ik zou graag willen dat de geotag functie die ik nu in 2.1 op mn milestone gebruik dat die in 3.0 ook daadwerkelijk weet in welke plaats ik ben en het op een kaart bijhoudt waar ik geweest ben. Ik weet in ieder geval nu nog niet hoe dat moet
Verwijderd
Ik heb nog geen smartphone met Android maar waar ik wel op hoop is een soort van Android Update/Upgrade functie waardoor je je telefoon makkelijk naar een nieuwe versie kunt bijwerken. Ik begrijp dat er op een gegeven moment een hardware-beperking ontstaat maar Google zou per toestel kunnen bepalen of het mag updaten naar de volgende versie of niet.
Ik kijk uit naar de HTC Desire maar er wordt in de wandelgangen al over Android 3.0 gesproken en ik moet er niet aan denken dat ik mijn pas gekochte Desire niet kan upgraden. Natuurlijk is er altijd de optie van het draaien van een custom rom, met Android wellicht nog meer dan met Windows Mobile, maar een gebruikersvriendelijkere manier zou zeker niet verkeerd zijn. Gemak dient de mens zeg maar.
Ik kijk uit naar de HTC Desire maar er wordt in de wandelgangen al over Android 3.0 gesproken en ik moet er niet aan denken dat ik mijn pas gekochte Desire niet kan upgraden. Natuurlijk is er altijd de optie van het draaien van een custom rom, met Android wellicht nog meer dan met Windows Mobile, maar een gebruikersvriendelijkere manier zou zeker niet verkeerd zijn. Gemak dient de mens zeg maar.
Zoiets als dit? nieuws: 'Google maakt delen nieuwe Android-versies afzonderlijk downloadbaar'Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:30:
Ik heb nog geen smartphone met Android maar waar ik wel op hoop is een soort van Android Update/Upgrade functie waardoor je je telefoon makkelijk naar een nieuwe versie kunt bijwerken. Ik begrijp dat er op een gegeven moment een hardware-beperking ontstaat maar Google zou per toestel kunnen bepalen of het mag updaten naar de volgende versie of niet.
Je kan eens kijken naar Google Latitude HistoryLlamaWereldOver schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:12:
ik zou graag willen dat de geotag functie die ik nu in 2.1 op mn milestone gebruik dat die in 3.0 ook daadwerkelijk weet in welke plaats ik ben en het op een kaart bijhoudt waar ik geweest ben. Ik weet in ieder geval nu nog niet hoe dat moet
Verwijderd
Mja dat lijkt er wel een beetje op.
Verwijderd
heb: hero android 1.5
- Een goede afsluit systeem, dus dat ik geen app killer nodig meer heb.
- Een goede media speler met veel video en muziek codecs.( o.a. divX/Xvid etc.) Hardware enabled graag.
- Mapjes maken voor mijn tientallen apps die ik heb.
Zoals games, office... gewoon "Add map.. Name.. En dan de apps erin droppen.
- En ja de market kan ook veeel aan verbeterd worden... Zoals: niet iedereen heet een creditcard.... ( Ideal anyone? )
En zoeken op betaald/ niet betaald. Want betaalde apps blijven zo niet echt populair tegenover de gratis apps.
Apps kunnen verwijderen vanuit android en niet vanuit de market.
(Ik wil best betalen voor goede apps!! Alleen ik heb geen creditcard...)
- Multitouch voor de apps? Lekker keyboard spelen etc zit er nog niet echt in.. Dit is al verholpen dacht ik in 2.1
( Helaas dat HTC dual-touch screens gebruikt... en geen multi-touch zoals de iphone. )
- Voor de rest top tevreden over android !!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 14:29 ]
Maar je mag wel met 90% zekerheid zeggen dat een toestel nog een jaar updates krijgt dus als Android 3.0 of die update die updaten via de market voor die tijd uit komt kan je er zeker gebruik van maken! 2.5 of wat de volgende versie ook is komt 99% zeker op de desire/nexus one, dat kan niet anders!Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:44:
[...]
Mja dat lijkt er wel een beetje op.Maar het is dus nog niet zeker en het zit sowieso niet in Android 2.1 dus het blijft nog even afwachten of we hier met bijv de Desire al van kunnen profiteren straks. Het is in ieder geval veelbelovend.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
Ik zou graag via WiFi met mijn office netwerk willen connecten (achter een proxy, username/password). Dat kan nog steeds niet... dus ik heb een telefoon die als bussinestelefoon wordt gepositioneerd, maar op kantoor kan ik hen niet gebruiken (veel kantoren hebben slechte 3g/2g ontvangst).
Ik kan natuurlijk altijd een iPhone kopen, die als Wifi-tether gebruiken voor mijn android phone
...
Ik kan natuurlijk altijd een iPhone kopen, die als Wifi-tether gebruiken voor mijn android phone
Verkeerd gedacht. Er zijn al zip en rar apps, en onderschat de 1GHz Snapdragon niet. Via USB-tether trek ik met een T-mobile 'iPhone' abo 2Mbit met Grabit, dus qua snelheid is even een mp3tje of een album prima te doen over 3G. Film duurt langer, gaat T-mobile ook niet zo leuk vinden denk ik. Maar met Wifi moet dat ook lukken. 700MB uitpakken is toch wel te doen?DennusB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 01:20:
[...]
Newsgroup downloaden op je telefoon? Inclusief parren & unrarren ?![]()
Verder gaat het goed ?
Dat duurt nog jaren voordat de telefoons daar genoeg power voor hebben denk ik...
Al lang met Logmein, Remote RDP enz.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:17:
Remote desktop, of is dat er al?
Texamicz: mapjes kan al op je bureaublad / home locatie met snelkoppelingen. Is aan te raden!
aw snap, was dat het alweer?
Is er al, zij het commercieel, vziw. Voor VNC zijn er wel gratis clients beschikbaar.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:17:
Remote desktop, of is dat er al?
日本!🎌
Zoals al zo vaak gezegd:
- Betere media applicatie, voor zowel foto's, video als muziek
- Equalizer
- Betere media applicatie, voor zowel foto's, video als muziek
- Equalizer
android-vnc-viewer is gratis, alleen staat niet in de market_Thanatos_ schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:15:
[...]
Is er al, zij het commercieel, vziw. Voor VNC zijn er wel gratis clients beschikbaar.
http://code.google.com/p/android-vnc-viewer/
Die heb ik op m'n milestone uit de market, RDP-viewers waren niet gratis, Remote RDP Lite wel, maar beperkt.Icyzer schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:54:
[...]
android-vnc-viewer is gratis, alleen staat niet in de market
http://code.google.com/p/android-vnc-viewer/
Nu nog eens een freenx-viewer zien te vinden....
1Ghz CPU is meer dan voldoende, kijk maar eens naar nasjes van Synology, die gebruike 500 Mhz cpu's (en hoger zoals de 209+). Werkt perfect.DennusB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 01:20:
[...]
Newsgroup downloaden op je telefoon? Inclusief parren & unrarren ?![]()
Verder gaat het goed ?
Dat duurt nog jaren voordat de telefoons daar genoeg power voor hebben denk ik...
Je kunt dit echter wel beter combineren met een NAS, dat je de opdracht gewoon van je telefoonbrowser naar je nas laten sturen, dit is echter al wel gewoon mogelijk vanaf je eigen netwerk.
Keywords: Synology, Sabnzb+
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik zou graag de mogelijkheid willen zien om tools/progs die standaard al geinstalleerd zijn te kunnen verwijderen.
Heb nu google maps,google talk, en nog meer van die dingen.
Als deze er af gegooid zouden kunnen worden dan ben ik al blij, alle (voor mij) overbodige dingen er uit.
Heb nu google maps,google talk, en nog meer van die dingen.
Als deze er af gegooid zouden kunnen worden dan ben ik al blij, alle (voor mij) overbodige dingen er uit.
ik voel me lekkaah !!!
Dat wil ik ook. Ik denk dat een goede muziekspeler nu het grootste gemis van Android is.Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:25:
heb: hero android 1.5
• Een goede media speler met veel video en muziek codecs.( o.a. divX/Xvid etc.) Hardware enabled graag.
Je kan toch al mapjes maken? Op de zelfde manier als je widgets toevoegt kan je ook mapjes toevoegen. Er is alleen geen manier om de bestanden in de mapjes te sorteren, dat zou ik wel graag zien. Net als een indeling per categorie in de applist.• Mapjes maken voor mijn tientallen apps die ik heb.
Zoals games, office... gewoon "Add map.. Name.. En dan de apps erin droppen.
In 2.1 kan je al heel makkelijk sorteren op betaalde/gratis apps.En zoeken op betaald/ niet betaald. Want betaalde apps blijven zo niet echt populair tegenover de gratis apps.
Je kunt erop sorteren ja, maar Texamicz bedoelde erop zoeken. Dat is wat anders hehIn 2.1 kan je al heel makkelijk sorteren op betaalde/gratis apps.
日本!🎌
Nah, We weten dus dat in H1 geen Android 3.0 meer komt (zou mss ook wel iets te snel zijn), wel deze eerste helft komt FroYo (Frozen Yoghurt) een minor update: 2.2. Terwijl de Appleheads (maar ik ook) uitkijken naar Apple's ding in Juni. Gaan we meer te weten komen over de nieuwe versie 2.2 van Android dus op: de Google I/O van 19 - 20 mei 2010.
http://code.google.com/events/io/2010/
Zo goed als zeker is al:
- Ingebakken Flash 10.1 support
- Automatische Market Updates en allemaal 1 in x updaten ipv los (maar kon al via tools)
- Meer Native Coding mogelijkheden.
http://code.google.com/events/io/2010/
Zo goed als zeker is al:
- Ingebakken Flash 10.1 support
- Automatische Market Updates en allemaal 1 in x updaten ipv los (maar kon al via tools)
- Meer Native Coding mogelijkheden.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 09:31 ]
Mijn wens is vrij simpel: allerlei functionaliteit op zijn minst naar de zelfde kwaliteit van een 'normale telefoon', ik vind Android 2.1 die ik nu draai namelijk op te veel punten teleurstellend, en dan vergelijk ik hem met mijn laatste 2 telefoons (k850i en w800i van Sony Ericsson):
- Geluids en Feature profielen waar je makkelijk tussen kan kiezen (meer keuze of alles uit, of alles aan, zoals het nu is)
- De Wekker applicatie fatsoenlijk (niet keihard door mijn telefoongesprek heen tetteren, altijd afgaan als de telefoon in slaapstand staat, mogelijkheid om de telefoon uit de powerdown stand halen).
- Makkelijkere manier om te switchen tussen running taken (je navigeert nu: of linear (klikken en back button), of via de home button, en dan menu/home screens)
- Gebruiksvriendelijker op allerlei punten, zoals een media bestand wat je zelf hebt zondere rare dingen gebruiken als alarm/ringtone/notificatie
- Verbetering van de email applicatie: waarom kan ik niks selecteren en kopieren, of rechtstreeks bellen van een telefoonnummer in een emailtje; waarom staat email niet bij je accounts & sync bij de settings, en leest deze de auto sync setting niet uit
- De basis counters: minuten, sms, data verkeer. Hier bestaan al applicaties voor, maar die houden niet bij wat je hebt gedaan maar kijken naar de inbox en call log.
- Standaard een file browser
[ Voor 4% gewijzigd door Scorpion1984 op 01-05-2010 15:25 ]
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je de homeknop long pressed (dus lang ingedrukt houden)?Scorpion1984 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:21:
• Makkelijkere manier om te switchen tussen running taken (je navigeert nu: of linear (klikken en back button), of via de home button, en dan menu/home screens)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 16:33 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:31:
[...]
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je de homeknop long pressed (dus lang ingedrukt houden)?
Inderdaad zit dat al lang in Android
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Een aantal andere dingen kloppen trouwens niet. Ik kan zo een willekeurige MP3 als ringtone instellen. En ook filemanagers kom je op een heleboel telefoons niet standaard tegen. En er eentje downloaden is echt een eitje. En anders krijg je weer "hoe kan ik die standaard dingen verwijderen??" vragen. Ook heb ik geen last de Gmail waar ik best wel alles mee kan.DennusB schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:34:
[...]
Omg, wat een droge reactie
Inderdaad zit dat al lang in Android
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 16:37 ]
Dan zie je je laatst gebruikte programma's? (en niet wat er draait, dus.)Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:31:
[...]
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je de homeknop long pressed (dus lang ingedrukt houden)?
[ Voor 5% gewijzigd door d33n op 01-05-2010 16:42 ]
Dat klopt inderdaad. Maar die managed ook applicatie, en werkt meer als de back knop (met een lijstje), als met taken. En aangezien de user experience van Android ontworpen met als taken in plaats van applicaties, lijkt mij logisch dat de task switcher dit ook doet.Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:31:
[...]
Voorbeeld:
- Ik ben een sms aan het tikken, en er komt een email binnen
- Ik check mijn email, en klik een link aan binnen mijn mailtje
- Ik wil nu terug de taak waar ik mee bezig was (sms sturen)
Ik kan geen willekeurige MP3 selecteren, misschien is dat iets van HTC Sense? Ik moet namelijk een map aanmaken op de sdcard die alarms/ringtones/notifications heet, en daar die bestanden inzetten, daarna vervolgens de sdcard unmounten & mounten.Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:36:
[...]
Een aantal andere dingen kloppen trouwens niet. Ik kan zo een willekeurige MP3 als ringtone instellen. En ook filemanagers kom je op een heleboel telefoons niet standaard tegen. En er eentje downloaden is echt een eitje. En anders krijg je weer "hoe kan ik die standaard dingen verwijderen??" vragen. Ook heb ik geen last de Gmail waar ik best wel alles mee kan.
De filemanager vind ik erg basis uitrusting voor de moderne telefoons, mijn vorige 2 (non-smart) telefoons hadden dat al, en de oudste is al weer 4 jaar oud.
[ Voor 29% gewijzigd door Scorpion1984 op 01-05-2010 16:59 ]
In een hele andere category.
Android als universal AB. Wat ideeën.
Android als universal AB. Wat ideeën.
- Logitech harmony app (zou los kunnen)
- Of als bv. ps3 bluetooth keyboard (vraagt om aparte driver set, en de PS3 zal een update moeten hebben)
- Ab voor home automation (x10 of andere klik aan klik uit spullen) (zal ook een BT/RF/IR convertor voor nodig zijn)
Heb je vervolgens al eens je stappen 'backtraced'? m.a.w. 'back' terug in je email, 'back' terug in je sms?Scorpion1984 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:52:
Dat klopt inderdaad. Maar die managed ook applicatie, en werkt meer als de back knop (met een lijstje), als met taken. En aangezien de user experience van Android ontworpen met als taken in plaats van applicaties, lijkt mij logisch dat de task switcher dit ook doet.
Voorbeeld:Dan lijkt het mij dus logisch dat als je lang drukt, dat je dan als eerste de taak sms hebt staan (waar je hiervoor dus mee bezig was), in plaats van email. Nu is dat in dit voorbeeld niet zo heel erg (sms staat nog in het lijstje), maar ik heb dus iets te vaak dat ik ergens bezig ben, even een zijsprong maak die iets langer is, en niet meer simpel terug kan via home button.
- Ik ben een sms aan het tikken, en er komt een email binnen
- Ik check mijn email, en klik een link aan binnen mijn mailtje
- Ik wil nu terug de taak waar ik mee bezig was (sms sturen)
Als je home ingedrukt houd krijg je de laatste gebruikte app als eerst, dat is hier email wegens open van browser vanuit mail(wat ik dan wel enigszins vreemd vind), je kunt natuurlijk ook daar direct mail aanklikken.
V.w.b. je eerder comentaar over de alarmklok, ik ben het gedeeltelijk met je eens, die is niet superbetrouwbaar(ik gebruik een andere wekker). Maar uit power-off-modus halen voor alarm doet geen enkele smartphone met WM of Android vziw, ook ik vind dit een gemis...
Je kan ook terug gaan idd, maar ik heb wel eens een behoorlijke "afleiding" gehad zeg maar. Maar ik denk dat dus gewoon verschil van kijken naar bepaalde dingen is. Het lang drukken zal vast voor sommige mensen nuttig zijn, ik had alleen liever een soort 'alt-tab' gehad.Loekie schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:41:
[...]
Heb je vervolgens al eens je stappen 'backtraced'? m.a.w. 'back' terug in je email, 'back' terug in je sms?
Als je home ingedrukt houd krijg je de laatste gebruikte app als eerst, dat is hier email wegens open van browser vanuit mail(wat ik dan wel enigszins vreemd vind), je kunt natuurlijk ook daar direct mail aanklikken.
[...]
Ik weet niet precies wat het probleem is, maar zover ik uit de source kan halen is dat deze gewoon hardware timers gebruikt om de CPU wakker te maken als deze slaapt (via api functie naar het OS). Dus misschien is het iets van bepaalde telefoons (Ik heb een Motorola Milestone), of een probleem met Android OS die daar fouten in maakt.Loekie schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:41:
[...]
V.w.b. je eerder comentaar over de alarmklok, ik ben het gedeeltelijk met je eens, die is niet superbetrouwbaar(ik gebruik een andere wekker). Maar uit power-off-modus halen voor alarm doet geen enkele smartphone met WM of Android vziw, ook ik vind dit een gemis...
[ Voor 1% gewijzigd door Scorpion1984 op 03-05-2010 21:17 . Reden: typo ]
Ik heb ook een milestone, maar ook nog nooit gehoord van een smartphone met symbian uiq, WM of android die als deze is uitgeschakeld toch een alarm kunnen geven.....Scorpion1984 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:09:
Ik weet niet precies wat het probleem is, maar zover ik uit de source kan halen is dat deze gewoon hardware timers gebruikt om de CPU wakker te maken als deze slaapt (via api functie naar het OS). Dus misschien is het iets van bepaalde telefoons (Ik heb een Motorola Milestone), of een probleem met Android OS die daar fouten in maakt.
Ik krijg binnenkort een Desire en heb gehoord dat je om te updaten een Windows-computer moet hebben? Klopt dat? Zo ja, dan is mijn wens om ook een programma voor de Mac te schrijven waarmee je kan updaten
Ik weet niet hoe dat met de Desire zit, maar normaal komen updates OTA (over the air), dus die worden automatisch gedownload door het toestelVolkan1984 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:31:
Ik krijg binnenkort een Desire en heb gehoord dat je om te updaten een Windows-computer moet hebben? Klopt dat? Zo ja, dan is mijn wens om ook een programma voor de Mac te schrijven waarmee je kan updaten
Hahaha, thnx voor de snelle reply. Heb het al gevonden (prachtig he, Google
). Het is gewoon OTA, zoals hier te vinden is
Verwijderd
Wat ik graag zou zien, zijn in te stellen piek- en daluren voor Google Sync. In Windows Mobile heb ik ingesteld dat tussen middernacht en 8 uur 's ochtends geen verbinding wordt gemaakt met de server. Dan word ik 's nachts tenminste niet wakker van een eventueel spambericht. Helaas is dat in Android niet in te stellen.
Definitely rSAP support (veel carkits kunnen geen connectie maken zonder). Verder zou een hardware accelerated GUI mooi zijn.
Hebben we het hier dan over Android 3.0 of over Android 2.3, Want android 2.3 is gingerbread he..
Things are cheaper for a reason
Je kunt toch gewoon software inzetten die ermee overweg kan. Flac kan middels Meridian, Divx en Xvid met Rockplayer. Om dat soort dingen nu per se te verwachten van 3.0, tsja, laat ze hun tijd maar in andere dingen steken
Waarom willen sowieso de nodige mensen dat er met Android super apps komen die al in zekere zin bestaan? Je zou er hooguit aan kunnen denken om bepaalde apps tot core te maken.