie en anders maar een nieuwe hd. mis kan ik een oude pc kopen en daar het een en ander aan versleutelen. maar das ontopic.

mensen bedankt voor jullie aandacht. hier kan een slotje op.

mvg joppevanbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

MegaJurk schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:43:
[...]

Dat is onzin, ook de harde schijven in mijn Fujitsu Siemens laptop geven "warnings" onder HDTune maar het werkt verder perfect. Allerlei andere hd test programmaatjes geven overigens aan dat de conditie van mijn Fujitsu schijven prima in orde is, dus ik denk toch dat HDTune niet altijd even betrouwbaar is.
Deze gegevens komen gewoon direct uit de SMART data van de harde schijf. Het kan zijn dat de schijf het dan nog prima doet maar het lijkt me toch heel sterk dat HDTune zelf wat SMART info erbij verzint...

Al zou het natuurlijk kunnen dat ze de thresholds wat anders instellen dan de meeste programma's.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1