Mediacenter audio doorsturen naar home cinema

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen2289
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09-2025
Hallo,

Binnenkort ben ik van plan een nieuwe televisie en home cinema set aan te schaffen.

Nu was mijn idee om mijn media-center en home cinema set aan te sluiten op de televisie.
Wat ik vervolgens wil kunnen doen is via mijn mediacenter het beeld+geluid naar de televisie te sturen en vervolgens de televisie de audio te laten afspelen op de home cinema set i.p.v. de televisie zelf.

Ik neem aan dat dit mogelijk is alleen ik ben benieuwd waar ik op moet letten bij de aanschaf van de televisie en home cinema set. Wat voor aansluitingen moeten er sowieso opzitten etc.

Ik was van plan deze televisie aan te schaffen:

http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=

Alvast bedankt voor de hulp!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 16:14
Het makkelijkste is om alles via de home cinema te laten lopen. Het ligt aan hoe je de media center wil aansluiten, hdmi of iets anders? En komen er nog meer apparaten bij in de toekomst?

Persoonlijk zou ik gaan om alles via de home cinema te laten lopen zo hoef je namelijk maar een enkel draadje van je home cinema naar je tv te doen (hdmi). Let bij de aanschaf van een receiver wel op dat deze GEEN hdmi pass-trough heeft. Heeft deze dat wel dan zal het beeld en geluid gewoon doorgegeven worden en niet afgespeeld worden door je home cinema. (Uiteraard op te lossen door van je TV (digitaal) audio out weer naar je home cinema te gaan.)

Bij je TV hoeft je niet specifiek op iets te letten qua aansluitingen. Zo te zien heeft de samsung een optische uitgang voor audio dus alles is mogelijk qua geluid te sturen.

ps mooie lcd :)

__/`\__/`\__

• Jeroen2289
Bedankt voor je reactie.

Er is 1 nadeel (volgens mij) als je het op deze manier wil doen. Je Home cinema set moet dan een HDMI invoer en uitvoer hebben. Ik kan er geen vinden die dit heeft.
Dan zou je al een aparte receiver en boxen moeten aanschaffen wat volgens mij stukken duurder is.

• Mistacal
Je had het ook in het algemeen over een home cinema. Een receiver met losse speakers is ook een home cinema immers.

Als je een standaard set wilt dan kan je alles naar je tv laten lopen en vanuit je TV met een optische kabel vanaf de optische uit naar je optische in op je home cinema. De meeste hebben wel een optische audio ingang

__/`\__/`\__

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

Mistacal schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:26:
Als je een standaard set wilt dan kan je alles naar je tv laten lopen en vanuit je TV met een optische kabel vanaf de optische uit naar je optische in op je home cinema. De meeste hebben wel een optische audio ingang.
Alleen heb je dan wellicht altijd Dolby 2.0. Meeste tv's scalen ingevoerde meerkanaals audio namelijk terug naar 2.0. Er zijn ook tv's die wel Dolby Digital 5.1 door kunnen sturen zonder er iets mee te doen. Maar dan heb je altijd nog het nadeel dat DTS niet doorgestuurd wordt. Dus met de optische S/PSIF out werken zou ik pas als laatste doen.

Overigens zijn er zeker wel kant-en-klare setjes met HDMI in en HDMI out. Alleen moet je dan ook weer kijken of het setje beschikt over HDMI Processing. Want als dat niet het geval is moet je een aparte audio kabel trekken voor het geluid. Want receivers met HDMI Processing kunnen namelijk alleen audio van het HDMI af halen en over de speakers laten klinken.

Dus ik zou kijken naar een home cinema set met HDMI in en out en dan ook nog die beschikt over HDMI Processing. Dan ben je met de minste kabels klaar en ben je zeker dat je beschikt over DTS en Dolby Digital. En sommige setjes hebben nu ook LPCM over HDMI dan wel DTS HD en Dolby TrueHD.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01 12:24
Als je zo'n set niet kan vinden of deze te duur is zou ik gewoon de meest simpele oplossing nemen. Vga beeld naar de tv en optische kabel van je pc naar je home cinema setje. Optische ingang zal denk ik toch wel op elk setje zitten tegenwoordig. Dan kan je dts en dolby digital via de optische ingang rechtsreeks kunnen doorsturen naar de receiver. Als je dts-hd en dolby true hd wil gebruiken zal je toch een set met HDMI aan moeten schaffen.

• Jeroen2289
Bedankt voor de reacties, na wat beter gezocht te hebben inderdaad een setje met HDMI in en uit gevonden.
Kwa specificaties klinkt het goed, ik zal hem in een winkel is gaan beluisteren.

Link:

http://www.pioneer-rus.ru...0/42/BCS-FS500/index.html

Hier zou het dus mee moeten werken door de media center aan te sluiten op de pioneer en vervolgens de pioneer aan te sluiten op de televisie?

• Mistacal
Een andere mogelijkheid natuurlijk is 1 hdmi kabel van je MC naar je TV en 1 optische/coaxiale kabel naar je home cinema :)

Op zich een leuk setje. Het moet wel bij de rest van je wensen passen. Met een mediacenter zou ik in ieder geval een surround set willen en de mogelijkheid om later meerdere dingen op mijn set aan te sluiten. Voor die 500 euro waar de pioneer voor staat heb je een leuke receiver met wat losse speakers (in eerste instantie stereo en misschien later uitbreiden naar 5.1) maar dat is heel persoonlijk.

Succes
FeaR1986 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:00:
[...]

Alleen heb je dan wellicht altijd Dolby 2.0. Meeste tv's scalen ingevoerde meerkanaals audio namelijk terug naar 2.0. Er zijn ook tv's die wel Dolby Digital 5.1 door kunnen sturen zonder er iets mee te doen. Maar dan heb je altijd nog het nadeel dat DTS niet doorgestuurd wordt. Dus met de optische S/PSIF out werken zou ik pas als laatste doen.

Overigens zijn er zeker wel kant-en-klare setjes met HDMI in en HDMI out. Alleen moet je dan ook weer kijken of het setje beschikt over HDMI Processing. Want als dat niet het geval is moet je een aparte audio kabel trekken voor het geluid. Want receivers met HDMI Processing kunnen namelijk alleen audio van het HDMI af halen en over de speakers laten klinken.

Dus ik zou kijken naar een home cinema set met HDMI in en out en dan ook nog die beschikt over HDMI Processing. Dan ben je met de minste kabels klaar en ben je zeker dat je beschikt over DTS en Dolby Digital. En sommige setjes hebben nu ook LPCM over HDMI dan wel DTS HD en Dolby TrueHD.
Dit wist ik niet. Ik dacht dit ook gewoon een pass-trough systeem was net zoals hdmi op vele receivers.

__/`\__/`\__

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01 12:24
Dat pioneer setje gaat prima werken. Hij heeft 2 hdmi ingangen en 1 uitgang voor naar je tv. Je kan dus naast je HTPC ook nog een spelcomputer of een hdtv decoder aansluiten via HDMI
Pagina: 1